شناسهٔ خبر: 47992655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور:

بايد دروغين بودن ادعاي حقوق بشر آمريكايي را به رخ بكشيم/ ۲۵۰۰ برنامه در هفته حقوق بشر آمريكايي

لطفی با اشاره به مفهوم حقوق بشر گفت: اين واژه بسيار خوب و جهان شمول است اما در سياست همراه با اغراض شيطاني شده است و بايد دروغين بودن ادعاي حقوق بشر آمريكايي را به رخ بكشيم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، نصرت الله لطفي قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست خبري هفته بازخواني و افشاي حقوق بشر آمريكايي كه صبح شنبه 5 تیرماه 1400 در ساختمان مركزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، ضمن تشكر از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، درگذشت سربازان و خبرنگاران در تصادفات اخير را نیز تسلیت گفت.

لطفی در ادامه با اشاره به مفهوم حقوق بشر گفت: اين واژه بسيار خوب و جهان شمول است اما در سياست همراه با اغراض شيطاني شده است. اگر بخواهيم به آن بپردازيم؛ تمدن غرب داراي كارنامه اي سياه و سنگين در زمينه حقوق بشر است.

وي ادامه داد: غرب داراي كارنامه سياه در اين زمينه است. در رأس همه ناقضين حقوق بشر شيطان بزرگ، آمريكا را بايد نام ببريم كه ناقض ترين دولت حقوق بشر است هم نسبت به شهروندان آمريكا و هم در سطح بين الملل.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور اضافه كرد: از قتل عام سياه پوستان و سرخ پوستان، به آتش كشيدن 80 زن و كودك از فرقه داووديان و شيوه هاي گوناگون در عرصه بين الملل از جمله تحريم ها، كشتار جمعي، كودتاها، استثمارها و ... تمامی از مصاديقي است كه نشان مي دهد آمريكا بزرگترين ناقض حقوق بشر است.

این مقام مسئول با اشاره به تحريم هاي دارو توسط دولت آمريكا براي مردم ايران در سال هاي اخير گفت: از كودتاي سال 32 تا كشتار جمعه سياه ، 17 هزار ترور، شهادت شهداي محراب، جنگ تحميلي هشت ساله از جمله كارهايي بود كه با واسطه يا بي واسطه به صورت عامل يا حامي نقش آمريكا در اين ميان قابل احصاء است.

لطفي گفت: در كنار هدف مهم زنده نگاه داشتن ياد شهدا، بايد از اين فرصت براي روشنگري و بصيرت افزايي استفاده كنيم تا جهان ناقضان حقوق بشر را بشناسد. ايران اسلامي قرباني اقدامات رذيلانه تروريست ها و در رأس آنها آمريكاست. در همه اين سال‌ها شاهد نقض حقوق اوليه مردم ايران بوده ايم كه از طريق تحريم هاي ظالمانه اعمال شده است.

وي افزود: در حوزه رسانه، تمامی تریبون‌ها، مجامع بين المللي و در همه فرصت‌هاي پيش رو بايد از آمريكا مطالبه گر باشيم و ادعاي دروغین آمریکا در حقوق بشر آن‌ها را زیر سوال ببریم. بايد با مصاديق عيني و غيرقابل انكار شيطان بزرگ را به چالش بكشيم. در اين يك هفته كه نماد است، بايد از همه كارهاي آمريكا عليه حقوق بشر پرده برداريم.

نصرت الله لطفی گفت: در سال 1360 ترور نافرجام مقام معظم رهبري (مدظله العالی) در مسجد اباذر تهران اتفاق افتاد كه خداراشكر نافرجام ماند و توطئه گروهك فرقان به نتيجه نرسيد و امروز از نعمت بی‌بدیل مقتداي جهان اسلام بهره مند هستيم.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور به حادثه هفتم تيرماه نيز اشاره كرد و گفت: با يك اقدام رذيلانه و يك فاجعه دردناك يعني بمب‌گذاري و انفجار محل نشست سران كشور، آيت الله شهيدبهشتي و 72 تن از یاران انقلاب را به شهادت رساندند. حامي منافقين كي بود؟ در سال 66 نيز ايرانيان آماج بمب‌هاي شيميايي قرار گرفتند و بيش از 8 هزار نفر در اين بمباران مورد هدف قرار گرفتند. كجا بودند مدافعان حقوق بشر؟ چه اقدامي كردند؟ اين نمونه نقض حقوق بشر است. شايد در ظاهر بگوييم كار صدام بود، اما در رأس حاميان صدام، جز آمريكايي‌ها بودند؟ در غارت و كشتار يمني‌ها، در سوريه، در عراق و در فلسطين همين آمريكا ناقض حقوق بشر است.

وي تاكيد كرد: به همين خاطر از ششم تا دوازدهم تير به نام هفته بازخواني و افشاي حقوق بشر آمريكايي نام گذاري شده است. در استان ها نشست‌هاي مختلف و برنامه‌هايي در دو بخش آيين و تبيين برگزار مي‌شود. مهم بخش تبيين است تا ادعاي دروغين حقوق بشر آمريكايي به چالش كشيده شود.

آمريكا دشمن شمار يك بشريت، منفورترين دولت ناقض حقوق بشر

لطفی «آمريكا دشمن شمار يك بشريت، منفورترين دولت ناقض حقوق بشر» را شعار امسال اين هفته اعلام كرد و گفت: امسال چهلمين سالگرد فاجعه دردناك شهادت چهره هاي خدوم نظام اسلامي است. در هفتم تير امسال مناسبت‌ها و آيين‌هايي داريم. به همين خاطر در مجموعه يادمان هفتم تير ستادي تشكيل شده است و 140 اثر را نمايش خواهند داد و همايش بزرگي در اين باره برگزار مي شود. بيش از 2500 برنامه را در سراسر كشور تدارك ديده‌ايم كه شامل همايش، يادواره، نمايشگاه، تبليغات محيطي و ... است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: مراسم رسمي بزرگداشت شهداي هفتم تير در همين روز ساعت 10 صبح در مكان قتلگاه شهداي هفتم تير در دفتر حزب جمهوري اسلامي برگزار مي شود، سخنران اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين تقوي نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي و نماينده مجلس شوراي اسلامي خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: روز پنجشنبه 10 تير از ساعت 18 مراسم  عطرافشاني و گلريزان شهداي هفتم تير در قطعه 72 به همراه ويژه برنامه آييني برگزار خواهد شد.

لطفي از برگزاري ويژه برنامه گراميداشت شهداي بمباران سردشت در روز 7 تير در اين شهر خبر داد و در ادامه اعلام برنامه ها گفت: ساعت 9 صبح روز 12 تير، محوطه اي كه هواپيماي مسافربري كشورمان مورد حمله وحشيانه ناو آمريكايي قرار گرفت، در عرشه ناو شهيد ناظري گلباران خواهد شد.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور افزود: مقدم بر همه اين برنامه ها،  ششم تیرماه در سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبري آيين شكرگزاري نافرجام بودن ترور شخصيت نمونه تاريخ و مقام عظماي ولايت را در مسجد ابوذر تهران خواهيم داشت.

پایان پیام/50

نظر شما