شناسهٔ خبر: 47985791 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصاد:

تهران سال گذشه ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرد

مدیرکل امور اقتصاد تهران گفت: این استان سال گذشته در قالب ۲۷ قرارداد، بیش از ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرزانه دهنادی از جذب بیش از ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در استان تهران طی سال گذشته در قالب ۲۷ قرارداد خبر داد و به ایرنا گفت: بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری خارجی علاوه بر اینکه روشی نوین در تامین منابع مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری بشمار می آید، دستاوردهای دیگری همچون انتقال و ارتقای سطح فناوری و کیفیت عرضه کالا و خدمات، توسعه مهارت و مدیریت، افزایش بهره‌وری، توسعه صادرات، رشد اقتصادی و بهبود سطح رفاه عمومی جامعه را به همراه دارد.

وی افزود: تشویق و جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از سیاست‌های اصلی و راهبردهای مهم و در اسناد و قوانین بالادستی از جمله ابلاغیه اقتصاد مقاومتی و قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی مورد تاکید قرار دارد. در بدترین شرایط تحریم‌های اعمال شده، همواره اقدامات لازم درباره جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی از سوی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران اجرایی شده است.

دهنادی در خصوص محورهای برنامه عملیاتی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ادامه داد: برنامه محوری یکی از اصول اساسی موفقیت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی است و باید در آن فرآیندهای اجرایی بصورت کامل مدنظر قرار گیرد و برنامه عملیاتی متناسب با فرآیندهای موصوف آماده و اجرایی شود. محورهای برنامه عملیاتی، توانمندسازی، سازماندهی و ظرفیت‌سازی، تشویق، تصویرسازی و بازاریابی بین‌المللی، تسهیل و جذب سرمایه‌گذاری و نظارت و راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما