شناسهٔ خبر: 4796449 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میزان عرضه در بازار مسکن به صفر رسیده است

عضو کمیسیون عمران مجلس از عرضه بسیار پایین مسکن خبر داد و گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی بسیار کاهش یافته است این در حالی است که میزان تقاضا بیش از یک میلیون نفر در بازار است.

صاحب‌خبر -
علی‌رضا خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بابیان اینکه هر طرحی که نقش موثر در عرضه مسکن داشته باشد از سوی مجلس حمایت می‌شود گفت: در حال حاضر با انباشت یک میلیون تقاضا روبرو هستیم این در حالی است که میزان عرضه مسکن در کشور به صفر رسیده است.

وی اظهار داشت: سود بانکها در حال حاضر بسیار زیاد است و همین موضوع باعث افزایش زیان‌دهی در بازار مسکن  شده است و بنابراین میزان مشارکت در بازار مسکن کاهش یافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: صدور جوازهای ساختمانی نیز بسیار کاهش یافته و همین موضوع در کاهش عرضه مسکن تاثیرگذار بوده است.

خسروی تصریح کرد: در طی دو سال گذشته سالیانه حدود یک میلیون تقاضا در بخش مسکن ایجاد شده است و این در حالی است که میزان عرضه مسکن بسیار پایین بوده در صورتی که همین روند را پیش رود قیمت مسکن افزایش بسیاری می‌یابد.

وی توضیح داد: با افزایش تسهیلات مسکن می‌توانیم قیمت مسکن را به ثبات برسانیم همین موضوع نقش موثری در قیمت اجاره دارد.

عضو کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق و همچنین اجرای سیاستهای مسکن می‌توانیم بازاری پر رونق در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما