شناسهٔ خبر: 47961457 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سابق ایرنا:

یاد خبرنگاران جان‌باخته در مسیر خدمت جاودان خواهد ماند

تهران- ایرنا- رایزن فرهنگی ایران در سوئد و مدیرعامل پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، با تسلیت درگذشت خبرنگار این خبرگزاری و خبرنگار ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس گفت: یاد خبرنگارانی که جانشان را در مسیر خدمت فدا کرده در خاطره اصحاب رسانه و بر تارک فرهنگ جاودان خواهند ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، سیدضیاء هاشمی در این پیام خطاب به محمدرضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایرنا (ایسنا) نوشت: ضایعه تلخ درگذشت همکاران فقید خانم‌ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران را به شما و همه همکاران و به ویژه خانواده‌های داغدارشان تسلیت می‌گویم.

رایزن فرهنگی ایران در سوئد اظهاری داشت: این حاثه تلخ و جانکاه که همه اصحاب رسانه به ویژه همکاران عزیزمان در دو خبرگزاری گران‌سنگ ایرنا و ایسنا را داغدار کرده است، یک بار دیگر تلخ‌کامی حادثه سقوط هواپیمای خبرنگاران در سال ۱۳۸۴ را زنده کرد و حساسیت و سختی کار خبرنگاران و ضرورت حمایت و صیانت لازم از امنیت و آرامش این قشر خدوم و مظلوم را نشان داد.

مدیرعامل پیشین ایرنا با گرامیداشت یاد دو خبرنگار فقید ایرنا و ایسنا، خاطرنشان کرد: بی‌گمان یاد و نام این عزیزان و همه خبرنگارانی که جانشان را در مسیر خدمت به جامعه در مسیر تعالی فرهنگ و اعتلای آگاهی ‌فدا کرده و در این راه پر کشیده اند، به عنوان شهدای خدمت به فرهنگ و جامعه، در خاطره اصحاب و دوستداران رسانه و بر تارک فرهنگ جاودانه خواهد ماند و راه پرافتخار آنان توسط دلدادگان این عرصه سرنوشت ساز تداوم خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه پیرانشهر دچار حادثه شد.

در این حادثه غم انگیز متاسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

نظر شما