شناسهٔ خبر: 47960289 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

۱۰ نکته درباره نصب کابینت انزو و های گلس که باید بدانید!

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی

نصب کابینت انزو و های گلس در صورت رعایت برخی از نکات بسیار مهم، می تواند باعث ایجاد یک تغییر بزرگ در فضای آشپزخانه شود. نکاتی که برای نصب کابینت در آشپزخانه باید بدانید، پیچیده و غیر قابل تصور نیستند. بنابراین می توانید به سادگی با توجه به این نکات شاهد تغییرات بزرگی در جزئیات قلب خانه خود باشید.

کابینت های انزو و های گلس که به عنوان دو نمونه از محبوب ترین کابینت های بازار ایران شناخته می شوند، در سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند. هر چند که شرکت ایتالیایی Zentique صاحب برند انزو است، اما این کابینت در ایران با ایده پردازی های بسیار متنوعی طراحی و ساخته می شود.

کابینت های انزو ترکیبی جذاب از انواع کابینت ممبران و کابینت های گلاس است که البته در دسته بندی کابینت های نئوکلاسیک قرار می گیرد. شرکت های معدودی در ایران توان طراحی و ساخت کابینت انزو با بهترین کیفیت ممکن را با توجه به روند طراحی و همینطور هزینه های بالا برای ساخت کابینت دارند که از این بین می توان به مجموعه کابینت جوزی اشاره کرد.

نکات مربوط به نصب کابینت های گلاس و انزو: حرفه ای ها باید بدانند.

نصب حرفه ای کابینت انزو و علاوه بر آن کابینت های گلاس تابع یک قانون کلی برای نصب کابینت در آشپزخانه است. بر اساس این قانون، اگر قطعه اول را درست انتخاب کنید، قطعات دیگر را نیز قطعا به درستی انتخاب خواهید کرد. ابزارها و تجهیزات زیادی برای نصب کابینت مورد نیاز خواهد بود، ابزارهایی که شاید در دسترس شما نباشند.

بنابراین بهترین روش برای نصب اصولی کابینت واگذار کردن مراحل کار به تکنسیرن و نصاب کابینت است. با این کار می توانید مطمئن باشید که نصب حرفه ای کابینت به همراه ضمانت و گارانتی نصب، شرایط کاملا ایده آلی را برای استفاده طولانی مدت از کابینت های آشپزخانه برای شما فراهم می کند.

به یاد داشته باشید که نصب کابینت آشپزخانه حتی برای یک فضای بسیار کوچک نیز، کار شما نیست! اجازه دهید تا کارشناسان مراحل نصب را انجام دهند.

عرض کابینت انزو و های گلاس چقدر باشد؟

عرض کابینت تعیین کننده میزان فضایی است که می توانید برای قرار دادن ظروف، استکان یا هر یک از لوازم دیگر در نظر بگیرید. این روزها شرکت های مطرح در حوزه طراحی کابینت آشپزخانه در حال ساخت کابینت هایی با عرض ۱۵ اینچ برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر هستند.

ارتفاع و طول کابینت چه عددی باید باشد؟

باید به این موضوع توجه کنید که ارتفاع استاندارد کابینت های آشپزخانه ۹۰ متر است. اما برای داشتن یک ظاهر کاملا مدرن می توان تغییرات محسوس و اختصاصی را برای طراحی کابینت انزو در آشپزخانه اعمال کرد.

کابینت قاب دار یا بدون قاب؟

ساخت سفارشی کابینت ها به ویژه کابینت هایی که قرار است در آشپزخانه نصب شوند، با در نظر داشتن یک نکته ساده، یعنی کابینت بدون قاب یا قاب دار امکانپذیر است. کابینت های بدون قاب معمولا فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. از این نوع کابینت ها، به عنوان کابینت های اروپایی نیز یاد می شود.

آیا کابینت های دیواری باید تا سقف پیش بروند؟

هیچ محدودیتی برای ابعاد کابینت های ایستاده یا دیواری وجود ندارد. بعد از بررسی دقیق محل مورد نظر برای نصب کابینت انزو یا کابینت های گلاس نصاب کابینت این موضوع را تشخیص می دهد که آیا امکان ساخت کابیت دیواری تا سقف وجود دارد و یا اینکه نمی توان از این گزینه استفاده کرد.

استفاده از کشو برای کابینت ها، آری یا خیر؟

کشوهای یک کابینت واقعا عالی به نظر می رسند، کشوهایی که می توانند نقش فوق العاده مهمی در منظم و مرتب نشان دادن فضای آشپزخانه داشته باشند. البته نکات مهمی درباره انتخاب و ساخت کشوی کابینت وجود دارد که اولین موضوع کیفیت کشوها و سنگین بودن آن ها برای تحمل وزن لوازمی که در آن قرار می گیرد، است.

استفاده از PVC برای قسمت های سینک ظرفشویی

کابینت mdf، کابینت انزو و همینطور کابینت های گلاس در برابر آب مقاومت بسیار زیادی ندارند. تماس مداوم و هر روزه کابینت ها با آب چکه کرده از سینک ظرفشویی باعث کاهش طول عمر مفید کابینت و در نتیجه هدر رفت هزینه ها و انرژی صرف شده برای یک طراحی خاص می شود. بنابراین استفاده از PVC واقعا ایده کاربردی است.

فضاهای خالی یا خلاهای بین کابینت را پُر کنید.

پُر کردن خلاهایی که بین کابینت ها وجود دارند، نکته بسیار مهمی است که باعث استفاده حداکثری از یک فضا کوچک یا حتی بسیار بزرگ می شود. در ضمن بعد از نصب کابینت انزو با پُر کردن فضاهای خالی موجود، می توان شاهد یک طراحی واقعا باشکوه و جذاب در آشپزخانه بود.

طراحی میز پیشخوان یا کابینت اپن را فراموش نکنید.

کابینت اپن یا میز پیشخوان که در دو طرح جزیره یا L مانند ساخته می شود، بخش مهمی از فضای آشپزخانه را درگیرِ خود خواهد کرد. بنابراین حساسیت در نحوه طراحی و ساخت کابینت اپن از اهمیت زیادی برخوردار است. این امکان را خواهید داشت تا با قرار دادن توستر، قهوه ساز، مایکروویو یا هر یک از وسایل کوچک دیگر، نهایت استفاده را از کابینت اپن ببرید.

پریزهای برق را نادیده نگیرید.

نصب کابینت یا در حقیقت نصب اصولی کابینت با در نظر گرفتن تمام ابعاد امکانپذیر خواهد بود. فراموش نکنید که توجه به پریزهای برق هنگام نصب هر یک از انواع کابینت انزو، های گلاس یا ام دی اف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که به احتمال قوی به سرعت به پریز برق برای استفاده از مایکروویو، اجاق گاز، یخچال یا سایر لوازم آشپزخانه نیاز پیدا می کنید.

یک نقطه کانونی را در نظر بگیرید

استفاده از ایده های خلاقانه مانند نصب کابینت با شیشه های رنگی یا قفسه های شیشه ای مات و شفاف، از جمله مواردی است که به زیبایی دو چندان آشپزخانه کمک می کند. اما انتخاب یک نقطه کانونی برای نصب کابینت انزو یا کابینت های گلاس موضوع مهمی است که می تواند جالب توجه باشد.

کلام آخر

در این مطلب اطلاعاتی راجع به نصب کابینت انزو و کابینت هایگلاس در اختیارتان قرار دادیم امیدواریم این مطلب به اندازه کافی برای تان آموزنده و مفید واقع شده باشد.

اگر قصد طراحی کابینت در انواع مختلف های گلاس، انزو و کابینت ام دی اف را دارید، می توانید از طریق مجموعه کابینت سازی جوزی اقدام به تهیه نمایید. کابینت جوزی با سال ها تجربه در زمینه طراحی و نصب کمد دیواری و کابینت آشپزخانه آماده پذیرایی از سفارش های شما می باشد.

فقط کافی است با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۴۰۷۰۱۸ تماس بگیرید تا از تخفیف تابستانه طراحی کابینت جوزی بهره مند شوید.

نظر شما