شناسهٔ خبر: 47956231 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تسلیت جمعی از وزیران و مسئولان درپی جان باختن خبرنگاران

تهران- ایرنا- جمعی از وزیران و مسئولان کشور درپی حادثه غم انگیر واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده، جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه های کشور صبح چهارشنبه برای بازدید از طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان در ۱۵ کیلومتری این شهرستان دچار حادثه شد.

این حادثه بعدازظهر چهارشنبه در منطقه بیگم قلعه پیرانشهر رخ داد.

ریحانه یاسینی  و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا در این حادثه  جان خود را از دست دادند.

محمدجواد آذری جهرمی 

خبر تلخی بود. هر دو از خبرنگاران خوب این کشور بودند؛ نخبه و درخشان در حوزه‌ی کاری خودشان. به همکاران‌شان در ایرنا و ایسنا تسلیت عرض می‌کنم. خدا به خانواده‌هایشان صبر و رحمت واسعه بدهد. برای سایر صدمه دیدگان این حادثه هم دعا کنیم.

سعید نمکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشت: با کمال تاسف، بار دیگر در سانحه ای تلخ دو تن از خبرنگاران عاشقِ‌ محیط زیستِ مظلوم کشور را از دست دادیم.

ضمن عرض تسلیت به اصحاب رسانه و همه ی آنان که عاشقانه برای حفظ محیط زیست کشور تلاش می کنند برای آن دو عزیز، غفران الهی و برای همه ی بازماندگان، صبر و تحمل آرزو دارم.

عباسعلی کدخدایی

سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی نوشت: آنان که به دنبال خبر حیات در طبیعت بودند، خود گرفتار مرگ شدند و چه حادثه تلخی بود!

از دست دادن خبرنگاران ایسنا و ایرنا را به خانواده های داغدار و همکارانشان در این دو خبرگزاری تسلیت می گویم و شفای عاجل مجروحان این حادثه غمبار را از خداوند بزرگ طلب می کنم.

علی نیکزاد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه غمبار واژگونی اتوبوس حامل  خبرنگاران حوزه محیط زیست و فوت دو نفر از این عزیزان بسیار تاثر برانگیز بود. در تماس با استاندار آذربایجان غربی جویای حال سایر خبرنگاران شدم. برای آنها آرزوی سلامتی دارم. خداوند به خانواده این دو خبرنگار محترم و به جامعه رسانه ای صبر دهد.

کریم همتی

رئیس جمعیت هلال احمر نوشت: حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران عزیز و شریف در استان آذربایجان غربی که منجر به از دست دادن خبرنگاران خبرگزاری «ایرنا و ایسنا» و مجروح شدن برخی دیگر از عزیزانمان شد، کام همه مردم ایران و علی الخصوص جامعه پرتلاش و خدوم رسانه‌ای را تلخ کرد.

اینجانب به نمایندگی از جمعیت هلال احمر که در این حادثه در اولین لحظات به کمک آسیب دیدگان شتافت ضمن ابراز همدردی با خانواده های این عزیزان و آرزوی سلامتی، صحت و تندرستی برای مجروحان، آمرزش و علو درجات را برای جانباختگان از درگاه خداوند منان خواستارم.

محمد حسن قوسیان مقدم

دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: حادثه دردناک واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی، جامعه شریف و متعهد خبرنگاران را داغدارِ دو خبرنگار پرتلاش و نگران جمعی از بهترین روزنامه نگاران کرده است.

به نمایندگی از امدادگران جمعیت هلال احمر که از اولین لحظات پس از حادثه به کمک این عزیزان شتافتند، به خانواده داغدار این عزیزان و جامعه خبرنگاران تسلیت عرض کرده و برای  مصدومین حادثه از در گاه خداوند بزرگ شفای عاجل مسالت می کنم.

امید است به مدد الهی آرامش و صبر بر این مصیبت جانسوز بر دل‌های غم دیده همه ما به‌ویژه خانواده های داغدار نازل شود. آمین.

علیرضا زالی

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: ‏درگذشت ناگهانی بانوان خبرنگار حوزه زیست محیطی؛ مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی باعث اندوه و تاثر فراوان اینجانب شد.

فقدان این خبرنگاران فعال و تاثیرگذار حوزه محیط زیست که در حین ماموریت و در راستای تحقق رسالت حرفه ای خویش جان باختند را به خانواده ارجمندشان، اصحاب رسانه، همکاران و بازماندگان آنان تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای آنان رحمت و غفران الهی و  برای سایر مصدومان این حادثه سلامت عاجل مسالت دارم.

محمدرضاتابش

رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی نوشت: خبرنگاران حوزه محیط زیست پرتوافکنان نوربه این عرصه حیات بخش هستند تا از آسیب وتخریب مصون بماند و درطریق تعالی گام بردارد و زندگی را میسّر سازد.انسانهای شریف وخدومی که باعشق به طبیعت، وقت وانرژی وتوان خویش را مصروف می دارند تازندگی تداوم یابد و در طی این مسیرسختیهارا به جان می خرند.

خبر بهت آور وتاسف بار بود.اتوبوس حامل خبرنگاران زیست محیطی پیگیر احیای دریاچه ارومیه که رفته بودند تا یکی از پروژه های معظم انتقال آب به این تالاب را که درآینده نزدیک افتتاح خواهد شد،مشاهده نمایند دچار سانحه می شود وخیل کثیری ازاین عزیزان مصدوم می گردند و سه خبرنگار فعال وتاثیرگذار این حوزه خانمها مهشادکریمی که قرار بود هفته آینده مراسم ازدواجش برگزارشود،،ریحانه یاسینی و ندا اکبری به آسمان پر می کشند.
روح این آسمانی شدگان شادباد.

فقدان این خبرنگاران تلاشگر را به خانواده های آنها،همه فعالان رسانه ای و خبرگزاریهای ایسنا وایرنا و تسلیت عرض می نمایم و بهبود عاجل سایر آسیب دیدگان را ازخداوند متعال مسالت دارم.

مرتضی شیخ زاده

مدیرکل روابط عمومی مناطق آزاد گفت: امروز یکی از اسفناک ترین روزها در جامعه خبرنگاران بود. ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی را از دست دادیم. از دست دادن دو خبرنگار خبره در حوزه محیط زیست قلب من و تمام همکارانم را از غم آکنده کرد.

این فقدان را به خانواده داغدار این عزیزان، دکتر علی متقیان مدیرعامل ارجمند خبرگزاری ایسنا و عضوشورای اطلاع رسانی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، جناب آقای نوروز پور مدیرعامل محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی، جامعه خبر و خبرنگاران و مردم شریف و صبور ایران اسلامی تسلیت عرض میکنم.

سلامتی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران را از درگاه خداوند مهربان خواستارم.

روابط عمومی بنیاد مسکن کشور 

درگذشت تعدادی از خبرنگاران شریف، کوشا و متعهد  رسانه که در پی حادثه واژگونی اتوبوس رخ داد، جامعه رسانه ای کشور را سوگوار کرد.

اینجانب این حادثه تلخ و جانکاه  را به خانواده‌های محترم‌ و داغدارآن زنده یادان‌ و تمامی فعالان عرصه خبر و رسانه که سوگوار از دست دادن عزیزان و همکارانشان هستند، تسلیت عرض می‌کنم.

از درگاه خداوند متعال  برای درگذشتگان  علودرجات و ‌رحمت و مغفرت الهی و برای تمامی بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

روابط عمومی وزارت نیرو

با نهایت تالم و تاثر با خبر شدیم دو تن از خبرنگاران محیط زیست رسانه‌های مطرح کشور که به دعوت سازمان محیط زیست کشور و ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از روند احیای این دریاچه به استان آذربایجان‌غربی سفر کرده بودند، در جاده ارومیه - نقده دچار سانحه رانندگی شده و جان خود را از دست دادند.

دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو درگذشت خبرنگاران مهشاد کریمی خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا را به خانواده محترم این دو عزیز و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گوید و برای مصدومان این حادثه آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارد.

معاونت اجتماعی ناجا

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی حادثه تلخ واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور "ارومیه -نقده " را که منجر به از دست دادن دو بانوی خبرنگار در ارومیه و مجروح شدن جمع دیگری از خبرنگاران حوزه محیط زیست  شد، به اصحاب شریف رسانه ها خصوصا خبرگزاری های ایرنا، ایسنا و خانواده این عزیزان تسلیت می گوید.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ضمن ابراز همدردی با خانواده های این عزیزان و آرزوی سلامتی، صحت و تندرستی برای مجروحان، آمرزش و علو درجات را برای جانباختگان این حادثه از درگاه خداوند منان خواستار است.

حمیدرضا طیبی

رئیس جهاددانشگاهی گفت: با کمال تأسف باخبر شدیم خانم مهشاد کریمی همکار عزیزمان در خبرگزاری ایسنا در سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در آذربایجان غربی به لقاءالله پیوست.

درگذشت این عزیز را به خانواده محترمشان و همکاران گرامی ایسنا تسلیت عرض کرده و ضمن آرزوی صبر برای آنها, آمرزش و علو درجات آن مرحومه را از خدای متعال مسالت داریم.

همچنین در این حادثه ناگوار ریحانه یاسینی از خبرنگاران ارجمند ایرنا نیز جان خود را از دست‌داده‌ است که جامعه رسانه‌ای کشور را در غم و اندوهی فراوان فرو برد، برای آن عزیز ازدست‌رفته نیز رحمت پروردگار، برای بازماندگان صبر و بردباری و  مصدومان این حادثه سلامتی و شفا عاجل خواستاریم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 ابوذر ابراهیمی ترکمان ضایعه تلخ درگذشت همکار فقید «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا و «مهشاد کریمی» خبرنگار ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران را تسلیت گفت و افزود: این حاثه تلخ و جانکاه که همه اصحاب رسانه به ویژه همکاران عزیزمان در دو خبرگزاری گرانسنگ "ایرنا" و "ایسنا" را داغدار کرده است. از خداوند منان علو درجات برای آنها و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماییم.

رئیس بنیاد مستضعفان 

سید پرویز فتاح با صدور پیامی جان‌باختن ۲ خبرنگار خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا را در حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده استان آذربایجان غربی، تسلیت گفت و افزود:  چه ناباورانه که خود، تیتر یک خبرها شدند. سانحه دلخراش اتوبوس خبرنگاران، جامعه رسانه‌ای را از وجود دو تن از خبرنگاران جوان کشور بی‌بهره کرد. از صمیم قلب به خانواده‌های محترم ⁧‫کریمی‬⁩ و ⁧‫یاسینی‬⁩ و همه همکاران آن عزیزان در خبرگزاری‌های ⁧‫ایسنا‬⁩ و ⁧‫ایرنا‬⁩ تسلیت عرض ‌می‌کنم.

دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

 محمد آقاسی دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت دو تن از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا، در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی، را به مدیرعامل این دو خبرگزاری تسلیت گفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

حجت الاسلام آقاجانپور با تسلیت به ملت شریف ایران ،جامعه ی رسانه ای کشور و خانواده های عزادار در پیام خود آورد: حادثه تلخ  واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی و درگذشت تاسف بار خانم ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، خبرنگاران خبرگزاری های ایرنا و ایسنا موجب تاثر و تالم گردید. از خداوند متعال برای درگذشتگان طلب رحمت و مغفرت و  برای مجروحین و مصدومین این حادثه صحت و سلامت آرزو می کنم.

 رئیس سازمان اوقاف 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا را در پی حادثه واژگونی اتوبوس تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن دو مرحومه طلب علو درجات و رحمت واسعه و برای خانواده‌های محترمشان طلب صبر و بردباری در مقابل این مصیبت بزرگ و برای مصدومان این حادثه نیز طلب سلامتی و بهبودی کامل کرد.

مدیرمسئول سایت الف 

بیژن مقدم روزنامه نگار مصیبت درگذشت خبرنگار ایرنا ریحانه یاسینی را به جامعه رسانه ای کشور ، همکاران پرتلاش و خانواده گرامی ایشان تسلیت گفت و  از خداوند منان علو درجات برای آنها و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت داشت.

مدیر خانه کتاب و ادبیات 
ایوب دهقان‌ کار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و مدیرمسئول خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پیامی درگذشت دو تن از خبرنگاران ایرنا و ایسنا را به جامعه خبری کشور و خانواده‌های داغ‌دار آن دو عزیز تسلیت گفت.

پیام تسلیت مدیر و کارکنان تئاتر شهر 

مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر هم ضایعه دلخراش درگذشت ریحانه یاسینی و بانو مهشاد کریمی دو خبرنگار فعال و تلاش‌گر محیط‌ زیست را در سانحه واژگونی اتوبوس به خانواده ارجمند و داغدارش و همچنین جامعه رسانه ای کشور به ویژه خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)  تسلیت و تعزیت گفتند.

 مدیر روابط عمومی ایمیدرو

محمد سپهر در پیامی خبر سانحه ناگوار رانندگی نقده و درگذشت دو تن از همکاران توانمند و متعهد اطلاع رسانی و خبر ایسنا و ایرنا موجب تأثر فراوان ذکر وعنوان کرد: از یاد نمی‌بریم تلاش کم‌نظیر خبرنگاران متعهدی که علیرغم همه مشکلات و محدودیت های معیشتی و کاری به واسطه تعهد و تعلق به بهبود ایران عزیز و در راستای رسالتی که در روشنگری داشتند قلم زدند و در آخر نیز مظلومانه در راه همان اندیشه و رسالت جان دادند. اینجانب این ضایعه را به خانواده های این عزیزان و همه اهالی خبر و رسانه صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

 سازمان ملی استاندارد ایران 

روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در پیامی درگذشت مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا را در سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعزامی به استان آذربایجان غربی تسلیت گفت و از خداوند متعال برای خانواده داغدارشان صبر مسئلت کرد. 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

محمد شریعتمداری در پیامی درگذشت دو خبرنگار ایرنا و ایسنا در حادثه واژگونی یک اتوبوس در استان آذربایجان غربی را تسلیت گفت و نوشت: ضایعه تاسف برانگیز و تلخ درگذشت دو بانوی خبرنگار پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا ، "ریحانه یاسینی" و "مهشاد کریمی" در حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست موجب تاثر و تاسف فراوان شد این حادثه دردناک و غم انگیز را به خانواده های گرانقدر و داغدار، جامعه رسانه‌ای کشور به ویژه همکاران این دو عزیز صمیمانه تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای این دو عزیز، رحمت واسعه الهی، برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی و برای مصدومان این حادثه، سلامت عاجل طلب می کنم. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع 

حجت الاسلام آقاجانپور در پیامی مصیبت وارده را به ملت شریف ایران،جامعه ی رسانه ای کشور، و خانواده های عزادار تسلیت گفت و نوشت: حادثه تلخ  واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی و درگذشت تاسف بار خانم ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، خبرنگاران خبرگزاری های ایرنا و ایسنا موجب تاثر و تالم گردید. از خداوند متعال برای درگذشتگان طلب رحمت و مغفرت و  برای مجروحین و مصدومین این حادثه صحت و سلامت آرزو می نمایم.

 رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان هم در پیامی به مدیرعامل ایرنا نوشت: ضایعه تلخ درگذشت همکارفقید «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا و«مهشاد کریمی» خبرنگار ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران را به شما وهمه همکاران و به ویژه خانواده‌های داغدارشان تسلیت می‌گویم؛ این حاثه تلخ و جانکاه همه اصحاب رسانه به ویژه همکاران عزیزمان در دو خبرگزاری گرانسنگ "ایرنا" و "ایسنا" را داغدار کرده است.  

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست 

دکتر محمدباقر نوبخت در پیامی درگذشت خبرنگاران جوان ایرنا و ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست کشور در استان آذربایجان غربی را تسلیت گفت و نوشت: خبرنگارانی که زبان گویای محیط زیست کشور بوده و هم نفس با دریاچه ارومیه؛ روزهای تلخ و شیرینش را روایت کرده بودند.

وی از درگاه خداوند متعال برای مجروحان آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی

 فرهاد دژپسند درگذشت دو تن از خبرنگاران خبرگزاری های ایسنا و ایرنا در حادثه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی را به خانواده آنان و جامعه رسانه ای کشور تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومان علو درجات الهی و برای بازماندگان صبر جزیل مسألت نموده است.

 فرهنگستان هنر
 
فرهنگستان هنر هم در پی سانحه اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست، ضایعه جان‌باختن دو تن از خبرنگاران را تسلیت گفت و برای مصدومان این حادثه بهبودی و سلامت کامل آرزو کرد.
در این پیام آمده است: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با ابراز همدردی درگذشت ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، دو خبرنگار خلاق و وظیفه‌شناس خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا را در سانحه واژگونی اتوبوس به خانواده‌های این عزیزان، همکارانشان در خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا و جامعه رسانه‌ای تسلیت گفته و برایشان جایگاهی رفیع در بهشت پروردگار عالم آرزو دارد.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی 

 سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا را تسلیت گفت و در متن پیام خود آورده است: خبر درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا خانم ها مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی و مصدوم شدن جمع مهمی از خبرنگاران موجب تأثر و تآلم شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان نوشت: اینجانب از خداوند متعال برای این دو سفرکرده غفران و رحمت الهی و برای سایر مصدومین این سانحه شفای عاجل آرزومندم. خداوند به خانواده های  داغدیده، همکاران خبرنگار، تمامی اهالی رسانه و ملت شریف ایران صبر و اجر جزیل عنایت فرماید. 

 کارگزاران سازندگی ایران

حزب کارگزاران سازندگی ایران ضمن آرزوی بهبودی و سلامتی برای آسیب‌دیدگان این حادثه، درگذشت دو تن از خبرنگاران را به جامعه روزنامه‌نگاری کشور تسلیت می‌گوید و از خداوند منان برای کلیه بازماندگان به ویژه همکار محترم روزنامه «سازندگی»، جناب آقای بهراد مهرجو طلب صبر و آرامش دارد.

وزیر آموزش و پرورش 

 محسن حاجی میرزایی در این پیامی درگذشت این دو خبرنگار را به، خانواده آنان، اصحاب  رسانه و همکاران خبرنگار در آن خبرگزاری های وزین تسلیت گفت و از خداوند سبحان برای آسیب دیدگان این حادثه ناگوار،  سلامتی ‌و شفای عاجل خواستار شد.
وی نوشت:این حادثه غم انگیز، خبرنگاران فقید، با انگیزه و پرتلاش، جامعه رسانه‌ای و خبری کشور و همه آنانی که شاهد سخت کوشی ایشان بود را در سوگی سنگین فرو برد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه

 بهرام قاسمی در پی سانحه اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در پیامی نوشت: در مرگ جانگداز مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی ما نیز سوگواریم. مهشاد و ریحانه دو خبرنگار فقید ایسنا و ایرنا در حادثه ای در میانه شکوفایی و تکامل خلاقیت های حرفه ای خود، مظلومانه و ناباورانه و بی هنگام پر کشیدند. 

وی افزود: با خود می اندیشیدم چه زیباتر بود که خبرنگاران و اهالی رسانه کشورهایی چون فرانسه که در حوزه ایران قدم و قلم می زنند نیز نه در موارد خاص که در همه غم ها و شادی های همکاران ایرانی خود با جمله ای و کلامی و بیانی همراه می شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری 

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا را تسلیت گفت  و  از درگاه خداوند منان برای آن عزیزان علو درجات و برای مجروحان این حادثه، بهبودی و شفای عاجل خواست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور

حسینعلی امیری وقوع حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست در استان آذربایجان غربی و جان باختن دوتن از خبرنگاران فعال و  دغدغه‌مند در حوزه اطلاع رسانی شفاف به جامعه ، خانم ها ؛  یاسینی و  کریمی را به خانواده‌های داغدار و همکاران به سوگ نشسته در خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا، جامعه رسانه ای کشور و فعالان محیط زیست تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن مرحومان رحمت واسعه الهی و برای خانواده های محترم شان صبر جمیل و اجر جزیل خواستار شد .

 سخنگوی شورای نگهبان

 عباسعلی کدخدایی در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: آنان که به دنبال خبر حیات در طبیعت بودند، خود گرفتار مرگ شدند و چه حادثه تلخی بود! از دست دادن خبرنگاران ایسنا و ایرنا را به خانواده های داغدار و همکارانشان در این دو خبرگزاری تسلیت می گویم و شفای عاجل مجروحان این حادثه غمبار را از خداوند بزرگ طلب می کنم.

حزب اعتماد ملی 

خبر درگذشت دو خبرنگار جوان خبرگزاری ‌های ایسنا و ایرنا بسیار حزن انگیز و غمبار بود. خبرنگارانی که برای گزارش از زندگی و طبیعت رفته بودند، در این راه و بر اثر خطایی جبران ناپذیر جان عزیزشان را از دست دادند. درگذشت خبرنگاران عزیز محیط زیست، خانم مهشاد کریمی و خانم ریحانه یاسینی را به خانواده آنها، جامعه رسانه ای کشور و همکاران آنها در ایسنا و ایرنا تسلیت می گوییم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

 محسن رضایی درگذشت تاسف برانگیزِ دو بانوی خبرنگار و حامی محیط زیست⁩، خانم‌ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی را صمیمانه ‎تسلیت گفت و نوشت: همدردی مسئولان دراینگونه مصیبت ها،زمانی معنا پیدا می‌کند که  اقدامات عملی ِجدی تری برای صیانت از جان مردم و کاهش‌ تصادفات،  در دستور کار قرار گیرد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

محمدرضا عارف در پی درگذشت تعدادی از خبرنگاران کشورمان در حادثه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی در پیامی این ضایعه را به خانواده های جانباختگان و جامعه خبری کشورمان تسلیت گفت و از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای جانباختگان غفران الهی و برای آسیب‌دیدگان و مجروحان،  سلامتی و شفای عاجل مسألت کرد.

کانون کارگردانان سینمای ایران
 
کانون کارگردانان سینمای ایران هم در پیامی درگذشت ناگهانی دو خبرنگار جوان، ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی تسلیت گفت و  خاطرنشان کرد: جامعه رسانه ای کشور همواره در تمام لحظات و بی‌دریغ مشغول اطلاع‌رسانی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر هستند، این حادثه که قلبمان را سرشار از غم و اندوه کرد، به خانواده‌های سوگوار و داغدار این دو عزیز و همکاران رسانه ای آنها در ایرنا و ایسنا تسلیت گفته و برای همگان آرزوی صبر و آرامش داریم.

 رییس ساترا 

سید محمدصادق امامیان هم در پیامی درگذشت دو خبرنگار در حادثه تصادف تسلیت گفت و نوشت: از دست دادن نابهنگام خبرنگاران سخت‌کوش عرصه رسانه دو خبرگزاری ایرنا و ایسنا، خانم‌ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، خبری ناگوار و تلخ است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) خود را در این غم شریک دانسته و خدمت جامعه شریف رسانه، خانواده آن عزیزان و مردم بزرگوار میهن‌مان عرض تسلیت و همدردی دارد و برای مجروحان این حادثه تلخ آرزوی تندرستی می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان

مسعود سلطانی‌فر ضایعه درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی را تسلیت گفت و صبر و سلامتی برای این عزیزان و صحت و عافیت برای خبرنگاران آسیب دیده این سانحه دردناک را از خداوند متعال خواستار شد.

 معاون حقوقی رییس جمهور

 معاون حقوقی رییس جمهور ضمن تسلیت درگذشت دو تن از جوانان وخبرنگاران ارزشمند به خانواده های ارجمند آنان و آرزوی سلامت برای مصدومان گفت:  در حدود صلاحیت ها و اختیارات خود، علل این حادثه را  پیگیری و تلاش های لازم برای پیشگیری از وقوع این نوع حوادث دردناک را به عمل خواهد آورد.
 

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر

اسکندر مومنی درگذشت تلخ و تأسف بار بانوان «ریحانه یاسینی» و «مهشاد کریمی» از خبرنگاران فعال و پرتلاش خبرگزاری های ایرنا و ایسنا که در حین انجام ماموریت و در حادثه تلخ و ناگوار واژگونی اتوبوس در آذربایجان غربی فوت کردند را تسلیت گفت و از خداوند منان آمرزش و رحمت الهی برای درگذشتگان، سلامتی برای مصدومان این حادثه ناگوار و صبر و شکیبایی برای دوستان و خانواده‌های ایشان مسئلت داشت.

باشگاه استقلال

باشگاه استقلال درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی دو خبرنگار حوزه محیط زیست را به خانواده آن‌ها و جامعه رسانه تسلیت گفت و همچنین برای بازماندگان آرزوی صبر و شکیبایی دارد.
 

رییس نمایندگی رهبری در دانشگاه ها

حجت الاسلام رستمی درگذشت جانسوز  خانم‌ها کریمی و یاسینی از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا را  به اهالی پرتلاش و کم‌توقع رسانه کشور، خانواده‌های محترم‌شان و سایر بازماندگان داغ‌دیده تسلیت گفت و از خداوند متعال علوّ درجات را برای جان‌باختگان این حادثه و بهبودی و سلامت کامل را برای مجروحان مسئلت کرد.

 دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل

 حسین امیر عبداللهیان در پیامی نوشت: خبرنگاران در خط مقدم انعکاس تحولات سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی اند. درگذشت سرکار خانم‌ها مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران کوشا ی ایسنا و ایرنا را به جامعه رسانه ای کشور و خانواده داغدارشان صمیمانه تسلیت می گویم. شفای عاجل مجروحان حادثه را از خدای سبحان مسئلت دارم.

 سازمان ملل متحد در ایران

 خانواده سازمان ملل متحد در ایران درگذشت خانم‌ها ‎ریحانه یاسینی و ‎مهشاد کریمی را به خانواده آنها تسلیت می‌گوییم و آرزو می‌کنیم بازماندگان سانحه دلخراش روز گذشته هر چه سریع‌تر بهبود یابند.»

وزیر جهاد کشاورزی

کاظم خاوازی در پیامی درگذشت دو تن از خبرنگاران خبرگزاری های ایرنا و ایسنا را در حادثه غم انگیز واژگون شدن اتوبوس حامل جمعی از خبرنگاران رسانه های کشور در ماموریت بازدید از دریاچه ارومیه تسلیت گفت و از خداوند رحمان برای آسیب دیدگان این حادثه سلامتی ‌و شفای عاجل کرد.

رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی و سخنگوی‌ هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

سید نظام الدین موسوی این ضایعه جانگداز را به ملت ایران، فعالان عرصه خبر و رسانه بویژه خانواده های داغدار درگذشتگان این حادثه خانم ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی تسلیت گفت و از خداوند متعال برای روح این عزیزان طلب آمرزش و آرامش ابدی کرد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیدمحمد حسینی با انتشار پیامی در حساب شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی دو خبرنگار جوان ایرنا و ایسنا را در هنگام انجام ماموریت به خانواده آن عزیزان و جامعه بزرگ رسانه ای کشور تسلیت عرض می کنم. روحشان شاد.»

ستاد توسعه فناوری نانو

روابط عمومی ستاد توسعه فناوری نانو درگذشت دو خبرنگار جوان ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، در حادثه تلخ واژگونی اتوبوس را به همکاران رسانه‌ای به ویژه همکاران محترم آن عزیزان در خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا تسلیت می‌گوییم.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری

پرویز کرمی در پیامی نوشت: درگذشت مرحومه خانم ریحانه یاسینی در سانحه واژگونی اتوبوس، آن هم در حین انجام ماموریت و انجام وظیفه خبرنگاری، تنها افسوس و افسوس برایمان آورد. ضمن تسلیت به جنابعالی، جامعه رسانه و خانواده محترم یاسینی، آرامش ابدی آن مرحومه سختکوش و تعالی جو را از خداوند خواستارم.

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران 

در پیام مسعود کرباسیان آمده است: : «برادر ارجمند جناب آقای مهرجو، مشاور محترم مسئولیت اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، خبر دلخراش درگذشت دو تن از خبرنگاران و اصحاب عزیز رسانه موجب تالم آحاد جامعه، همکاران رسانه های جمعی و اینجانب شد.ضمن ابراز همدردی با خانواده های این عزیزان، درگذشت "ریحانه سادات یاسینی" همسر بزرگوار جنابعالی را تسلیت گفته و آرزوی صبر و شکیبایی برای تحمل این غم سنگین را برای شما و خانواده داغدار، از خدای متعال مسئلت دارم.

نظر شما