شناسهٔ خبر: 47936304 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

«هزاران» موسیقی رونمایی شد

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگی/ آلبوم موسیقی «هزاران» رونمایی شد. نشست رسانه‌ای این آلبوم که از تولیدات بنیاد فرهنگی، هنری رودکی است روز گذشته با حضور تعدادی از آهنگسازان، خوانندگان و نوازندگان این اثر موسیقایی و همچنین جمعی از اصحاب رسانه در تالار رودکی برگزار شد.
علی نیکنام انزابی، مدیرعامل انجمن موسیقی درخصوص این اثر گفت:«این پروژه، یکی از پروژه‌های مهم انجمن موسیقی است که به طور حتم در آینده ادامه پیدا می‌کند و در ادامه فعالیت‌های انجمن موسیقی ایران پیرامون برگزاری کنسرت‌های آنلاین باید بگویم در مرداد امسال نیز برنامه‌هایی را انجام خواهیم داد که جزئیات آن بزودی اعلام خواهد شد. البته ما در کنار این رویداد، برای برگزاری جشنواره موسیقی جوان و جشنواره موسیقی نواحی ایران نیز اقدامات موثری را انجام دادیم که امیدوارم بتواند گام مؤثری در اهداف و فعالیت‌های ما باشد.»
مظفر شفیعی، خواننده پیشکسوت موسیقی ایران نیز ضمن ابراز خوشحالی از انتشار این اثر گفت: «در این روزگار اوضاع و احوال موسیقی چندان خوب نبود و امیدوارم این اوضاع بد روی افکار هنرمندان و کارهای خوب آنها تأثیر بدی نگذارد و امیدوارم که این راه  تداوم داشته باشد چرا که در این وضعیت بد موسیقی کشور، انجام چنین کاری بسیار ارزشمند و مفید است. من از تمام خوانندگان جوان موسیقی ایرانی می‌خواهم این عرصه را خالی نکنند. البته بسیاری تصور می‌کردند بعد از فوت استاد شجریان، آواز ایرانی در خطر قرار گیرد اما معتقدم با حضور شما بزرگواران و هنرمندان جوان، این عرصه خالی نخواهد ماند.»
حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی هم ضمن تأکید و توجه بر تولید اینچنین آثار موسیقایی بیان کرد: «انتشار این آلبوم طلیعه‌ای برای حمایت جدی‌تر از آثار ارزشمند موسیقایی باشد چرا که این وظیفه نهادی چون انجمن موسیقی است که از این کارها حمایت کند. البته برخی آثار موسیقی و گونه‌های مختلف نیازمند حمایت نیستند و به هیچ عنوان نمی‌شود جامعه را ملزم کرد که حتماً از این دست آثار را گوش نکنند اما این موضوع نباید به قیمت فراموشی هویتی خودمان تمام شود و متأسفانه امروز این خطر بشدت ما را تهدید می‌کند. به اعتقاد من اگر همه پازل‌ها سرجای خود قرار گرفته شده باشند، طبیعتاً هرکسی سر جای خود هست و مخاطبان خود را نیز پیدا می‌کند و متأسفانه این شرایط اکنون در کشور ما وجود ندارد و اگر ما رسانه داشتیم و رسانه ملی هم به وظیفه خود عمل می‌کرد، قطعاً کسی مدعی نمی‌شود و همه سرجای خود به فعالیت‌های موسیقایی مورد علاقه‌اش می‌پرداخت.»
محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز گفت: «مطمئن هستم که تیم مدیریتی فرهنگی در دولت آینده برای حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های خوبی خواهد داشت و گام‌های خوبی در عرصه رونق اقتصادی در کسب و کارهای فرهنگی برداشته خواهد شد. طی یک سال و نیم گذشته تلاش‌هایی متناسب با ایام کرونا انجام شد که یکی از این کارها، حمایت اجراهای آنلاین بود و ما تلاش کردیم به مرور با افزایش کیفیت ضبط و تولید برنامه‌ها، فضایی را برای مخاطبان فراهم کنیم که مخاطبان بیشتری شاهد اجراها باشند. ما برای این کارها اهدافی داشتیم. در وهله اول اینکه اندک حمایتی به هنرمندان فعال این عرصه شود و در وهله دوم نیز کاری کنیم که مخاطبان بیشتری از این کارها دیدن کنند. ما البته طرح دیگری هم در انجمن موسیقی ایران داریم که حمایت از تولیدکنندگان آلبوم جدی است که بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. همچنین یک طرح حمایتی دیگر هم در حوزه نوازندگان داریم که بزودی اطلاعات کامل آن ارائه خواهدشد.»‌ ‌

برش

آلبوم موسیقی «هزاران» آلبومی است که متشکل از 6 قطعه است. «سه گاه» به خوانندگی مجتبی عسگری به سبک جلال تاج اصفهانی، «بیات اصفهان» به سبک سلیمان خان امیر قاسمی به خوانندگی امیر اثنی‌عشری، شور به خوانندگی پوریا اخواص به سبک ادیب خوانساری، «چهارگاه» به خوانندگی مهدی امامی به سبک ابوالحسن اقبال آذر، «افشاری» به خوانندگی حسین علیشاپور به سبک منوچهر همایون پور، «همایون» به خوانندگی سجاد مهربانی به سبک رضا قلی ظلی قطعات مختلف آلبوم «هزاران» را تشکیل می‌دهند.‌

نظر شما