شناسهٔ خبر: 47897487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خلع ید ۴۸۳ هکتار از مراتع در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال، شورای حفظ بیت المال ۴۸۳ هکتار از مراتع، ۱۱۸ هکتار از جنگل ها و ۶۳ هکتار از سواحل را خلع ید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه برگزار شد،با اشاره به عملکرد خوب شورای حفظ بیت المال گفت: در سال ۹۹ ،شورای حفظ بیت المال  ، ۴۸۳ هکتار از مراتع، ۱۱۸ هکتار از جنگل ها و ۶۳ هکتار از سواحل را خلع ید کرد.

هاشمیان در رابطه با آخرین وضعیت شعب شورا‌های حل اختلاف در استان گفت: ۱۰۸ شعب شهری در استان، ۳۷ شعبه روستایی و ۲۲ شعبه اجرای احکام در استان فعال هستند و ۶۹۷ با این شورا‌ها همکاری دارند.

او افزود: تعداد پرونده‌های وارد شده به شعب شورای حل اختلاف در سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۸۴۵ مورد بوده است، تعداد ۹۱ هزار و ۷۴۹ پرونده منجر به سازش و ۱۲۸ هزار و ۱۱۶ پرونده هم مختومه شده است.

هاشمیان با بیان اینکه میانگین مصالحه گلستانی‌ها در شعب شورای حل اختلاف بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: این آمار در کشور ۳۲ درصد، اما در گلستان ۴۰ درصد است.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: ۴۶ شعبه شورای حل اختلاف در محاکم و دادسرا‌های استان مستقر هستند که رای صادر نمی‌کنند و به صورت ویژه بر سازش پرونده‌ها تمرکز دارند.

هاشمیان گفت: میزان جایگزین‌های حبس در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

او از کاهش ۸ هزار و ۳۷۳ پرونده از جرائم کلان در سطح استان خبر داد و گفت: در ۱۰ اتهام اولویت دار ۱۱ و نیم درصد کاهش داشتیم.

هاشمیان از افزایش پرونده‌های حقوقی در استان خبر داد و گفت: زمانی که پرونده‌های کیفری در حال کاهش است افزایش پرونده‌های حقوقی نشانه خوبی است چرا که نشان می‌دهد مردم از مجاری قانون مشکلات خود را حل می‌کنند.

رئیس کل دادگستری افزود: تمام پرونده‌های ورودی به استان رسیدگی شده و ۵ هزار از پرونده‌های قدیمی هم بررسی شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته ۳ هزار و ۲۱۵ مورد دادرسی الکترونیکی در استان انجام شده است و ۱۰۳ زندانی هم با پابند الکترونیکی از زندان‌ها آزاد شده اند.

رییس کل دادگستری گلستان در رابطه با حوادث اخیر مربوط به تبر به دستان گفت: متاسفانه این اتفاقات و بازنشر آن در فضای مجازی چهره خوبی از استان معرفی نکرده و پرونده‌ها در حال بررسی است، منتظریم افرادی که در این حوادث صدمه دیدند بهبود پیدا کنند و پرونده پزشکی قانونی آن‌ها به دست ما برسد.

او افزود: از مردم می‌خواهیم با مواجه شدن با این جرائم موضوع را با پلیس در میان بگذارند و از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنند.

هاشمیان گفت: با افرادی که امنیت عمومی را به خطر بیندازند قاطعانه برخورد می‌کنیم و تخفیف در مجازات آن‌ها اعمال نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با توجه به اطلاعاتی که من از وضعیت استان‌های دیگر دارم استان گلستان در زمینه این مدل جرائم در رتبه‌های میانی جدول و رو به پایین است.

 

انتهای پیام/ق/م

نظر شما