شناسهٔ خبر: 47885872 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انفجار مخزن خودروی سواری در جایگاه سوخت سی ان جی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز، گفت: انفجار مخزن گاز سی ان جی خودرو پژو 206 در جایگاه عرضه گاز سی ان جی بدون مصدوم به خیر گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ،گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز انفجار در یک جایگاه عرضه گاز سی ان جی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۳ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به خیابان مسلم رهسپار شدند.

او، بیان کرد: مخزن غیر استاندارد گاز سی ان جی یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ صندوقدار در حین سوخت گیری دچار انفجار شده که بر اثر شدت این حادثه قسمتی از کابین این خودرو تخریب شد.

قانع، تصریح کرد: نیرو‌های آتش نشانی بی درنگ با قطع جریان برق جایگاه و تخلیه کامل جایگاه سوخت، محل حادثه را ایمن سازی کردند و با استفاده از تجهیزات مخصوص مشغول شستشوی بنزین و روغن جاری شده بر روی سطح جایگاه شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ، ادامه داد: به دلیل رعایت فاصله ایمن از جایگاه سوخت توسط راننده خودرو و افراد حاضر در محل حادثه، خوشبختانه به هیچکس آسیبی نرسید.

او، افزود: به منظور حفظ ایمنی رانندگان، سرنشیان و سایر افراد باید به رعایت چند نکته در حین سوختگیری خودرو توجه ویژه داشت:

 هنگام مراجعه به جایگاه سوخت سی ان جی باید پیش از سوختگیری کلیه سرنشینان را از خودرو پیاده کرده و به محل‌هایی تعیین شده در نقاط ایمن جایگاه هدایت کنند، اپراتور‌های آموزش دیده باید مسئول سوختگیری باشند و نصب و جدا کردن نازل سوخت گیری به خودرو را برعهده داشته باشند که به هیچ وجه عملیات سوختگیری نباید به تنهایی نباید انجام شود.

 به تصاویر، تابلو و نکات ایمنی که در محوطه جایگاه نصب شده از جمله علامت نکشیدن سیگار، رعایت فاصله ایمنی رانندگان  برای ایمنی بیشتر  است  که  فشار سوخت گیری هیچ گاه نباید از دویست بار بیشتر شود، برای انجام امور مربوط به سیستم گازسوز خودرو باید به مراکز مجاز مراجعه کرد، داشتن برچسب معتبر سوخت گیری برای استفاده از گاز طبیعی در جایگاه‌ها الزامی است.

 هرگونه برشکاری، جوشکاری یا تعمیر مخزن، بلافاصله در اولین سوختگیری باعث انفجار مخزن می شود، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه در جایگاه سوخت گاز  ممنوع است.

انتهای پیام/ت

نظر شما