شناسهٔ خبر: 47865431 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

به روزرسانی می‌شود...

کدام تیم‎‌ها جواز صعود به مرحله حذفی یورو را به دست آورده‌اند؟

کدام تیم جواز صعود را به دست آورده است؟ چه تیمی می‌تواند در مرحله یک هشتم نهایی به آنها بپیوندد؟ قوانین مقدماتی، آنچه که هر تیم برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی نیاز دارد را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بازی‌های هفته سوم دور گروهی یوفا 2020 پیگیری می‌شود و چندین تیم می‌توانند جایگاه خود را در مرحله یک هشتم نهایی در کنار ایتالیا، هلند و بلژیک رزرو کنند. دو تیم برتر هر گروه به علاوه چهار تیم برتر در رده سوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند.

گروه A

نتایج پایانی: ایتالیا (9 امتیاز) ، ولز (4امتیاز) ، سوئیس (4 امتیاز) ، ترکیه (بدون امتیاز)

سوئیس با تفاضل گل نسبت به ولز سوم شد و باید صبر کند تا ببیند آیا آنها از گروه صعود می‌کنند یا خیر.

گروه B

نتایج پایانی: بلژیک (9 امتیاز) ، دانمارک (3 امتیاز) ، فنلاند (3 امتیاز) ، روسیه (3 امتیاز)

فنلاند سوم شد و باید صبر کند تا ببینید آیا آنها از این دور صعود خواهند کرد یا خیر.

گروه C

 

نتایج پایانی: هلند (9 امتیاز) ، اتریش (6 امتیاز) ، اوکراین (3 امتیاز) ، مقدونیه شمالی (بدون امتیاز)

بعد از مسجل شدن صعود هلند و اتریش، اوکراین سوم شد و باید صبر کند تا ببینید آیا آنها به دور بعدی می‌رسند یا خیر.

گروه D

سه شنبه: کرواسی ( یک امتیاز) مقابل اسکاتلند ( یک امتیاز) ، جمهوری چک (4 امتیاز) مقابل انگلیس (4 امتیاز)

چک اگر از شکست مقابل انگلیس جلوگیری کند، به عنوان صدرنشین گروه به دور بعدی راه می‌یابد. آنها در صورت شکست و برتری اسکاتلند مقابل کرواسی، در گروه دوم می‌شوند. آنها در صورت شکست و برتری کرواسی با اختلاف گل مناسب، سوم می‌شوند.

اگر انگلیس به تساوی برسد یا اسکاتلند پیروز نشود، صعود می‌کند و اگر جمهوری چک را شکست دهد در جایگاه نخست قرار خواهد گرفت. آنها در صورت شکست و برتری اسکاتلند با اختلاف کافی در رده سوم قرار می‌گیرند.

کرواسی باید برنده شود تا در رقابت حداقل بهترین تیم در رده سوم قرار بگیرد، اگرچه آنها همچنان می‌توانند از جمهوری چک با تفاضل گل پیشی بگیرند و در رده دوم باشند.

اسکاتلند باید پیروز شود تا حداقل سوم شود و همچنان بتواند با اختلاف گل کلی از انگلیس پیشی بگیرد.

گروه E

چهارشنبه: اسلواکی (3 امتیاز) مقابل اسپانیا (2 امتیاز) ، سوئد (4 امتیاز) مقابل لهستان (یک امتیاز)

سوئد اگر از شکست مقابل لهستان جلوگیری کند، این مرحله را پشت سر خواهد گذاشت. اگر سوئد شکست بخورد و بازی دیگر مساوی شود، سوئد، اسلواکی و لهستان در نتایج بین سه تیم به مقام اول تا سوم تقسیم می‌شوند. اگر سوئد شکست بخورد آنها در مقام سوم می‌ایستند.

اگر اسلواکی اسپانیا را شکست دهد، یا اگر تساوی کنند و سوئد از شکست جلوگیری کند، صعود خواهند کرد.

اگر اسپانیا اسلوواکی را شکست دهد، صعود می‌کند. در صورت تساوی، آنها سوم می‌شوند مگر اینکه لهستان برنده شود.

لهستان اگر برنده شود و بازی دیگر به تساوی نرسد به عنوان تیم دوم صعود می‌کند.

گروه F

چهارشنبه: پرتغال (3 امتیاز) مقابل فرانسه (4 امتیاز) ، آلمان (3 امتیاز) مقابل مجارستان (یک امتیاز)

فرانسه در صورت جلوگیری از شکست مقابل پرتغال یا تساوی در بازی دیگر، این مرحله را پشت سر خواهد گذاشت. اگر پیروز شوند، یا اگر تساوی کنند و آلمان مجارستان را شکست ندهد، آنها اول می‌شوند. در صورت باخت فرانسه و پیروزی مجارستان، تفاضل گل مکان دوم را تعیین خواهد کرد.

آلمان اگر پیروز شود، صعود می‌کند یا در صورت تساوی، فرانسه شکست نخورد. اگر آنها پیروز شوند و فرانسه برنده نباشد، به عنوان تیم اول صعود خواهند کرد. اگر آلمان تساوی کند و فرانسه ببازد، سوم خواهد شد یا اگر آلمان و پرتغال هر دو شکست بخورند.

پرتغال در صورت برنده شدن صعود می‌کند یا اینکه آنها به تساوی برسند و آلمان شکست بخورد. پرتغال در صورتی صدرنشین می‌شود که برنده باشد و آلمان نتواند پیروزی را جشن بگیرد. اگر آنها و آلمان شکست بخورند، پرتغال در رده چهارم می‌ایستد.

اگر پرتغال شکست بخورد و مجارستان برنده باشد، آنها در رده دوم قرار خواهند گرفت. اگر آنها برنده شوند و فرانسه شکست بخورد، در مورد رده دوم با تفاضل گل تصمیم گیری می‌شود. اگر آنها برنده شوند و بازی دیگر با تساوی به پایان برسد، در رده سوم می‌ایستند.

 

اگر امتیازات برابر باشد...

اگر دو یا چند تیم در یک گروه در پایان مرحله گروهی مسابقات در امتیازات برابر باشند، برای تعیین رتبه بندی آنها، به ترتیب داده شده، معیارهای زیر اعمال می‌شود:

1. تعداد بیشتر امتیاز به دست آمده در مسابقات بین تیم‌های مورد نظر

2. تفاضل گل برتر حاصل از مسابقات رودررو بین تیم‌های مورد نظر

3. تعداد گل‌های به ثمر رسیده در سایر مسابقات گروه بین تیم‌های مورد نظر

4. اگر بعد از اعمال معیارهای فوق، تیم‌ها همچنان دارای رده بندی برابر باشند، معیارهای فوق به طور انحصاری در مسابقات بین تیم‌های باقی مانده برای تعیین رتبه نهایی اعمال می‌شوند. اگر این رویه منجر به تصمیم گیری نشود، معیارهای ذیل به ترتیب داده شده بین دو یا چند تیم اعمال می‌شود.

5. تفاضل گل برتر در تمام مسابقات گروه

6. بیشترین گل‌های به ثمر رسیده در تمام مسابقات گروه

7. بیشترین برد در تمام مسابقات گروه

8. مجموع امتیازات انضباطی پایین‌‌تر فقط بر اساس کارت‌های زرد و قرمز دریافت شده در تمام مسابقات گروه است: (کارت قرمز = 3 امتیاز ، کارت زرد = 1 امتیاز ، اخراج دو کارت زرد در یک مسابقه = 3 امتیاز)

اگر دو تیمی که تعداد امتیازات و تعداد گل‌های خورده و دریافت شده آنها برابر است، آخرین بازی گروهی خود را مقابل یکدیگر انجام می‌دهند و در پایان آن مسابقه همچنان مساوی باشند، رتبه نهایی آن‌ها با ضربات پنالتی تعیین می‌شود، مشروط بر اینکه هیچ تیم دیگری در گروه پس از اتمام همه مسابقات گروه، امتیاز یکسانی نداشته باشد.

چگونه چهار تیم برتر در رده سوم جواز صعود به دست می‌آورند؟

با استناد به ماده 21.03 ، نتایج تیم‌های رده سوم بر اساس سه مسابقه مرحله گروهی آنها با توجه به معیارهای زیر مقایسه می‌شود:

1. بیشترین امتیاز

2. تفاضل گل برتر

3. بیشترین گل زده

4. بیشترین تعداد برد

5. مجموع امتیازات انضباطی پایین‌تر فقط بر اساس کارت های زرد و قرمز دریافت شده در تمام مسابقات گروه است: (کارت قرمز = 3 امتیاز ، کارت زرد = 1 امتیاز ، اخراج دو کارت زرد در یک مسابقه = 3 امتیاز)

پس از مشخص شدن چهار تیم برتر در رده سوم، ماده 21.05 آیین نامه توضیح می‌دهد که کدام تیم رده سوم در کدام قرعه بازی خواهد کرد.

منبع: یوفا

نظر شما