شناسهٔ خبر: 47844629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

رسانه‌های استکباری چرا آنقدر اصرار دارند ما در انتخابات شرکت نکنیم؟

امام جمعه مشهد گفت: رسانه‌های استکباری چرا اینقدر اصرار دارند ما در انتخابات شرکت نکنیم؟ همانطور که رهبری فرمودند آنقدر که استکبار با انتخابات در ایران مبارزه می‌کند در هیچ کشوری چنین نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد  در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: مردم ایران با توجه به اسلام رأی می‌دهند و این باعث شوکت و عظمت اسلام می‌شود و آنها این را نمی‌خواهند بنابراین تلاش می‌کنند مردم رأی ندهند تا برای عزت تصمیم نگیرید و آنها بیایند برای این مملکت تصمیم بگیرند.

او خطاب به نمازگزاران افزود: شما که همه در انتخابات شرکت کردید  مهم این است که دیگران را به پای صندوق بیاورید، طرد کردن دشمن و کمک به امام رضا(ع) در طرد و راندن دشمنان امت همین ترغیب دیگران به رأی دادن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز یک راهی برای یک عمل صالح پیدا شده از آن غافل نشوید؛ طبق آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه که خداوند می‌فرماید «شما در هر قدمی که بردارید که در این قدم دشمن ناراحت شود برای شما عمل صالح محسوب می‌شود» و همچنین در سوره والعصر هم می‌فرماید «انسان در زیان است مگر اینکه عمل صالح انجام دهد» پس این عمل صالح یعنی مشارکت در انتخابات را امروز از دست ندهید که اگر کسی این عمل صالح را انجام نداد خدای ناکرده مصداق «ان الانسان لفی خسر» می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: امروز همه رای می‌دهند، آنهایی که پای صندوق می‌آیند هم رای می‌دهند، رایی که دشمن را غضبناک می‌کند و آنهایی هم که بدون معذور شرعی پای صندوق نمی‌آیند نیز رای می‌دهند، این دسته دوم رای به دشمنان امت، به امریکا، منافقین و صهیونیست‌ها رای می‌دهند، امام رضا طرد کننده دشمنان امت است و آن‌وقت عده‌ای می‌خواهند به آن دشمنان رای دهند؟

بسیاری از مشکلات جوانان با ازدواج حل می‌شود

او تصریح کرد: ازدواج مسأله جوان و مشکل خانواده است و طراح ازدواج کانون زندگی پدر و مادر است، خانواده همانطور که در همه امور فرزندشان هم مسئولیت دارند؛ در ازدواج نیز همینطور است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: اگر پدر و مادر مسئولانه با موضوع ازدواج فرزندشان وارد شوند و از ابتدای فرزنددار شدن این موضوع برایشان به عنوان یک مسئولیت مورد توجه قرار بگیرد بخش عمده‌ای از مشکلات جوانان در این زمنه حل می‌شود.

آیت الله علم الهدی حلال بسیاری از مشکلات جوانان را ازدواج دانست و اظهار کرد: بسیاری از دختران و پسران اگر تشکیل خانواده دهند بخش عمده‌ای از مشکلاتشان حل می‌شود و ازدواج بیشتر از اینکه مربوط به مسکن و اشتغال باشد مشکل فرهنگی است.

بیشتر بخوانید

 او با بیان اینکه مهریه حضرت فاطمه زهرا (س) معادل پنج سکه بهارآزادی امروز است، افزود: خیلی از این مهریه‌های بالا باعث باطل شدن عقد میشود چراکه کسی که ان را میپذیرد با نیت پرداخت نکردن است.

امام جمعه مشهد تجملات ازدواج را یکی دیگر از مشکلات فرهنگی در مساله ازدواج عنوان کرد و  ادامه داد: موضوع کرونا ثابت کرد زندگی بدون تجملات هم می‌تواند آغاز شود و مصداق این موضوع ازدواج ساده ۲۰۰ طلبه است که قبل از کرونا بخاطر مشکلات فرهنگی تجملات نتوانسته بودند تشکیل زندگی دهند، اما با شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری مجالس توانستند تشکیل زندگی دهند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: اگر تحول فرهنگی در زندگی خانوادگی پیش بیاید هم زندگی خانوادگی محکم‌تر میشود و هم عزیزانمان در کنار خودمان تشکیل زندگی می‌دهند و زندگی را از صفر شروع می‌کنند.

 

انتهای پیام//م.م

نظر شما