شناسهٔ خبر: 47846142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

علم الهدی: کسانی که پای صندوق رای نمی‌آیند، به آمریکا و اسرائیل رای می دهند/ می‌خواهید مقابل امام رضا بایستید؟

ایسنا نوشت: امام جمعه مشهد گفت: امروز بزرگترین خدمت به امام رضا(ع) برای طرد دشمنان، حضور در پای صندوق‌های رای است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)  ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی چهار خصوصیت را برای امام رضا(ع) برشمردند. اولین خصوصیتی که ایشان برای این امام بزرگوار ذکر کردند، این بود که امام رضا را معبر امت عنوان کردند. در این جا معبر به معنای عبوردهنده امت است، چراکه ایشان در زمانی زندگی می‌کردند که بنی‌عباس به دنبال براندازی امامت بود و امام رضا(ع) امت را از این بلا عبور دادند.

وی افزود: به عنوان خصوصیت بعدی، پیامبر فرمودند امام رضا(ع) منجی امت است. در زمان ایشان، بنی‌عباس امت را در مهلکه انحراف قرار داده بود و این امام بزرگوار امت را از این انحرافات نجات داد. همچنین پیامبر اکرم(ص) فرمودند خصوصیت سوم امام رضا(ع)، این است که ایشان دشمنان امت را به عقب می‌رانند و شکست می‌دهند و خصوصیت چهارم امام رضا(ع) این است که ایشان مومنین امت را به اساس امت نزدیک می‌کنند و مومنین محور امت قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: امام رضا(ع) آن چنان به تعالیم شیعه قاطعیت بخشید که پس از ایشان دو امام آمدند و بین شیعه از نظر اعتقاد به این دو امام اختلاف به وجود نیامد. طبق خصوصیت سومی که پیامبر برای امام رضا ذکر کردند، این امام بزرگوار حتی پس از زمان حیاتشان هم دشمنان امت را به عقب می‌رانند.

علم‌الهدی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام با تمام قوت حمله کرده‌اند و می‌خواهند ریشه اسلام را از بین ببرند، عنوان کرد: طرد این دشمنان از این کشور که آستان مقدس امام رضا(ع) است، انجام می‌گیرد. امام رضا با قدرت شما مردم، دشمنان را طرد می‌کند و شکست می‌دهد. در این دهه کرامت، ما هم باید امام رضا را گرامی بداریم و نسبت به ایشان کرامت داشته باشیم و به ایشان خدمت کنیم و بزرگترین خدمت به امام رضا(ع) این است که ما در امر طرد و شکست دادن دشمنان، به ایشان کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز بزرگترین خدمت به امام رضا(ع) برای طرد دشمنان، حضور در پای صندوق‌های رای است، گفت: رسانه‌های استکباری بسیار اصرار به عدم شرکت مردم در انتخابات دارند. رهبری نیز در فرمایشات اخیر خود فرمودند به اندازه‌ای که آمریکا و عوامل استکبار با انتخابات ایران آمریکا مقابله می‌کنند، با انتخابات هیچ کشوری مقابله و دشمنی نمی‌کنند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: دلیل این همه دشمنی استکبار با انتخابات کشور ما، این است که می‌دانند اگر مردم تصمیم بگیرند و رای دهند، به اسلام و بر اساس دین و با عشق به پیامبر(ص) و اهل بیت رای می‌دهند و تا زمانی که مردم این طور رای دهند، اسلام در عین قدرت است و امت اسلامی در عین شوکت زندگی می‌کند و این شوکت و عظمت ادامه‌دار می‌شود و دشمن این را نمی‌خواهد.

علم الهدی: کسانی که پای صندوق رای نمی‌آیند، به آمریکا و اسرائیل رای می دهند/ می‌خواهید مقابل امام رضا بایستید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: هدف دشمن از ترغیب مردم ما به عدم مشارکت در انتخابات، این است که نگذارند مردم ما برای خودشان تصمیم بگیرند و آنان بیایند و برای مردم و کشورمان تصمیم‌گیری کنند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه شما باید علاوه بر اینکه خودتان رای می‌دهید، دیگران را هم به رای دادن دعوت کنید، بیان کرد: امروز شما باید در امر طرد دشمنان، به امام رضا(ع) کمک کنید و به دشمن نه بگویید و بر خلاف میلش عمل کنید. در امروز یک راهی برای یک عمل صالح پیدا شده است و همه باید آن را انجام دهند.

رای دادن شما کافران را خشمگین می‌کند

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه می‌فرماید اگر شما قدمی بردارید که باعث ناراحتی و خشم دشمن و کفار شود، خدا برای شما حسنه می‌نویسد. کفار از رای دادن شما خشمگین می‌شوند، لذا رای دادن یک عمل صالح است و اگر کسی امروز این عمل را انجام داد، جزو افرادی است که عمل صالح انجام داده‌اند اما اگر انجام نداد، خدایی ناکرده جزوه افراد زیانکار محسوب می‌شود. ان‌شاءالله امروز همه واجدین شرایط، به خصوص جوانان رای اولی، به پای صندوق‌های رای بروند و این عمل را به عنوان یک عمل صالح انجام دهند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروز همه رای می‌دهند. آنانی که به پای صندوق می‌آیند رایی می‌دهند که دشمن را خشمگین می‌کند و کسانی که بدون هیچ عذر موجهی به پای صندوق نمی‌آیند نیز رای می‌دهند، اما آنان به دشمن، آمریکا، صهیونیست‌ها و منافقین رای می‌دهند. امام رضا دشمنان را ترک می‌کند. آیا کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، می‌خواهند مقابل امام رضا بایستند؟ این افراد با عدم شرکت در انتخابات، در حال رای دادن به دشمن هستند.

27215

نظر شما