شناسهٔ خبر: 47840551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرآیند رای گیری در ۵۰۷۳ شعبه اخذ رای خراسان رضوی انجام می شود

۵ هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای با بیش از ۱۵ هزار صندوق اخذ رای در خراسان رضوی برگزار خواهد شد که از مجموع این تعداد ۴ هزار و ۲۴۹ شعبه ثابت و ۸۲۴ شعبه سیار است ومردم خراسان رضوی و مشهد از آغازین دقایق فرآیند اخذ رای پای صندوق‌ها حاضر شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، فرآیند اخذ رای جهت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا امروز در استان خراسان رضوی آغاز شد، در دوره قبل انتخابات مجلس در سال ۹۸، مجموع شعب اخذ رای استان چهار هزار و ۵۰۰ شعبه بود که امسال این تعداد به بیش از پنج هزار افزایش یافت تا از ازدحام جمعیت در شعب جلوگیری شود.

 

فاصله‌گذاری اجتماعی و زمان حضور مردم در شعب مدیریت خواهد شد همچنین پیش بینی شده پس از هر بار استفاده رای دهندگان از کارت رای گیری الکترونیک، که به دفعات توسط رای دهندگان استفاده خواهد شد و همچنین خودکارهای موجود در شعب اخذ رای پس از هربار استفاده ضدعفونی شوند.

 

عوامل نظارتی انتخابات امروز در خراسان رضوی ۲۰ هزار نفر هستند و بر اساس میزان فعالیت شعب، سه یا چهار نفر ناظر در هر شعبه اخذ رای حضور خواهند داشت، اولین اقدام و مهم ترین تمهیدات کرونایی افزایش شعب بود که بیش از هزار شعبه به تعداد شعبات اخذ رای استان اضافه شد.

 

در این راستا تمام شعباتی که حدود ۶۰۰ یا ۷۰۰ رای در دوره‌های سابق داشته‌اند، به دو شعبه تقسیم شدند، در شهرهایی مثل مشهد که تراکم جمعیتی بالاتری وجود دارد بیش از ۳۰ درصد تعداد شعبات افزایش پیدا کرده است، ۶۰ درصد شعب اخذ رای استان در مدارس جانمایی شده است و تمام شعب در روز قبل از انتخابات ضدعفونی شده‌اند، برای شهرستان مشهد که ۱ هزار و ۸۹۲ شعبه در نظر گرفته شده است، بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات پیش رو هستند.

 

شهر مشهد بزرگترین حوزه انتخابات الکترونیکی شورای شهر در کشور است که ۵۷ درصد شعب شهرهای استان و ۱۶ درصد شعب روستاهای استان را در خود جای داده است، انتخابات ۲۸ خرداد در ۵ هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای با بیش از ۱۵ هزار صندوق اخذ رای در خراسان رضوی برگزار خواهد شد که از مجموع این تعداد ۴ هزار و ۲۴۹ شعبه ثابت و ۸۲۴ شعبه سیار است.

 

مردم خراسان رضوی و مشهدمقدس از آغازین دقایق فرآیند اخذ رای پای صندوق‌ها حاضر شده‌اند تا بار دیگر با آرمان‌های امام راحل بیعت کنند.در این میان همچون سال های گذشته حرم منور رضوی نیز شاهد حضور زودهنگام مردم برای انتخابات است.

 

دربهای پنج هزار و ۷۳ شعبه برای اخذ آرای شهروندان خراسانی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ساعت هفت صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در سطح این استان باز و فعالیت آنها آغاز شد.

 

۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهری و روستایی رقابت دارند، سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز در حال رقابت برای تعیین یک نماینده باقیمانده این استان در این آن مجلس هستند همچنین پنج هزار و ۴۰۰ صندوق الکترونیکی هم برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد تدارک دیده شده است.

پایان پیام/483

نظر شما