شناسهٔ خبر: 47836718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

طلیعه دلگرم‌کننده مشارکت انتخاباتی شهروندان مشهدی

مشهد- ایرنا- حضور چشمگیر گروههای مختلف شهروندان مشهدی در نخستین ساعات صبح امروز ۲۸ خرداد در مقابل شعبه‌های رای‌گیری سطح این کلانشهر نویدبخش خلق حماسه‌ای دیگر از مشارکت سیاسی ایرانیان است.

صاحب‌خبر -

گزارش صبح امروز جمعه خبرنگاران ایرنا از شعبه‌های مختلف رای‌گیری در مشهد حاکی از صف کشیدن شهروندان برای انداختن آرا خود به صندوقهای رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی این شهر و میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری، حتی پیش از آغاز رای‌گیری است.

یکی از این شهروندان در میانه صف ۳۰ نفری رای‌دهندگان در مقابل شعبه خیابان مجد مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به گرمای هوا، پیش از آغاز رای‌گیری به این شعبه مراجعه کردم تا به وظیفه سیاسی خود هرچه زودتر عمل کنم.

حسین قره‌چه افزود: بر خلاف تبلیغات سوء دشمنان و فضاسازی مقرضانه آنها از مشارکت پایین مردم در انتخابات، همین صف تشکیل شده در این منطقه پرجمعیت شهر مشهد آن هم پیش از آغاز رای‌گیری، نشانگر باطل بودن آن تبلیغات است.

یک شهروند بازنشسته مشهدی نیز در همین مکان گفت: همیشه در ۴۲ سال فراز و نشیب نظام جمهوری اسلامی ایران خود را به عنوان سرباز نظام ملزم به حضور در همه عرصه‌های تعیین‌کننده دانسته‌ام. 

حسن جعفری افزود: انتخابات امروز یکی از همین عرصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز برای ایران و ایرانیان است لذا همگان موظف به نقش‌آفرینی در این صحنه مهم و حساس هستند. 

دیگر شهروند مشهدی به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس وظیفه ملی، امروز اینجا آمده‌ام تا رای خود را برای انتخاب هشتمین رییس جمهوری کشورم به صندوق بیاندازم. 

مینو امیرشقاقی افزود: طرفدار هیچیک از خطها و جناحهای سیاسی نیستم اما عاشق وطن، کشور و مردمم هستم لذا به عنوان یک عاشق و دوستدار واقعی ایران مشارکت در انتخابات را یک اقدام لازم برای آرامش و پیشرفت کشورم می‌دانم.

هزار و ۸۰۰ شعبه برای اخذ آرا شهروندان مشهدی در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد برپا شده است.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی صبح امروز گفت: تا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه امروز جمعه ۸۲۵ رای در سراسر این استان از مردم اخذ شد.

محمدعلی نبی‌پور افزود: مسوولان همه شعبه‌های رای‌گیری در مشهد از ساعت شش صبح در محل حضور داشتند اما در ۱۵ دقیقه نخست فعالیت، کار این شعبه‌ها با اختلال همراه شد که هم‌اینک رفع شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز (جمعه) در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و دو هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی در حال برگزاری است.

۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت دارند.

سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز در حال رقابت برای تعیین یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس هستند.

خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴.۶ میلیون نفر آنان واجد شرایط شرکت در انتخابات امروز هستند. 

نظر شما