شناسهٔ خبر: 47834949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر امام علی (ع) شهرستان تکاب افتتاح شد

روز پنج شنبه ۲۷ خرداد۱۴۰۰بیمارستان مهر امام علی (ع) شهرستان تکاب ، بصورت ویدئوکنفرانس توسط ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی افتتاح گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا ارومیه؛ روز پنج شنبه ۲۷ خرداد۱۴۰۰بیمارستان مهر امام علی (ع) شهرستان تکاب ، بصورت ویدئوکنفرانس توسط ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی افتتاح گردید.

در این آئین که به بصورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و درمان، شهریاری استاندار آذربایجان غربی، دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، حسن همتی نماینده مردم تکاب و شاهیندژ در مجلس شورای اسلامی ، و جمعی از مسئولین شهرستان در محل بیمارستان ۹۶ تختخوابه مهر امام علی (ع) شهرستان تکاب حضور یافتند.

در ابتدای مراسم دکتر حریرچی به وجود دو معدن طلا در شهرستان تکاب اشاره کرد و گفت: با وجود دو معدن طلای زرشوران و آقدره، متاسفانه تا مدتی قبل این شهرستان از نظر امکانات بهداشتی و درمانی در وضعیت خوبی قرار نداشت.

دکتر حریرچی ادامه داد: با کمال افتخار هم اکنون در این شهرستان بیمارستان ۹۶ تختخوابی به بهره برداری می رسد که با توجه به جمعیت ۸۵ هزار نفری شهرستان و سند درمان کشوری این بیمارستان می توانست ۷۵ تخت خوابه باشد ولی با تلاش مدیران استانی و علی الخصوص ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اکنون بیمارستان ۹۶ تختخوابی آماده افتتاح و بهره برداری می باشد.

وی تصریح نمود: با افتتاح این بیمارستان ۹۶ تخت خوابه و با احتساب ۳۰ تخت دیالیز و بخش بیماران روانی که همچنان در بیمارستان قدیم پا برجا خواهند ماند شهرستان تکاب جمعاً دارای ۱۲۶ تخت جهت ارائه خدمات به بیماران می باشد.

معاون کل وزارت بهداشت و درمان اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط موجود  ۱۰۰ درصد طرح گسترش بهداشتی درمانی در این شهرستان اجرا شده است.

دکتر حریرچی تصریح نمود: در استان ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری آذربایجان غربی که تا ۸ سال پیش تنها ۹ دهم تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر وجود داشت این میزان هم اکنون به ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر رسیده است که تا پایان سال با افتتاح هایی که خواهیم داشت به ۱.۷ تخت که متوسط کشوری می باشد نیز خواهد رسید

نظر شما