شناسهٔ خبر: 47826200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حریرچی: پرداختی از جیب مردم در نظام سلامت به ۳۰ درصد رسید

مهاباد- ایرنا- معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرداختی از جیب مردم در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید با وجود تحریم ها و شرایط کرونایی با ۶۵ درصد کاهش به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

ایرج حریرچی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب که با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد، افزود: امیدواریم که این پرداختی از جیب مردم در دولت آینده به ۲۵ درصد نیز کاهش پیدا کند.

وی با بیان اقدامات گسترده دولت طی هشت سال اخیر در حوزه سلامت اظهار داشت: در طول این مدت میزان تخت های افتتاح شده و ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی در مناطقی از کشور که اقوام و اقلیت های مذهبی زندگی می کنند، بیشتر از مناطق مرکزی کشور بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در همین راستا در آذربایجان غربی نیز که هشت سال قبل به ازای هر هزار نفر، تنها ۹ دهم تخت بیمارستانی وجود داشت این میزان هم اکنون به ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر رسیده است که تا پایان سال به ۱.۷ تخت نیز خواهد رسید که نزدیک به متوسط کشوری است.

حریرچی در زمینه بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب نیز گفت: این بیمارستان با توجه به جمعیت ۸۵ هزار نفری آن باید ۷۵ تخت برای آن پیش بینی می شد که این تعداد به ۹۶ تخت افزایش پیدا کرده است و هم اکنون با احتساب دیگر تخت های بیمارستان قدیمی این شهرستان به ۱۲۶ تخت رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این پوشش شبکه بهداشت و درمان نیز در این شهرستان محروم به ۱۰۰ درصد رسیده است.

حریرچی: پرداختی از جیب مردم در نظام سلامت به حدود ۳۰ درصد رسید

بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی و با هزینه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده است.

در آیین بهره برداری از این بیمارستان که در سی و یکمین آیین پویش ره سلامت از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی، «حسن همتی» نماینده مردم ، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در شهرستان تکاب حضور داشتند.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی تکاب ۹ هزار و ۳۳۷ مترمربع زیربنا دارد و شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، تصویربرداری، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه و درمانگاه است که توسط سازمان مجری ساختمان‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی احداث و تحویل این دانشگاه شده و برای تکمیل و بهره برداری از آن ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

عملیات احداث این بیمارستان که در سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود که در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته و در طی ۲ سال اخیر تکمیل و آماده بهره برداری شد.

تکاب از شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی است که ۸۱ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان در یک باب بیمارستان قدیمی با قدمت بیش از ۵۰ سال ارائه می‌شود. 

در سی و یکمین آیین پویش ره سلامت ، هزار و ۷۷  تخت بیمارستانی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» در ۶ استان کشور افتتاح شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران در استان های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قم ضمن سه هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال زایی ۲ هزار و ۶۸۰ نفر را نیز در این طرح های ملی فراهم ساخته است.

این طرح ها شامل بیمارستان ۵۳۸ تختخوابی فیروزآبادی شهرری، بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی جایگزین لنگرود، بیمارستان ۹۶ تختخوابی جایگزین آذرشهر، بیمارستان ۹۶ تختخوابی تکاب و بیمارستان ۲۱۸ تختخوابی بخش خصوصی مادر قم امروز به بهره برداری رسد.

۲ ایستگاه مترو شهدای سلامت و شهرک آزمایش تهران نیز از طرح های ملی است که امروز افتتاح شد.

این هفتاد و سومین برنامه افتتاح طرح های ملی با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» است، و مسوولان نظام سلامت این شعار را اولویت قرار داده و اقدام به سرمایه گذاری در بهره برداری از طرح های ملی می کنند.

دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی، تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی استکبار جهانی، توسعه متوازن زیرساخت‌های سلامت و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در دورترین مناطق کشور را در دستور کار قرار داده و گام های بلندی را برای حل مشکلات برداشته است.

نظر شما