شناسهٔ خبر: 47825685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب با دستور رییس جمهوری افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی طی آیینی همزمان با چندین طرح و پروژه ملی بهداشتی و درمانی سراسر کشور امروز، پنجشنبه با دستور رییس جمهوری در یک ارتباط زنده تصویری (ویدئو کنفرانس) به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی و با هزینه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده است.

آیین بهره برداری از این بیمارستان با حضور « محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی، «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، «حسن همتی» نماینده مردم ، فرماندار ، امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی در شهرستان تکاب در سی و یکمین آیین پویش ره سلامت از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمارستان توسط سازمان مجری ساختمان‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی احداث و تحویل این دانشگاه شده و برای تکمیل و بهره برداری از آن ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

جواد آقازاده افزود: بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب، ۹ هزار و ۳۳۷ مترمربع زیربنا دارد و شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، تصویربرداری، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه و درمانگاه است.

وی اضافه کرد: عملیات احداث این بیمارستان که در سال ۱۳۸۷ آغاز شده است در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته و  طی ۲ سال اخیر تکمیل و آماده بهره برداری شد.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب با دستور رییس جمهوری افتتاح شد

تکاب از شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی است که ۸۵ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان در یک باب بیمارستان قدیمی با قدمت بیش از ۵۰ سال ارائه می‌شود. 

در هفتاد و سومین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید هزار و ۷۷ تخت بیمارستانی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» در ۶ استان کشور افتتاح شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران در استان های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قم ضمن سه هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال زایی ۲ هزار و ۶۸۰ نفر را نیز در این طرح های ملی فراهم ساخته است.

این طرح ها شامل بیمارستان ۵۳۸ تختخوابی فیروزآبادی شهرری، بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی جایگزین لنگرود، بیمارستان ۹۶ تختخوابی جایگزین آذرشهر، بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب و بیمارستان ۲۱۸ تختخوابی بخش خصوصی مادر قم امروز به بهره برداری رسد.

۲ ایستگاه مترو شهدای سلامت و شهرک آزمایش تهران نیز از طرح های ملی است که امروز افتتاح شد.

این هفتاد و سومین برنامه افتتاح طرح های ملی با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» است، و مسوولان نظام سلامت این شعار را اولویت قرار داده و اقدام به سرمایه گذاری در بهره برداری از طرح های ملی می کنند.

دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی، تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی استکبار جهانی، توسعه متوازن زیرساخت‌های سلامت و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در دورترین مناطق کشور را در دستور کار قرار داده و گام های بلندی را برای حل مشکلات برداشته است.

نظر شما