شناسهٔ خبر: 47822748 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۰۰ میلیارد ریال دارو برای مبتلایان به کرونا در کردستان خریداری شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون برای تامین داروی بیماران مبتلا به کرونا در کردستان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عطاالله حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تشریح مهمترین اقدامات معاونت غذا و داروی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در استان پرداخت و افزود: علاوه بر تامین دارو ۲ مورد موافقت اصولی برای ایجاد کارخانه پد الکلی اخذ شده و موافقت اصولی برای احداث ۲ کارخانه تولید الکل نیز دریافت شده است.

او با اشاره به احداث چهار کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید بیش از ۵۰۰ هزار ماسک در شرایط اپیدمی کرونا اظهار داشت: درحال حاضر ماسک مورد نیاز استان تأمین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: همچنین در این مدت ۴۵۷ مورد بازرسی از داروخانه‌های خصوصی و دولتی انجام شده و ۳۱۹ هزار و ۲۳ آزمایش نیز در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی استان انجام شده است.

او بازرسی از واحد‌های تولیدی، سیلو و سردخانه‌های مواد غذائی در سطح استان را یک هزار و ۵۰۸ مورد اعلام کرد و گفت:همچنین در این بازه زمانی ١٦٧ نمونه از محصولات کشاورزی در استان پایش شده است.

در حال حاضر ۲۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۳ بیمار در بخش ویژه (آی سی یو) بسر می‌برند.

انتهای پیام/ع

نظر شما