شناسهٔ خبر: 47821690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم راه امام و رهبری نیازمند حضور حداکثری در انتخابات است

شهرکرد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای، گفت: برای حفظ خون شهدا، ارزش‌های انقلاب و تداوم راه امام و رهبری می‌طلبد تا در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی چهارشنبه‌شب در آیین گرامیداشت روز امامزادگان که در امامزاده سیدمحمد روستای بارده برگزار شد، افزود: امروز کشور در موقعیت حساسی قرار گرفته است و برای عبور سالم از این موقعیت، نیاز است تا حضور پرشور و آگاهانه‌ای در انتخابات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب عقیدتی است، اظهار داشت: هیچ سیاستمداری نمی‌توانست چنین انقلابی را شکل دهد و به پیروزی برساند.

فاطمی به نقش مرجعیت و رهبری دینی در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امام خمینی(ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی، مرجع تقلید و پیشوای شیعیان بر اساس اعتقاد، دین و ایمان مردم ،ملت را به حرکت درآورد و توانستند کار بزرگی انجام دهد و نظامی را شکل دهند که امروز به جایگاه مهمی در منطقه و دنیا دست یافته است.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه با بزرگداشت جایگاه امامزادگان، بر ضرورت تبیین بیش از پیش جایگاه خاندان عصمت و طهارت تاکید کرد و گفت: باید به امامزادگان احترام گذاشت و از ظرفیت آنها در تقویت معارف و شناخت مردم نسبت به دین بیش از پیش بهره گرفت.

فاطمی با اشاره به نحوه ورود برخی از امامزادگان به ایران، خاطرنشان کرد: امامزادگان در دوران حیات خود و پس از آن برای مردم کشور برکات بسیاری داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر امامزادگان نبودند فقه شیعه کامل نمی‌شد.

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: امامزادگان سند افتخار ملت ایران هستند چرا که مردم ایران با آغوش باز پذیرای خاندان عصمت و طهارت شدند و از سوی دیگر به سبب برکت حضور امامزادگان است که امروز پرچم شیعه به دست ایران برافراشته شده است.

وی تصریح کرد: برکات حضور امامزادگان به حدی است که باید برای هریک کتابچه‌ای نوشت و آن را تبدیل به سند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام اقداماتی با محوریت امامزادگان استان در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: توزیع ۳۰ هزار بسته غذایی در بقاع متبرکه، ذبح ۱۳۰ گوسفند و توزیع ۳۰۰ هزار غذای گرم از جمله این اقدامات بوده است.

به گزارش ایرنا، دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده به پایان می رسد.

 انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

نظر شما