شناسهٔ خبر: 47810787 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کتابفروشی «شهر کتاب چالوس»:

بهارانه کتاب مرهمی برای کتابفروشان است

جعفری با بیان اینکه طرح‌های فصلی فروش کتاب تاثیرات خود را در مبحث کتاب و کتاب‌خوانی می‌گذارد، گفت: این طرح ها مرهمی برای ما کتابفروشان است که حداقل در این مدت بتوانیم مشکلات مالی را مرتفع کنیم.

صاحب‌خبر -

علی اکبر جعفری در مورد برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: این طرح‌ها کاری ارزشمند است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال اخیر انجام می‌دهد. یارانه خوبی است که مستقیم به دست مردم می‌رسد و جای خود را در میان مردم باز کرده است و مخاطبان منتظر این هستند تا طرح‌ها آغاز شود و اشتیاقی را در بین مرم ایجاد می‌کند.



مدیر کتابفروشی «شهر کتاب چالوس» استان مازندران با اشاره به این که طرح‌های فصلی فروش کتاب تاثیرات خود را در مبحث کتاب و کتاب‌خوانی می‌گذارد، بیان کرد: طرح‌های فصلی فروش کتاب به نقدینگی کتابفروشی‌ها هم کمک می‌کند. در حقیقت کتابفروشی‌ها همیشه مظلوم واقع می‌شوند. در ایام همه‌گیری بیماری کرونا می‌توانستیم با باز بودن کتابفروشی‌ها سطح مطالعه مردم را افزایش دهیم.



وی تصریح کرد: این طرح‌ها مرهمی برای ما کتابفروشان است که حداقل در این مدت بتوانیم مشکلات مالی را مرتفع کنیم؛ میزان یارانه برخی از کتابفروشی‌ها در همان روزهای ابتدایی طرح به پایان می‌رسد و اگر تدبیری اندیشیده شود تا مقدار یارانه اختصاصی این گروه از کتابفروشی‌ها افزایش یابد بهتر خواهد بود.



این کتابفروش درباره اثرگذاری طرح‌های فصلی فروش کتاب بر جذب مخاطب به سمت مطالعه کتاب عنوان کرد: ارائه هر نوع تخفیف برای مردم در همه جای دنیا لذت بخش است؛ همچنین با توجه به وضع اقتصادی موجود در کشور مردم سراغ تخفیفات ارائه شده می‌روند. مخاطبان طرح‌های فصلی فروش کتاب اکثرا کتابخوان و از مشتریان کتاب هستند؛ اما برخی از آن‌ها که به عنوان مشتریان جدید ما از اجرای این طرح‌ها آگاهی پیدا می‌کنند میل و علاقه‌شان به سمت خرید کتاب به ویژه در این طرح‌ها بیشتر می‌شود.



وی تصریح کرد: به واقع فرد در این طرح می‌تواند با پول سه کتاب، چهار کتاب را تهیه کند و در نهایت احساس رضایت و خوشایندی دارد؛ به طبع نه این که فرد منتظر این طرح باشد بلکه تلنگری برای کسانی می‌شود که تا الان کتاب نخریده و نخوانده‌اند و به سمت کتاب و کتابخوانی راهنمایی شده و می‌تواند تاثیر خیلی مثبتی هم داشته باشد.


 
جعفری اظهار داشت: کار کتاب تنها مختص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و سایر نهادها نیز می‌توانند به ویژه در ایام همه‌گیری بیماری کرونا از کتاب و کتابفروشان حمایت کنند. به واقع ما نیاز به حمایت همه‌جانبه داریم از این رو که بسیاری از کتابفروشی‌ها به ویژه در شهرستان‌ها تعطیل شدند و نباید بگذاریم چنین شود.

پایان پیام/31

نظر شما