شناسهٔ خبر: 47810630 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نراقی در گفتگو با دانشجو:

برخی کاندیداها از ترس نقدهای دانشجویی از حضور در دانشگاه تهران سرباز زدند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: برخی کاندیدا‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ترس صراحت لهجه و نقد‌های دانشجویی از حضور در نشست‌های پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه تهران سرباز زدند.

صاحب‌خبر -

نراقی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجو، گفت: برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران همزمان با فعالیت‌های انتخاباتی در سطح کشور در دو بخش برنامه‌های درون تشکیلاتی و برون تشکیلاتی شامل تریبون‌های مردمی و نشست‌های دولت تحول برگزار شدند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با هدف افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات برگزار شدند، افزود: یکی از اهداف ما برای برگزاری تریبون‌های مردمی و همچنین سلسله جلسات رویای دانش بنیان کلید اینجاست این بوده که به مردم بگوییم راه حل مشکلات در داخل کشور بوده و برای تحول لازم است که به این راه‌حل‌ها توجه شود.

نراقی اظهار داشت: برداشت ما از واکنش‌های مردمی در تریبون‌های مردمی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شدند این است که مردم حق دارند از شرایط اقتصادی و وضعیت ناامید کننده‌ای که دولت روحانی در این هشت سال به وجود آورده گله‌مند باشند؛ البته در این شرایط رسالت جنبش دانشجویی این است که ضمن تبیین عوامل موثر در شکل گیری وضع موجود به مردم نشان دهد که این وضعیت قابل حل است.

وی بیان کرد: ناامیدی مردم از دولت روحانی قطعا کار دولت آینده را برای بازگرداندن امید به مردم سخت می‌کند؛ البته ما امیدواریم تحقق دولت جوان حزب اللهی در بازگرداندن امید به مردم منشاء اثر باشد.

نراقی گفت: رسالت جنبش دانشجویی این است که حلقه واسط بین حاکمیت و مردم باشد با این وجود تریبون‌های مردمی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شدند گامی در جهت عمل به این رسالت بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه در سلسله جلسات دولت تحول که با حضور نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان آن‌ها برگزار شدند تلاش کردیم تا ببینیم کدام نامزد‌ها برای تحقق شعار‌های راهبردی کشور برنامه دارند، گفت: اگرچه از سایر کاندیدا‌ها برای شرکت در سلسله جلسات دولت تحول دعوت به عمل آمده بود، اما تعدادی از کاندیدا‌ها به دلایل مختلف در نشست‌ها شرکت نکردند و این جای سوال دارد.

وی با اشاره به نامه مشترک تشکل‌های دانشجویی دانشجویی دانشگاه تهران برای دعوت از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری جهت حضور در نشست‌های پرسش و پاسخ دانشجویی در این دانشگاه، افزود: حجت الاسلام رئیسی اولین کاندیدایی بود که دعوت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران را پذیرفت و در جمع دانشجویان حضور پیدا کرد. دومین کاندیدایی هم که در جمع دانشجویان حاضر شد علیرضا زاکانی بود؛ البته صحبت‌های هم با محسن رضایی صورت گرفت و این احتمال وجود داشت که او روز چهارشنبه به دانشگاه تهران بیاید، اما دیگر کاندیدا‌ها دعوت تشکل‌های دانشجویی را نپذیرفتند.


نراقی با بیان اینکه رسالت جنبش دانشجویی این است که در مقابل سایر کاندیدا‌ها حرف خود را با صراحت بزند و تفاوتی بین آن‌ها قائل نشود، تصریح کرد: شاید دلیل عدم حضور برخی از کاندیدا‌ها همچون آقای همتی در دانشگاه تهران همین صراحت لهجه دانشجویان باشد؛ چون او ابتدا پذیرفته بود که به دانشگاه تهران بیاید، ولی وقتی فهمید تشکل‌های میزبان چه کسانی هستند از آمدن منصرف شد؛ البته ما از آقای جلیلی و قاضی زاده هاشمی هم دعوت کردیم، اما تاکنون پاسخی از سوی ستاد انتخاباتی جلیلی دریافت نکرده ایم و ستاد آقای قاضی زاده هم علی رغم اینکه در ابتدا دعوت ما را پذیرفته بود، اما در نهایت اعلام کرد که نامزد آن‌ها زمان برای حضور در این نشست را ندارد.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از نامزد‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری نماینده دولت فعلی هستند در فعالیت‌های انتخاباتی خود حرفی برای گفتن نداشتند و هیچ وقت هم پاسخ ندادند مقصر وضع فعلی چه کسی است و البته، چون برنامه‌ای هم نداشتند به مسائل حاشیه‌ای می‌پرداختند.

نراقی با بیان اینکه هر نامزدی برای حوزه‌های مختلف باید برنامه داشته باشد و این برنامه‌ها نیز باید به چالش کشیده شوند، افزود: یکی از اهداف ما در برگزاری نشست‌های دولت تحول این بود که برنامه‌های تخصصی نامزد‌ها را با هم بسنجیم و از طرفی بتوانیم بستری را برای طرح برنامه‌های کاندیدا‌ها و در صورت نیاز اصلاح این برنامه‌ها با کمک دانشجویان و کارشناسان فراهم کنیم. به هر روی ما معتقدیم هر کاندیدایی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید توان اجرای برنامه‌های خود را داشته باشد.

وی اضافه کرد: امروز مسئله مردم معیشت، تبعیض، فساد، عدالت و مسائل اقتصادی است؛ اما متاسفانه در این دور از انتخابات شاهد بودیم که برخی از نامزد‌ها به بحث‌های حاشیه‌ای نظیر اینکه چرا فلان مجری در صدا و سیما نیست پرداختند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه جنبش دانشجویی حضور نمایشی امثال روحانی و برخورد خاتمی با مخالفینش را دیده است با این وجود امروز برخی‌ها می‌ترسند که خود را در معرض نقد صریح دانشجویان قرار دهند، افزود: ما بعد از برگزاری نشست‌های انتخاباتی خود به این نتیجه رسیدیم که نمایندگان دولت فعلی حرفی برای گفتن ندارند. با این وجود کسانی که حاضر نشدند در جمع دانشجویان حضور پیدا کنند و خود را در معرض نقد‌های دانشجویان قرار دهند نباید به فرافکنی در مقابل نامزد‌هایی که در جمع دانشجویان حضور پیدا کرده اند، بپردازند.

نظر شما