شناسهٔ خبر: 47803138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین روز تبلیغات انتخاباتی و تحولات ۲۴ ساعت گذشته در استان‌ها

استان‌ها- ایرنا- فعالیت تبلیغاتی نامزدهای چهار انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در ۲۴ ساعت گذشته به اوج خود رسیده و همه در تلاش هستند تا در فرصت کوتاه باقی مانده سهم بیشتری از آرای مردمی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

براساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور، شور انتخاباتی در استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد شده و تعداد تجمع‌ها و گردهمایی‌های برگزار شده در ۲۴ ساعت گذشته از سوی نامزدها نسبت به روزهای قبل افزایش چشمگیری داشته است.

مناظر شهرهای کشور کامل رنگ انتخاباتی به خود گرفته‌اند و بسیاری از خیابان‌ها و میادین اصلی، با پوستر و بنرهای قد و نیم قد نامزدها آذین‌بندی شده است.

نامزدهای چهار انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری تا ساعت هفت صبح پنج‌شنبه فرصت تبلیغات دارند و پس آن هرگونه فعالیت تبلیغاتی به لحاظ قانونی ممنوع است.

خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور روز گذشته علاوه بر تولید محتوا در خصوص ضرورت حضور مردم در پای صندوق‌های رای، گزارش‌های خبری و تصویری از روند فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها تولید کردند و همایش‌ها و نشست‌های انتخاباتی را نیز پوشش دادند.

آخرین روز تبلیغات انتخاباتی و تحولات ۲۴ ساعت گذشته در استان‌ها

در ۲۴ ساعت گذشته گفت و گوهایی با رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در استان مرکزی، رییس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در گلستان، مسوول شورای هماهنگی ستادهای مردمی سعید جلیلی در گلستان، رابط استانی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان سمنان، رئیس ستاد امور پژوهشی و تحقیقات ستاد انتخاباتی خیزش‌های مردمی سید ابراهیم رئیسی در استان تهران، مسوول ستاد مرکزی انتخابات سعید جلیلی در استان البرز، رییس ستاد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در استان چهارمحال و بختیاری و مسوول ستاد سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی  در گلستان تهیه و منتشر کردند.

از هفت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲ نامزد روز گذشته در استان‌ها حضور یافتند البته گفته شده محسن مهرعلیزاده نیز در نامه‌ای به وزیر کشور از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه‌شنبه به استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی سفر کرد و در جمع مردم این استان‌ها به ارایه برنامه‌های دولت سلام پرداخت.

سعید جلیلی هم سه‌شنبه علاوه بر بازدید از بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری در جنوب تهران، به اصفهان سفر کرد و در جمع مردم این کلانشهر دیدگاه‌ها خود را برای مدیریت قوه مجریه ارایه کرد.

همچنین برخی از فعالان سیاسی در استان‌ها روز گذشته در نامه‌ای به سعید جلیلی، محسن رضایی، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از آنان درخواست کردند به نفع سید ابراهیم رییسی از حضور در رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کنند.

تجمع هواداران عبدالناصر همتی در میدان ولیعصر(عج) تهران، گردهمایی تقویت جبهه انقلاب جهت حضور حداکثری در انتخابات در مسجد شهدای مراغه، نشست حامیان سید ابراهیم رییسی در بروجرد، گردهمایی مردم اهل سنت سرپل ذهاب با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات، اجتماع یاران لرستانی سید ابراهیم رییسی، نشست خبری رییس ستاد مرکزی مردمی سید ابراهیم رییسی، گردهمایی هواداران سید ابراهیم رییسی در زاهدان با سخنرانی سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و وبینار "انتخابات ۱۴۰۰ و اقلیت‌های مذهبی غیرمسلمان در ایران" با سخنرانی رهبر دینی کلیمیان ایران از دیگر برنامه‌هایی بود که خبرنگاران ایرنا نسبت به پوشش خبری و تصویری آن اقدام کردند.

از دیگر برنامه‌های انتخاباتی برگزار شده در استان‌ها در ۲۴ ساعت گذشته تجمع هواداران سید ابراهیم رییسی در ایلام با سخنرانی محمد مهدی زاهدی وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری، تجمع هواداران رییسی در ارومیه با سخنرانی علی نیکزاد ، سفر دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی به همدان و سخنرانی در جمع حامیان رییسی، همایش بزرگ فرهنگیان حامیان سید ابراهیم رییسی در میدان امام خمینی (ره) خرم‌آباد با سخنرانی حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بود.

آخرین روز تبلیغات انتخاباتی و تحولات ۲۴ ساعت گذشته در استان‌ها

خبرنگاران ایرنا سه‌شنبه گفت و گوهایی نیز با دبیران استانی احزاب، فعالان سیاسی، دانشگاهیان، ائمه جمعه و مردم داشتند که آن‌ها در این گفت و گوها به بیان مطالبات خود از دولت آینده پرداختند و بر ضرورت حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کردند.

همچنین برگزاری میزگردهای انتخاباتی با حضور شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف مردمی در استان‌ها تداوم دارد که روز گذشته علاوه بر برگزاری میزگرد در برخی مراکز ایرنا محتواهایی از میزگردهای برگزار شده مراکز ایرنا در کرمانشاه و ایلام منتشر شد.

همچنین آخرین گفت و گوی تلویزیونی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شبکه‌های استانی روز گذشته پخش شد که آنان در این گفت و گوها، برنامه های راهبردی دولت خود را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های خاص هر منطقه و استان تشریح و تاکید کردند در صورت پیروزی در انتخابات روز جمعه، برای اجرای برنامه های دولت خود از کمک کارشناسان و متخصصان دریغ نخواهند کرد.

آخرین روز تبلیغات انتخاباتی و تحولات ۲۴ ساعت گذشته در استان‌ها

تبلیغات نامزدهای چهار انتخابات پیش‌رو به خصوص نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این روزها شدت زیادی پیدا کرده است که البته برخی بی‌قانونی‌ها نیز در این میدان به چشم می‌آید که از جمله آن می‌توان به چسباندن پوسترهای انتخاباتی بر در و دیوار مردم و مکان‌های ممنوعه اشاره کرد؛ در این زمینه می‌توانید گزارش جمع بندی روز گذشته گروه استانهای ایرنا از انتخابات که با عنوان "انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات مزاحم و دردسرهای مردم" منتشر شد، را بخوانید.

پاره شدن بنرهای تبلیغاتی نامزدها، دعوت علمای فارس از نامزدها برای انصراف به نفع رییسی و فعالیت انتخاباتی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانها در ستادهای انتخاباتی نامزدها از جمله حواشی انتخاباتی روز گذشته بود.  

آخرین روز تبلیغات انتخاباتی و تحولات ۲۴ ساعت گذشته در استان‌ها

و اما رویداد جالبی که روز گذشته شاهد آن بودیم نشست نهضت دانش آموزان رای اولی #مثل_حاج_قاسم در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که رای اولی‌ها در این مراسم با عطرافشانی قبور شهدا با آرمان های انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند و چند روز قبل از برگزاری انتخابات نخستین حماسه حضور خود در پای صندوق‌های رای را جشن گرفتند.

ستادهای انتخابات در استان‌ها نیز این‌ روزها در حالی از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر می‌دهند که کار آموزش عوامل اجرایی انتخابات و ساماندهی آنان به پایان رسیده است؛ همچنین تمهیدات لازم برای رای گیری در زندان‌ها و بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و عبدالناصر همتی ۶ نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
چهار انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری جمعه هفته جاری(۲۸ خردادماه) برگزار می‌شود.

نظر شما