شناسهٔ خبر: 47821360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی و آخرین تحرکات انتخاباتی در استان‌ها

استان‌ها-ایرنا- از ساعت هفت صبح امروز(پنج‌شنبه) ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی نامزدهای چهار انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برقرار می‌شود و این در حالی است که ترافیک تبلیغاتی در ۲۴ ساعت گذشته در استان‌ها سنگین بود.

صاحب‌خبر -

تبلیغات نامزدها در ۲۴ ساعت گذشته به اوج خود رسید و آنان به همراه هوادارانشان تا صبح پنج‌سنبه پلک بر هم نزدند و در تکاپو برای جذب آرای مردم بودند تا قبل از بسته شدن پرونده تبلیغات انتخاباتی با ترفندها و تکنیک‌های مختلف بتوانند مردم را در مسیری هدایت کنند تا در این کارزار انتخاباتی پیروز میدان شوند.

میدان‌های بزرگ و اصلی، مراکز عمومی، پارک‌ها و بوستان‌ها در بسیاری از شهرهای کشور چهارشنبه شاهد تجمع‌های تبلیغاتی بودند؛ تبلیغاتی که البته در برخی نقاط با بداخلاقی و قانون گریزی‌هایی مواجه بود.

از بامداد پنج شنبه تا قبل از پایان مهلت قانونی برای تبلیغات، فعالیت‌های مجازی نامزدها به اوج خود رسید؛ هواداران نامزدها تا صبح به دوستان و آشنایان خود پیامک ارسال و از آنان درخواست می‌کردند به نامزد مورد حمایتشان رای دهند.

براساس قانون از ساعت هفت صبح امروز(پنج‌شنبه) باید یک سکوت و ممنوعیت تبلیغاتی در کشور حاکم شود و در ۲۴ ساعت آینده شاهد بروز و ظهور اراده ملی در پای صندوق‌های رای باشیم.

خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور روز گذشته در تداوم فعالیت‌های چندماهه برای ترغیب مردم به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، نسبت به تولید محتوا و انتشار مصاحبه‌ها و گزارش‌های خبری و تصویری اقدام کردند.

همچنین پوشش رویدادهای انتخاباتی به خصوص نشست‌های هواداران نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در دستور کار خبرنگاران ایرنا قرار داشت.

ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی و آخرین تحرکات انتخاباتی در استان‌ها

از هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، چهارشنبه سه نامزد شامل علیرضا زاکانی، محسن مهرعلیزاده و سعید جلیلی از حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کردند و در حال حاضر محسن رضایی، سید ابراهیم رییسی، عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی در عرصه رقابت انتخاباتی حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود که روز گذشته به استان‌ها سفر کرد و در جمع هواداران خود به تشریح برنامه‌ها و رویکردهایش پرداخت.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته سخنرانی نصرالله ابراهیمی رییس تشکل‌های نخبگان مردمی مرکزی حامیان سید ابراهیم رییسی در سالن همایش‌های علامه طبسی تهران، تجمع هواداران عبدالناصر همتی در سنندج، نشست خبری رییس ستاد انتخاباتی رییسی در لرستان ، نشست خبری رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در هرمزگان، سخنرانی منوچهر متکی وزیر اسبق امورخارجه در جمع مردم اهل سنت (ترکمن) و برخی اقوام گنبدکاووس در حمایت از سیدابراهیم رییسی و  سخنرانی سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی رییسی در جمع حامیان او در کرج از سوی خبرنگاران ایرنا در استان‌ها پوشش خبری و تصویری داده شد.

از دیگر برنامه‌هایی که خبرنگاران ایرنا نسبت به پوشش خبری و تصویری آن اقدام کردند، می‌توان به نشست خبری رییس ستاد قاضی‌زاده هاشمی در فارس، تجمع هواداران عبدالناصر همتی در رشت با سخنرانی محمود صادقی نماینده سابق مجلس، تجمع هواداران سید ابراهیم رییسی در فرهنگسرای شهر اراک، تجمع حامیان سید ابراهیم رییسی در گراش استان فارس با سخنرانی رستم قاسمی وزیر سابق نفت، گردهمایی حامیان سید ابراهیم رییسی با سخنرانی سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا در مشهد اشاره کرد.

ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی و آخرین تحرکات انتخاباتی در استان‌ها

خبرنگاران ایرنا در استان‌ها همچنین روز گذشته گفت و گوهایی با رییس ستاد انتخاباتی همتی در استان مرکزی، مسئول کمیته رسانه ستاد تبلیغاتی محسن رضایی در بوشهر، رییس شورای راهبردی ستاد انتخابات محسن رضایی در ایلام، رییس ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رییسی در استان همدان ، رییس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان مرکزی، رییس ستاد مرکزی و مردمی عدالت‌طلبان ایران اسلامی حامی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی در فارس، رییس ستاد عبدالناصر همتی در استان خراسان شمالی، معاون رسانه ای ستاد امیرحسین قاضی زاده هاشمی در ایلام، رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در ایلام و مسوول شورای هماهنگی ستادهای مردمی بانوان سید ابراهیم رییسی در گلستان، تولید و منتشر کردند. 

انتشار گفت و گوهایی با دبیران استانی احزاب، فعالان سیاسی، دانشگاهیان، ائمه جمعه و مردم با محور ضرورت مشارکت در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح داشتند؛ از جمله اقدامات صورت گرفته در ۲۴ ساعت گذشته بود؛ در این زمینه می‌توان به گفت و گو با دبیر حزب توسعه و اعتدال استان البرز ، مسوول کمیته تشکیلات حزب اتحاد ملت در منطقه خراسان جنوبی، دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان و دبیرحزب اعتدال و توسعه البرز اشاره کرد.

ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی و آخرین تحرکات انتخاباتی در استان‌ها

میزگردهای ایرنا با موضوع انتخابات نیز چهارشنبه براساس روال روزهای گذشته با حضور فعالان سیاسی و انتخاباتی برگزار شد که دیروز محتواهایی از میزگردهای برگزار شده در استان ایلام ، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان روی خروجی استان‌های ایرنا قرار گرفت.

این میزگردها در ایلام با حضور فعالان سیاسی استان، در سیستان و بلوچستان با حضور سران طوایف و قبایل و در چهار محال و بختیاری با حضور حجت‌الاسلام سید احمد موسوی رییس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی، حمیدرضا عزیزی نماینده ستاد عبدالناصر همتی، عباس پیکار نماینده ستاد محسن رضایی میرقائد، احسان قائدی رییس ستاد سعید جلیلی، محمدرضا داوودپور رییس ستاد علی‌رضا زاکانی و میثم محمودیان رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران برگزار شده بود.

ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی و آخرین تحرکات انتخاباتی در استان‌ها

اقلیت های دینی غیرمسلمان نیز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا شرکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات را ضروری و از وظایف شرعی، ملی و انقلابی دانستند که از جمله این گفت و گوها می‌توان به گفت و گو با عضو هیات رییسه انجمن زرتشتیان شیراز و رییس انجمن آشوریان تهران اشاره کرد.

همچنین در این زمینه یک گزارش جمع‌بندی از سوی گزوه استان‌های ایرنا با عنوان "اقلیت‌های دینی کشور آماده حضور در میعادگاه انتخاب" منتشر شد.

علمای شیعه و سنی، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، سران عشایر عرب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هم چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا یا با صدور اطلاعیه‌هایی مردم را به شرکت پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت کردند.

پرونده تبلیغات نامزدهای دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز امروز بسته می‌شود و نامزدهای این انتخابات روز گذشته نشست‌هایی با مردم داشتند که از جمله این نشست‌ها می‌توان به سخنرانی یکی از نامزدهای استان‌ تهران در جمع مردم دماوند اشاره کرد.

گزارش جمع بندی روز گذشته گروه استان‌های ایرنا از انتخابات نیز روز گذشته با عنوان "انتخابات ۱۴۰۰؛ تلخ و شیرین‌های تبلیغات نامزدهای شورای شهر" منتشر شد،

چهار انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری جمعه هفته جاری(۲۸ خردادماه) برگزار می‌شود.

نظر شما