شناسهٔ خبر: 47789665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تحولات فلسطین؛

روز خشم فلسطینیان در برابر راهپیمایی نفرت/ آمادگی یگان های موشکی

ارسال بالن های آتشزا ازسوی فلسطینی ها به شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه به شدت خشم تل آویو را به همراه داشته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: راهپیمایی موسوم به پرچم قرار است که امروز سه شنبه عصر برگزار شود. طبق برنامه اعلام شده، صهیونیست‌ها در نظر دارند مقابل باب العامود اقدام به تجمع و رقص و پایکوبی با پرچم‌های صهیونیستی کنند.

این راهپیمایی در حالی قرار است برگزار شود که فلسطینی‌ها به شدت نسبت به آن هشدار داده و گفته‌اند که در برابر آن سکوت نمی‌کنند و اجازه برگزاری آن را نمی‌دهند برخی منابع نسبت به وقوع درگیری در اراضی اشغالی و حتی از سرگیری جنگ و درگیری‌ها در نوارغزه به خاطر این راهپیمایی به شدت هشدار داده‌اند.

در همین راستا، مقاومت فلسطین به نیروهای خود از جمله یگان‌های موشکی دستور آماده‌باش کامل داده است. پهپادهای اسرائیلی هم طی دو روز اخیر به طور گسترده در آسمان نوارغزه در حال گشت‌زنی بودند.

برخی منابع اسرائیلی برآورد کرده‌اند که پاسخ مقاومت به برگزاری این راهپیمایی، به شکل ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به سمت اراضی اشغالی یا شلیک راکت به سمت برخی شهرک‌های مجاور غزه باشد.

الاخبار هم به نقل از برخی منابع آورده است که پاسخ مقاومت کاملاً هدفمند و به موازات راهپیمایی شهرک‌نشینان افراطی خواهد بود و یگان‌های موشکی مقاومت هم کاملاً آماده حملات راکتی به اهداف و مواضع دشمن هستند.

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ هم با صدور فراخوانی عموم فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی را به حضور گسترده در این شهر و اطراف مسجد الاقصی برای مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست فراخوانده است.

۲۱:۴۰ زخمی شدن ۲۷ فلسطینی در قدس اشغالی

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: در جریان درگیری میان فلسطینی ها و صهیونیستها در قدس اشغالی ۲۷ فلسطینی زخمی شدند.

۲۱:۲۵ زمان حملات بدون پاسخ رژیم صهیونیستی سپری شده است

طلال ابو ظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین گفت: زمان حملات رژیم صهیونیستی به قدس بدون اینکه پاسخی داشته باشد، سپری شده است. گزینه های عملی نزد مقاومت موجود است و اسرائیل مسئول نقض آتش بس است.

۲۰:۵۵ تل آویو غزه را به خاطر بالن های آتشزا تهدید کرد

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم به سبب ارسال بالن های آتشزا که تاکنون موجب ۲۱ مورد آتش سوزی در شهرک های صهیونیست نشین در اطراف غزه شده است، تهدید به واکنش شدید به غزه کرده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل از طریق واسطه مصری تهدید به حمله به غزه پس از پایان راهپیمایی پرچمها کرده است.

۲۰:۴۵ راهپیمایی با مشارکت اندک صهیونیست

خبرنگار المیادین گزارش داد: آمار صهیونیستها گواه بر این است که فقط هزار نفر در راهپیمایی موسوم به پرچمها مشارکت دارند.

بر اساس گزارش خبرنگار المیادین؛ ساکنان قدس یک اتوبوس اسرائیلی را رد قدس اشغالی سنگباران کرده اند.

۲۰:۳۳ حمله وحشیانه به زن فلسطینی در باب العامود

منابع فلسطینی از حمله وحشیانه صهیونیستها به زن فلسطینی که پرچم فلسطین را در باب العامود برافراشته بود، خبر دادند و به شلیک گلوله های پلاستیکی نظامیان صهیونیست به فلسطینی ها در خیابان صلاح الدین در قدس اشغالی اشاره کردند.

۲۰: ۲۳ شعار ضد اعراب صهیونیستهای شرکت کننده در راهپیمایی نفرت

رسانه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که صهیونیستهای شرکت کننده در مراسم راهپیمایی موسوم با پرچمها در حال رقص با پرچمها هستند و در باب العامود شعار مرگ بر عرب سر می دهند.

۲۰:۲۰ زخمی شدن ۱۷ فلسطینی در قدس اشغالی

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: در جریان رویارویی فلسطینی ها با نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی ۱۷ فلسطینی زخمی شده اند.

۲۰:۱۷ حمله شرکت کنندگان در راهپیمایی نفرت به خبرنگاران در باب العامود

صهیونیستهای شرکت کننده در راهپیمایی نفرت به خبرنگاران در باب العامود در قدس اشغالی حمله کردند. صهیونیستها شرکت کننده در این راهپیمایی به میدان باب العامود وارد شده اند.

۲۰:۱۵ تغییر مسیر پروازهای رژیم صهیونیستی از بیم حملات موشکی مقاومت فلسطین

رسانه های رژیم صهیونیستی از تغییر مسیر پروازهای رژیم صهیونیستی از بیم حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند.

این رسانه اعلام کردند: حالت آماده باش شدید امنیتی در سراسر اراضی اشغالی در سایه برگزاری راهپیمایی موسم به پرچمها حاکم است.

رسانه های رژیم صهیونیستی به تغییر مسیر حرکت پروازهایی که در سرزمین های اشغالی بر زمین می نشیند، اشاره کردند.

خبرنگار روزنامه معاریو در واکنش به این تصمیم رژیم صهیونیستی درباره تغییر روند پروازها نوشت: مقاومت فلسطین بدون شلیک حتی یک موشک معادله را تغییر داد.

شبکه المیادین هم گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی مسیر پروازهای از فرودگاه بن گورین را از بیم حملاتی موشکی تغییر داده است.

۲۰:۲ حمله نظامیان صهیونیست به خبرنگاران در قدس

بر اساس گزارش منابع فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی به خبرنگاران در قدس اشغالی حمله کرده اند. نظامیان رژیم صهیونیستی به زور از خبرنگاران خواسته اند که منطقه نزدیک به باب العامود را تخلیه کنند.

۱۹:۵۷ حمله نظامیان اشغالگر به تظاهرات کنندگان فلسطینی در شمال شهر بیت لحم

منابع فلسطینی از حمله ور شدن نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان فلسطینی در شمال شهر بیت لحم در کرانه باختری خبر دادند.

۱۹:۵۰ شروع راهپیمایی موسوم به پرچمهای صهیونیستها

منابع فلسطینی از راهپیمایی شهرک نشینان موسوم به پرچمها در قدس اشغالی در میان تدابیر امنیتی شدید نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند واعلام کردند که راهپیمایی کنندگان صهیونیست به باب العامود در قدس اشغالی رسیده اند.

۱۹:۲۵ عضو دفتر مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: قدس در آستانه انفجار قرار دارد

«ماهر مزهر» عضو دفتر مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین سخنانی را در خصوص مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: مقاومت لحظه‌ای از دفاع از ملت فلسطین غافل نخواهد شد. مزهر تاکید کرد که قدس در آستانه انفجار قرار دارد و مقاومت به رویارویی با رژیم صهیونیستی ادامه می دهد.

مزهر اشاره کرد که طرف‌های واسطه، رژیم صهیونیستی را برای تغییر مسیر برگزاری راهپیمایی پرچم تحت فشار قرار داده‌اند. وی عموم ملت فلسطین را به حضور در قدس و مقابله با این راهپیمایی و شهرک‌نشینان اشغالگر فراخواند

۱۹:۲۰ زخمی شدن پنج فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در قدس

منابع فلسطینی از زخمی شدن پنج فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی خبر دادند. این منابع همچنین به درگیری میان جوانان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه العروب در شمال الخلیل اشاره کردند.

۱۹:۰۳ نظامیان صهیونیست با گلوله های پلاستیکی جوانان فلسطین را هدف قرار دادند

منابع فلسطینی اعلام کردند: نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی جوانان فلسطینی در خیابان صلاح الدین در قدس اشغالی با گلوله های پلاستیکی حمله ور شدند.. همجنین درگیری های میان جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در این خیابان درگرفت.

۱۸:۴۷ نظامیان صهیونیست خیابان سلطان سلیمان در قدس را بستند

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی خیابان سلطان سلیمان در قدس را بسته و مانع از حضور فلسطینی ها به باب العامود شده است.

۱۸:۳۳ حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به زنان فلسطینی

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله وحشیانه به فلسطینی ها در باب العامود در قدس به زنان حمله کردند.

این اقدامات در راستای هموار کردن زمینه برگزاری راهپیمایی پرچمها رخ داد.

۱۷:۵۵ بازداشت ۶ فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در قدس

نظامیان رژیم صهیونیستی شش فلسطینی را در قدس بازداشت کردند و مدعی شدند که این فلسطینی‌ها در نظم عمومی اخلال ایجاد کرده اند.

۱۷:۴۹ خالد البطش: رژیم اشغالگر مسئول تبعات راهپیمایی تنفر است

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: اصرار دولت بنت و گانتز برای برگزاری راهپیمای تنفر در روز سه شنبه موسوم به راهپیمایی پرچم‌ها در قدس اشغالی، اقدام تحریک آمیز جدیدی است که احساسات بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان را تحریک می‌کند.

وی افزود: این راهپیمایی تحریک آمیز به مثابه تبلیغات سیاسی در راستای رقابت میان صهیونیست‌ها به زیان خون افراد بی گناه و حقوق مسلمانان و مسیحیان فلسطینی در قدس و اراضی فلسطینی است.

خالد البطش تاکید کرد: رژیم اشغالگر مسئول تبعات راهپیمایی تنفر است.

وی از جهان عرب و اسلام خواست که تمام تلاش خود را برای ممانعت اقدامات تحریک آمیز، اشغالگران به عمل آورد و تروریسم آن علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی را متوقف کنند.

۱۶:۵۵ استقرار گسترده نظامیان در باب العامود

منابع خبری از استقرار گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی در باب العامود و بستن آن با موانع آهنی خبر دادند و اینکه نظامیان زیادی به باب العامود به منظور وادار کردن فلسطینی‌ها برای خروج از آن مستقر کرده‌اند

۱۶:۵۰ ایستادگی فلسطینی‌ها در برابر اشغالگران

فلسطینی‌ها در برابر نظامیان رژیم صهیونیستی که با زور می‌خواهند آنها را از باب العامود بیرون کنند، ایستادگی می‌کنند و با خروج از باب العامود در قدس با وجود تهدیدات نظامیان صهیونیست، مخالفت می‌ورزند.

۱۶:۴۰ ضرب و شتم فلسطینی‌ها در قدس اشغالی

المیادین اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی وحشیانه به سمت فلسطینی‌هایی که در باب العامود در قدس اشغالی تجمع کرده‌اند، حمله ور شده‌اند. نظامیان رژیم صهیونیستی یکی از فلسطینی‌ها را پس از ضرب و شتم او، بازداشت کردند.

۱۵:۱۵ تشدید تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در قدس

ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم و از ترس هشدارها و تهدیدهای مقاومت فلسطین در نوارغزه به منظور جلوگیری از برگزاری راهپیمایی پرچم در بیت المقدس اعلام کرد که برای برگزاری این راهپیمایی تحریک آمیز آماده است و تدابیر امنیتی خود را در این رابطه افزایش داده است.

۱۵:۰۰ تل آویو به دنبال تثبیت اشغال قدس است

زیاد الحموری رئیس مرکز حقوقی قدس اعلام کرد که صهیونیست‌ها با برگزاری راهپیمایی پرچم در تلاش هستند تا نشان دهند این شهر در اشغال و سیطره کامل آنها قرار دارد. وی با بیان این مطلب افزود: مسئولان رژیم صهیونیستی سعی دارند هیمنه خود را بر قدس تثبیت کنند زیرا جنگ اخیر غزه و همبستگی ملت فلسطین باعث شد این رژیم در تنگنا قرار بگیرد.

وی افزود: کابینه کنونی رژیم صهیونیستی نسبت به کابینه نتانیاهو افراطی تر است و از همین رو سعی دارد به هر شکل ممکن این راهپیمایی را برگزار کند.

۱۴:۳۲ درخواست لغو راهپیمایی پرچم

شماری از کارشناسان، تحلیلگران و اعضای کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خواستار لغو راهپیمایی پرچم شده‌اند.

۱۴:۱۵ وحشت شهرک نشینان صهیونیست از وقوع جنگ با غزه

شهرک نشینان اطراف غزه ترس و وحشت خود را از وقوع جنگی دیگر با غزه در صورت برگزاری راهپیمایی پرچم در بیت المقدس ابراز کرده‌اند. این شهرک نشینان به شدت از اقدام صهیونیست‌های افراطی عصبانی هستند و معتقدند آنها هزینه اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها در قدس را می‌پردازند.

۱۴:۰۰ فراخوان راهپیمایی در غزه برای دفاع از قدس

در پی قصد رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی پرچم، کمیته ملی راهپیمایی بازگشت، جوانان فلسطینی را به قیام برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی فراخواند.

۱۳:۱۰ جهاد اسلامی: اشغالگران در قدس جایی ندارند

جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: سد بلندی در برابر همه تلاش‌ها برای وارد شدن گزند به مسجد الاقصی خواهیم بود. سرزمین، سرزمین ماست و قدس، قدس ماست و مسجد، مسجد ماست.

جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: اشغالگران جایی در قدس ندارند و جانفشانی برای مسجد الاقصی مهم است. ساکنان قدس صف واحدی را همه جای این شهر تشکیل دهند. از ملت فلسطین در کرانه باختری و اراضی ۴۸ می‌خواهیم که به سمت قدس بروند.

۱۳:۵۰ حماس: هر آنکه درخواست خویشتنداری دارد از صهیونیست‌ها بخواهد که دست از اقدامات تنش زا بردارند

از سوی دیگر محمد حماده سخنگوی حماس اعلام کرد: واسطه‌ها از مقاومت درخواست که دست به تنش به سبب راهپیمایی پرچم‌ها نزند.

وی افزود: جدا از درخواست میانجی گران، چاشنی انفجار در دست اشغالگران است.(اشاره تلویحی به اینکه همه چیز به صهیونیست‌ها ربط دارد و اینکه با ممانعت از برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها مانع از تشدید اوضاع شوند).

حماده گفت: هر آنکه که خواهان خویشتنداری است از اشغالگران بخواهد که دست از اقدامات تنشزای خود در قدس و مسجد الاقصی دست بردارند. مقاومت اوضاع را بررسی می‌کند و همه گزینه‌ها مطرح است.

نظر شما