شناسهٔ خبر: 47769560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حماس: "راهپیمایی پرچم ها" صاعقه انفجار نبردی جدید است

ابنا

جنبش حماس "راهپیمایی پرچم ها" را که قرار است فردا سه شنبه در قدس برگزار شود را صاعقه انفجار نبردی جدید برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس طی گفتگویي مطبوعاتی اظهار داشت: آنچه قرار است فردا تحت عنوان راهپیمایی پرچم ها از سوی توده شهرک نشینان برگزار شود، به مثابه صاعقه انفجار نبردی جدید برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی است.

وی افزود: این امر مستلزم بسیج شدن مردم ما در قدس و در اراضی اشغالی و مقابله آنها با توده شهرک نشینان با ابزارهای مختلف است. ملت ما با مقاومت خود همراه و حامی شما است تا نقشه های اشغالگران را خنثی کنیم.

حازم قاسم سخنگوی دیگر حماس نیز گفت: مقاومت همه جانبه مسلحانه در میدان بخشی از راهبرد مبارزه یکپارچه است که توسط یک نهاد ملی اتخاذ شده و همه را گرد هم آورده است. این مقاومت می تواند با تغییرات سیاسی در رژیم اشغالگر مقابله و با تحولات مربوط به قضیه فلسطین مبارزه کند و اين كار، همواره بر عهده ملت ما و مقاومت شجاعانه آن است.

فراخوان فلسطینیان برای انتفاضه روز سه شنبه علیه راهپیمایی پرچم

کمیته پیگیری جریان‌های ملی در فلسطین طی بیانیه‌ای خواستار انتفاضه فلسطینیان علیه اشغالگران اسرائیلی در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی 1948 همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در روز سه شنبه شد.

در این بیانیه آمده که عموم ملت فلسطین در داخل و خارج باید روز سه شنبه زیر پرچم فلسطین برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی به چا خیزد.

این کمیته خواستار حضور پررنگ و گسترده ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 و کرانه باختری در قدس و مسجد الاقصی در روز سه شنبه برای دفاع از آن در برابر اشغالگران شد.

راهپیمایی پرچم صهیونیست ها در قدس اشغالی قرار بود پنجشنبه هفته گذشته برگزار شود اما در نهایت تهدیدات مقاومت رژیم صهیونیستی را مجبور کرد که این راهپیمایی تحریک آمیز را لغو کنند.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی سپس با تشکیل جلسه ای تصمیم به برگزاری این راهپیمایی در روز سه شنبه این هفته گرفت، تصمیمی که بیشتر اقدامی از سوی نتانیاهو برای برهم زدن ائتلاف دولتی بین یائیر لاپید و نفتالی بنت و ایجاد اختلاف در میان اعضای آن بود؛ به امید اینکه این دولت شکل نگیرد و او همچنان بتواند در قدرت بماند.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما