شناسهٔ خبر: 47772344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

آخرین تحولات فلسطین/

آمادگی فلسطینیان برای آغاز انتفاضه علیه راهپیمایی پرچم در روز سه‌شنبه/ جنبش جهاد اسلامی فراخوان صادر کرد/ طرح رژیم صهیونیستی برای توسعه 5 برابری شهرک‌سازی در جنوب نابلس

کمیته پیگیری جریان‌های ملی در فلسطین طی بیانیه‌ای خواستار انتفاضه فلسطینیان علیه اشغالگران اسرائیلی در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی 1948 همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در روز سه شنبه شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، کمیته پیگیری جریان‌های ملی در فلسطین طی بیانیه‌ای خواستار انتفاضه فلسطینیان علیه اشغالگران اسرائیلی در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی 1948 همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در روز سه شنبه شد.

 

در این بیانیه آمده که عموم ملت فلسطین در داخل و خارج باید روز سه شنبه زیر پرچم فلسطین برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی به چا خیزد.

 

این کمیته خواستار حضور پررنگ و گسترده ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 و کرانه باختری در قدس و مسجد الاقصی در روز سه شنبه برای دفاع از آن در برابر اشغالگران شد.

 

این در حالی است که جنبش حماس نیز طی فراخوانی همه فلسطینیان را به حضور در مسجد الاقصی و دفاع از آن در برابر شهرک‌نشینان دعوت کرده است.

 

بسیاری دیگر از نهادهای فعال فلسطینی در اراضی اشغالی با صدور فراخوان‌هایی فلسطینیان را به انتفاضه روز سه شنبه علیه صهیونیست‌ها دعوت کرده‌اند.

 

فراخوان جهاد اسلامی برای مقابله با اشغالگران

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور فراخوانی خواستار حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی در روز سه شنبه همزمان با تصمیم شهرک‌نشینان برای برگزاری راهپیمایی پرچم برای مقابله با اشغالگران اسرائیلی و دفاع از مقدسات شد.

 

طرح رژیم صهیونیستی برای توسعه 5 برابری شهرک‌سازی در جنوب نابلس

 

غسان دغلس مسئول پرونده شهرک‌سازی در شمال کرانه باختری تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طرح بزرگی را برای توسعه شهرک "شفوت راحیل" و ساخت 534 واحد مسکونی جدید برای یهودیان در اراضی فلسطینیان در روستاهای جالود و ترمسعیا در جنوب نابلس ارائه داده است.

 

دغلس تصریح کرد که به موجب این طرح، شهرک‌ مذکور که سال 1991 احداث شده، 5 برابر توسعه خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد که به موجب اسناد بدست آمده، رژیم صهیونیستی تصمیم دارد برای توسعه این شهرک 376 دونم از اراضی فلسطینیان در روستای ترمسعیا را مصادره کند.

 

انتهای پیام/م.ت/

نظر شما