شناسهٔ خبر: 47766725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمایت جمعیت دانش آموختگان مستقل از آیت‌الله رئیسی

جمعیت دانش‌آموختگان مستقل ایران طی بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت‌الله رئیسی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعیت دانش‌آموختگان مستقل ایران طی بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت‌الله رئیسی اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در ابعاد ملی و بین المللی دارای اهمیتی ویژه است. از جنبه داخلی، یک نوسازی و جایگزینی مجموعه تازه نفس و پرانگیزه در عرصه اجرایی کشور، نهادینه شدن مردم سالاری دینی و افزایش مشارکت و حضور مردم در صحنه محسوب می شود و از جنبه خارجی، حضور حداکثری مردم موجب  اقتدار و ثبات و امنیت  است.
سازوکار انتخاباتی در ایران ابزاری برای مشارکت موثر مردم در سرنوشت خود و افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام و انتخاب شایستگان در مناصب قدرت است.

از سوی دیگر واضح و مبرهن است که جایگاه ریاست جمهوری در تفکیک قوای کشور بسیار خطیرو ارزشمند است و پس از رهبری بعنوان عالیترین مقام رسمی کشور، مسئولیت اجرایی قانون اساسی، ریاست دولت و کابینه و مسئولیت اداری و استخدامی و بودجه و ریاست شوراها و نهادهای مهم را برعهده دارد. با توجه به جایگاه رییس جمهور در ساختار قدرت سیاسی کشور و تبلور عالیترین مقام اجرایی کشور، موضوع انتحاب شخص اصلح و برجسته در رأس قوه مجریه اهمیت دوچندانی در انتخابات دارد.

امروز بیش از چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی که بر سه اصل مهم آزادی، استقلال و عدالت بنا نهاده شده می گذرد و در آستانه دهه پنجم نظام- دهه اقتدار، پیشرفت و کرامت ایران اسلامی- قرارداریم. اما اهداف و آرمان‌های متعالی ترسیم شده برای نظام اسلامی، آنچنان که شایسته و در شأن نظام و انقلاب می توانست باشد به ثمرننشسته است. متاسفانه ضعف‌های مدیریتی، نفوذ افراد لیبرال، ناکارآمد و خسته و غیرانقلابی در دولت، توجه بیش از اندازه به چند کشورخاص غربی در روابط خارجی و ضعف دیپلماسی اقتصادی، تورم و گرانی و نابسامانی در بازار سرمایه، ارز، خودرو و... کشور را در وضعیت اسفناک و بغرنجی قرار داده است.

مع الوصف در کنار مشکلات عدیده، در شرایط حاضر، عزت و منزلت جمهوری اسلامی ایران، مرهون حضور حداکثری مردم و شورآفرینی انتخاباتی است و البته حضور حداکثری پای صندوق های انتخابات هم راستا با انتخاب شخص کارآمد و دارای ملاک های قانونی و مدنظر شرع مقدس، ولی امر مسلمین و آحاد ملت می باشد.

با لحاظ وضعیت خاص کنونی کشور و مطالبات مردمی و کنش ها و چالش های منطقه ای و جهانی، و بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، مولفه های گزینش اصلح در انتخابات ریاست جمهوری عبارتند از: توان ایجاد همدلی و وفاق میان همه گروه ها و جریانات انقلابی و ولایی، داشتن توانایی ارتقای دیپلماسی کشور و استفاده از ظرفیت های کشورهای منطقه و مقابله با تهاجمات و جنگ رسانه ای و هجمه های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، داشتن برنامه و راهبرد منسجم و عملکرد و کارنامه درخشان و توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی، اعتقاد به توسعه همه جانبه و گردش نخبگان و شایسته سالاری، برخورداری از منش مردمی و جهادی، همگرایی و هم افزایی با قوا، داشتن ایمان و تقوای سیاسی و پاکدستی و فسادستیزی، توان تشکیل دولت جوان و انقلابی و کارآمد و پرتلاش جهت رفع معضلات کشور.

جمعیت دانش آموختگان مستقل ایران اسلامی با اعتقاد راسخ به قانون اساسی و مبانی و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های امام راحل عظیم الشأن و اندیشه متعالی ولایت مطلقه فقیه و با بررسی‌های میدانی، در شرایط فعلی حضرت آیت الله رئیسی را با عنایت به کارنامه درخشان و موفقیت های فوق العاده در مسئولیت های پیشین و کنونی و به واسطه شاخصه‌های برجسته و ممتاز همچون ایمان و تقوا، پاکدستی، عدالتخواهی، ولایت پذیری، آرمان گرایی، انقلابی و مردمی بودن و شجاعت، خستگی ناپذیری، اخلاق‌گرایی و قانون‌مداری، ساده زیستی و فسادستیزی، نامزد اصلح و بهترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 می‌داند و با تمام توان و ظرفیت های خود از حضور و نامزدی ایشان پشتیبانی خواهد کرد.

به اذعان دوست و دشمن و قاطبه ملت، کارنامه درخشان و رویکرد تحول گرا و عملکرد فسادستیز و برنامه های جامع جناب آقای رییسی مبنی بر تحقق عدالت، رفع فقر و محرومیت، مقابله با رانت و فساد و تبعیض، احیای اقتصاد و رفع مشکلات و دغدغه های معیشتی مردم، توسعه اشتغال و مسکن و اصلاحات ساختار اداری کشور، کلید گشایش امور و نجات اقتصاد ایران خواهد بود.

امیدواریم با  پشتیبانی مردم و روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی، شاهد حرکت کشور در مسیر گسترش عدالت ، امنیت و پیشرفت و توسعه کشور باشیم.
از همه آحاد مردم، تشکل ها، گروه‌ها، جوانان و دانشگاهیان جهت مشارکت همراه با شور و بصیرت و رأی به نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت می نماییم؛ امید می‌رود عنایت باریتعالی و دعای خیر امام عصر حضرت حجت ابن الحسن (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) پشتیبان و توشه راه همگان در این مسیر خطیر و نورانی باشد.

جمعیت دانش آموختگان مستقل ایران اسلامی

انتهای پیام/

نظر شما