شناسهٔ خبر: 47745691 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

زمزمه گرانی شیر خام بعد از انتخابات

صاحب‌خبر -

رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران از موکول شدن تعیین نرخ جدید شیر خام به بعد از انتخابات خبر داد و گفت: دامداران به شدت در حال زیان و برای تامین علوفه با مشکلات عمده مواجه هستند.

احمد مقدسی از موکول شدن تعیین قیمت جدید شیر خام به بعد از انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: متأسفانه شرایط تولید مناسب نیست و تولیدکنندگان به شدت در حال زیان هستند.

 وی افزود: هفته گذشته قرار بود در جلسه‌ای درباره نرخ جدید شیرخام بحث‌های کارشناسی مطرح و قیمت‌های پیشنهادی بررسی شود اما مسئولان مربوطه اصلاً اجازه مطرح شدن موضوع را ندادند و بحث فعلاً منتفی شد.

این فعالی صنعت تولید شیرخام با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید محصول روز به روز بالاتر می‌رود، ادامه داد: نرخ مصوب شیرخام اکنون ۴۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم و قیمت تمام شده تولید ۶۲۶۰ تومان است. با توجه به شرایط خشکسالی دامداران در تأمین علوفه‌های خشبی با مشکلات عمده مواجه هستند و قیمت ذرت علوفه‌ای، کاه ، کلش و یونجه هم روز به روز در حال افزایش است.

مقدسی درباره اینکه آیا دولت برای وقفه‌ای که در تعیین نرخ شیرخام ایجاد کرده و به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، تسهیلاتی را طی این مدت در نظر گرفته است؟، عنوان کرد: هیچ تسهیلاتی در نظر گرفته نشده و دولت فقط جو و ذرت و سویا را تأمین می‌کند که این کار هم به سختی انجام می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما