شناسهٔ خبر: 47742368 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در تایید صلاحیت‌ها تحقق روح قانون مورد اقدام و عمل قرار نگرفت

عضو شورای شهر تهران در تذکری به رئیس جمهور نسبت به رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات شوراها گفت: به رغم آنکه می‌گویند تنها ۵ درصد رد صلاحیت داشتیم اما نشاندارهای کشور به ویژه در مراکز استان‌ها را به تیغ ناصواب نظارت استصوابی دچار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمود میرلوحی در جریان سیصد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به رئیس جمهور گفت: در موضوع بدعت جدیدی که در بحث صلاحیت‌ها در شوراها در این دوره باب شد و حضرات هیات نظارت، پا جای پای شورای نگهبان گذاشتند و کسانی که در هیات اجرائی تایید شده بودند را رد کردند، باب جدیدی در این بخش گشوده شد. 

او ادامه داد: به رغم آنکه می‌گویند تنها ۵ درصد رد صلاحیت داشتیم اما نشاندارهای کشور به ویژه در مراکز استان‌ها را به تیغ ناصواب نظارت استصوابی دچار کردند. 

میرلوحی افزود: استحضار دارید که قانون انتخابات و تشکیلات شوراهای شهر و روستا بخش محدودی از فصل هفتم و اصول متعدد قانون اساسی در موضوع و جایگاه شوراها را به مرحله اجرا و تحقق رسانده و پنج دوره افتخارآمیز شوراها باخدمات گسترده به مردم وکشور درحال سپری شدن و در آستانه برگزاری دوره ششم هنوز مدیریت یکپارچه شهری و منابع پایدار به قانون تبدیل نشده و حمایت لازم از این رکن قانون اساسی صورت جدی بخود نگرفته است. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اما در انتخابات دوره ششم بدعتی آشکار و رویه‌ای آغاز شد که کیان شوراها و روح قانون اساسی و قانون شوراها را مورد تعرض قرار داده و بهترین چهره‌های خدوم پاکدست و مورد اعتماد و فاقد هرگونه مانع در استعلام‌های چهارگانه را با وجود تایید صلاحیت در هیئت‌های اجرایی و عمومی در مراکز استانها و شهرهای بزرگ به تیغ ناصواب‌ عدم صلاحیت دچار و از گردونه انتخابات حذف نموده‌اند و با کمال تاسف با تمکین بی‌چون و چرا به این رفتار و بدعت هیئت‌های نظارت و سکوت و بی عملی وزارت کشور همراه شده و حداقل انتظار که تذکر قانون اساسی و پافشاری بر تحقق روح قانون بوده نیز مورد اقدام و عمل قرار نگرفته است. 

میرلوحی افزود: خدمتگزاران مردم درشورای شهرتهران و بسیاری دیگر از چهره‌های خدوم در شوراهای سراسرکشور منتظر بذل توجه و اقدام جنابعالی در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی هستند.

 

نظر شما