شناسهٔ خبر: 47732321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سومین مناظره انتخاباتی؛

رضایی: اقتصاد ایران را بازمعماری می کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتصاد ایران نیاز به جراحی اساسی دارد و اصلاحات باید از درون قدرت انجام شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 "محسن رضایی میرقائد" امروز (شنبه، ۲۲ خرداد) در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی با موضوع "دغدغه‌های مردم" درخصوص راهکار شما در مقابله با تورم، عدالت، رکورد، مقابله با فساد، یارانه‌ها و اشتغال چیست؟ گفت:  ۵۰ سال است که شاهد گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی و معیوب بودن رشد اقتصادی کشور هستیم که حل نشده است. ایران پس از ۳۰۰ سال اقتدار ملی را بدست آورده و در بعضی زمینه‌های دفاعی و امنیتی پیشرفت‌هایی داشته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از بالا تا پایین را اصلاح می‌کنیم، افزود: اقتصاد زندگی با عنوان طرح کفایت زندگی با یارانه ۴۵۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: به خانم‌های خانه دار حقوق می‌دهیم و ۳۰ درصد سهام ملی نفت به مردم پرداخت می‌شود.

رضایی از جنگ زرگری برخی جناح‌ها گفت و افزود: امام و رهبر جامعه به تاخت و تاز و جنگ زرگری‌ها پایان می‌دهد. مدیران کشور در جنگ زرگری که بین جناح‌ها اتفاق افتاده مشغولند. تاخت و تازی که در میدان‌های سیاسی اتفاق افتاده اجازه‌ تمرکز دولت‌ها را بر گرانی، تورم و مشکلات کشور نمی‌دهد. نباید دولت‌های گذشته تکرار شود.

او گفت: به دو جراحی اساسی از درون قدرت نیاز داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: برای تک تک استان‌ها برنامه ریزی شده و با ۱۴ پروژه در سطح کشور اقدام می‌کنیم.
 
محسن رضایی میرقائد افزود: به جراحی اصلاح درون قدرت و معماری نوین اقتصاد ایران نیاز داریم. رانت‌ها ودزدی‌های موجود را برطرف می‌کنیم.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393034" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819065/393034?width=400&height=300"></script></div>
 
نقد به اظهارات مطرح شده در مناظره؛
محسن رضایی میرقائد در نقد سخنان سایر نامزدها گفت: دولت فعلی علیرغم حمایت رهبری، نه تنها نتوانست تحریم‌ها را برطرف کند بلکه باعث ایجاد تحریم‌های بسیار سنگین تری شد. باید زد زیر یا روی میز؛ کشور به جراحی نیاز دارد. فضای سیاسی کشور را نفوذی‌ها هدایت می‌کنند.
 
او افزود: بسیاری از سیاست ها تبدیل به قانون نشد و مشکل اقتصاد حل نشد. قرار بود اقدامات دولت تبدیل به شاهکاری شود برای رفع تحریم ها. این اتفاق نیفتاد و تحریم ها افزایش یافت.
 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت(احتمالی) ما، آلودگی‌های امنیتی و دعواهای زرگری را از پستوها بیرون می‌آوریم.

رضایی میرقائد با بیان اینکه برای اجرای برنامه نیاز به اقتدار داریم، گفت: علاوه بر این به عقلانیت هم نیاز داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید گفتگو با مردم و نخبگان دوباره راه اندازی شود.  دولت ما با اقتدار نظم را در جامعه مستقر می‌کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393055" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819065/393055?width=400&height=300"></script></div>


نیمه دوم مناظره انتخاباتی؛
رضایی میرقائد در ۹۰ دقیقه‌ی دوم سومین مناظره تلویزیونی در پاسخ به سوال درباره «ازدواج جوانان و ایجاد شرایط ازدواج آسان» گفت: جوانان که مهمترین سرمایه ملی کشور هستند و عامل نجات کشور، امروز نیازمند نجات هستند. دولت اقدام و تحول با ترکیب تجربه و انرژی جوانان، مشکلات کشور را حل می‌کند.

او گفت: در مراکز استان‌ها مدرسه‌ تربیت زمامداران آینده تأسیس می‌کنم. مشکل مسکن جوانان را در نهضت خانه‌سازی ایرانیان مرتفع می‌کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تولید کنندگان را به بازار سرمایه و جوانان را بانک‌ها متصل می‌کنیم. همه بانکه موظف به حمایت از خانه دار کردن جوانان خواهند شد.

او با اشاره با بیکاری ۶۵ هزار نفر فوق لیساس در کشور افزود: به این افراد هم کار‌های پژوهشی وزارتخانه‌ها سپرده می‌شود تا به مرور در گروهبندی‌های مختلف جذب دولت شوند.

رضایی با بیان اینکه کشور را معطل آمریکایی‌ها نمی‌کند، افزود: با دیپلماسی واقعی آمریکا را موظف به برداشتن تحریم‌ها می‌کنیم. مذاکرات مهم است، ولی فعال کردن میدان هم مهم است. برجام یک تعهد بین المللی است که باید به آن عمل شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393071" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819065/393071?width=400&height=300"></script></div>
 
نقد به سخنان دیگر نامزدها؛
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره سوم تلویزیونی گفت: برنامه سنجاق نیست که به مدیر پیوست شود.

او هشت سال آینده را جزو مهمترین دوران جمهوری اسلامی دانست و گفت: تکرار دولت‌های گذشته ایران را با خطرات بزرگی مواجه می کند و اگر از فرصت‌ها استفاده کنیم در قله منطقه قرار خواهیم گرفت. یکی از مشکلات دولت‌های قبلی مساله روزمره‌گی است.

رضایی میرقائد گفت: باید از فرصت‌های طلایی استفاده کرد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393075" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819065/393075?width=400&height=300"></script></div>
 
جمع‌‌بندی مطالب؛
محسن رضایی میرقائد در سه دقیقه پایانی سومین مناظره تلویزیونی در استودیوی ۱۱ ساختمان سیما گفت: عقب ماندگی از ترکیه برای ما یک ننگ است. وضعیت معیشتی امروز شما برای ما یک ننگ است. به قول های خود از جمله یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و مسکن ارزان قیمت را با اقتدار عمل می کنیم.
 
او همچنان از طرح ایالتی کردنِ اقتصادی ایران گفت و افزود: در این طرح مردم در مناطق اقتصادی مختلف سرمایه گذاری می‌کنند نه فقط در تهران.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393083" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819065/393083?width=400&height=300"></script></div>
بر اساس ماده ۶۶ قانون، فعالیت انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری بطور رسمی پس از انتشار رسمی از وزارت کشور تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می­ پذیرد.

نظر شما