شناسهٔ خبر: 47732260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سومین مناظره انتخاباتی؛

رئیسی: کسانی که آلوده به رانت و فساد باشند، جایشان در دولت نیست

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخورد با فساد جایش در دولت است و کسانی که آلوده باشند یا زمینه رانت و فساد داشته باشند جایشان در دولت نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سید ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (شنبه، ۲۲ خرداد) در سومین و آخرین مناظره انتخاباتی با موضوع «دغدغه‌های مردم» درخصوص راهکار شما در مقابله با تورم، عدالت، رکورد، مقابله با فساد، یارانه‌ها و اشتغال چیست؟ گفت: در دورانی که در دستگاه قضایی و آستان قدس بودم از نزدیک در ارتباط با مردم بودم و برای مهمترین دغدغه‌های مردم راهکار پیدا کردم.

وی افزود: برنامه اقتصادی ما سه بخش اصلاح دولت و مبارزه با فساد و ناکارآمدی و تبعیض و بخش دوم حمایت از خانواده‌ها و اقشار محروم و بخش سوم حمایت از کسب و کار و تولید است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: برخورد با فساد جایش در دولت است و کسانی که آلوده باشند یا زمینه رانت و فساد داشته باشند جایشان در دولت نیست.

رئیسی بیان کرد: باید سامانه جامع اطلاعات اقتصادی ایجاد کرد تا همه داده‌های اقتصادی را رصد کند و سامانه شفافیت از برنامه‌های ماست که همه قرارداد‌ها و عملکرد شرکت‌ها و مدیران دولتی پشت ویترین قرار گیرد و این کار را در آستان قدس انجام دادیم.

وی افزود: اول که به قوه قضائیه آمدم در مورد حساب خاص گزارش دادم و باعث تمام شدن بگو مگو شد. با اجرای مقررات شفافیت بسیاری از فساد‌ها کنترل می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در تحول ساختاری مسئله مهم تحول در نظام بانکی هست و امروز بانک‌ها را یکی از موانع تولید می‌دانیم و معوقات بانکی می‌تواند صورت بگیرد و اصلاح نظام بانکی ضرورت کشور و دولت است.

رئیسی گفت: باید بروکراسی زاید و فسادزای در سامانه مالیاتی با ایجاد سامانه هوشمند حل شود و مالیات هم باید واقعی و عادلانه شود و کاهش مالیات واحد‌های تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد با شیب ملایم باید انجام شود.

وی افزود: تحول نظام اداری مهم است و فساد اداری قابل قبول نیست و خیلی از ادارات ما در تراز انقلاب اسلامی نیستند و باید فسادزدایی شوند و ضابطه‌های دست و پاگیر برداشته شوند و مجوز‌هایی که حال تولیدکنندگان را می‌گیرد باید کم شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید خیلی از نظارت‌های پیش‌بینی به نظارت‌های پسینی تبدیل شود و اینکه باید برای هر کاری مجوز بگیرند کار تولید را متوقف می‌کند.

رئیسی بیان کرد: مدیریت ارز و تقویت ارزش پول ملی باید صورت بگیرد و نکته دوم رفع وابستگی سفره مردم و کالا‌های اساسی به نرخ ارز است و این قابل انجام است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال دست یافتنی است و باید به این سمت حرکت کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393037" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819062/393037?width=400&height=300"></script></div>
 
نقد به اظهارات مطرح شده در مناظره؛
 
رئیسی  گفت: سفر به خوزستان با هماهنگی ستاد ملی کرونا، ستاد کرونای استانی و دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

وی افزود: موضوع FATF قراردادی است که بیشتر موارد آن انجام شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اسامی ۱۱ بدهکار بانکی را به مردم اعلام می‌کنیم تا مشخص شود که ما به پرونده آنها در دستگاه قضایی رسیدگی کردیم.

رئیسی بیان کرد: ما به برجام حتما به یک تعهد پایبندیم، اما برجام را یک دولت مقتدر باید اجرا کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393059" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819062/393059?width=400&height=300"></script></div>

نیمه دوم مناظره انتخاباتی؛

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مدیریت دوران پساکرونا گفت: مشکلی که در نظام سلامت باید از آن یاد کنیم یکی تعارض منافع است که در سایر بخش‌ها هم هست. مثلا یکی مسئول مسکن می‌شود و خودش جزو پیمانکاران است و این تصمیم‌گیری را سخت می‌کند و در سلامت هم همین‌طور است و باید تعارض منافع را به حداقل برسانیم و منتفی کنیم.

رئیسی با بیان اینکه باید دسترسی به پزشک را برای همه کشور فراهم کنیم و باید دسترسی را آسان کنیم، افزود: در دوران کرونا بخش‌های مختلفی از جمله کاسبان، مستأجران و ... آسیب دیدند که باید حمایت شوند.

وی بیان کرد: در برخی از موارد با بی‌تدبیری‌هایی مواجه‎ایم که اگر این بی‌تدبیری‌ها نبود، خسارت‌های مردم کمتر می‌شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: درباره لیست بدهکاران بانکی که آقای همتی داد، این سوال پیش می‌آید که اگر ایشان می‌بایست این لیست را بدهد چرا تا زمانی که مسئولیت داشت نداده و چرا باید در مناظره این کار را انجام دهد؟

رئیسی ادامه داد: ما بار‌ها از بانک مرکزی خواستیم لیست ارز‌های صادراتی را به ما بدهد. ۲۷ میلیارد دلار ارز بوده که ما هرچه پیگیری کردیم ۷ میلیارد دلار را بیشتر اعلام نکردند. بعد هم دولت فهمید که باید خودش مشکل را حل کند و به قوه قضائیه نفرستد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همین نوعی بی تدبیری است. کار‌های نادرستی است که به دنبال رأی مردم است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393068" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819062/393068?width=400&height=300"></script></div>

نقد به سخنان دیگر نامزدها؛

رئیسی بیان کرد: ‌نمی‌دانم اگر من در مناظره نبودم دوستان چه می‌خواستند بگویند؟ از من ناراحتید یا از مردم؟ خب مردم به شما اقبال ندارند، چه کار می‌خواهید بکنید؟ بروید در میان مردم ببینید که چرا از عملکرد شما ناراضی اند و اقبالی به شما ندارند. ببینید این دولت چه کرده با مردم و با جوانان؟

وی افزود: همیشه صادقانه حرف زده ام. هیچ فیلتری در زمان حضور بنده در قوه قضائیه اعمال نشده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئله اینترنت و دسترسی به آن برای همه مردم باید ساده شود.

رئیسی بیان کرد: اینکه سعی می‌کنید دو قطبی راه بیاندازید، سودی ندارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393077" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819062/393077?width=400&height=300"></script></div>

جمع‌بندی مطالب؛

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان سومین مناظره نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: تصمیم گیرنده‌ گرانی بنزین خود دولت بود و در اجرای آن بسیار بی تدبیری شد. آقای روحانی باید پاسخگو باشد.

رئیسی بیان کرد: همه‌ کسانیکه در رابطه با اتفاقات آبان ۹۸ دستگیر شدند به جز کسانیکه با خارج ارتباط داشتند مورد عفو قرار گرفتند.

وی افزود: دولت مدعی باید بتواند از همه‌ ظرفیت‌های کشور برای اجماع سازی و اجرای قوی برنامه‌های خود استفاده کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه‌ بدون کارنامه، شعار است. همه‌ ایرانی‌ها اعم از شیعه و سنی، زن و مرد و اقلیم‌های مختلف به گردن دولت حق دارند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_393081" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819062/393081?width=400&height=300"></script></div>

 

 

نظر شما