شناسهٔ خبر: 47703258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس نوسازی مدارس کشور:

جمع آوری مدارس گلی با اعتبار ۳۰۰۰میلیاردی/کاهش میانگین ساخت مدارس به یک سوم

رئیس سازمان نوسازی مدارس از کاهش میانگین ساخت مدارس از ۹ سال به سه سال در دولت تدبیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

‍ مهراله رخشانی مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور در افتتاح یک مجتمع بزرگ آموزشی در سمنان اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه آموزشی در استان سمنان از دی ماه ۱۳۹۶ آغاز شده و امروز در کمتر از ۳ سال به بهره برداری رسیده که امری ارزشمند است.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان نوسازی مدارس افزود: میانگین مدت زمان اجرا و ساخت مدارس در کشور از کلنگ‌زنی تا افتتاح و بهره برداری، از ۹ سال به ۳ سال کاهش پیدا کرده است.

 معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در بازدیدی که از برخی از پروژه های آموزشی در حال ساخت در استان و شهرستان های گرمسار و آرادان داشتم، اکثر پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالا بوده و در یکسال و نیم اخیر عملیات اجرایی آنها آغاز شده است. این در حالی است که پروژه های افتتاح شده در سال ۹۹ عمدتا شروع عملیات اجرایی و کلنگ زنی آنها به سال ۱۳۹۱ بر می گشت.

وی با گلایه از برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسانه گفت: باید بیش از جملات تخریبی، به سمت اطلاع رسانی دستاوردهای مطلوب و موثر و امیدبخش رو آوریم.

 رخشانی مهر اضافه کرد: بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریالی برای جمع آوری مدارس خشت و گِلی در کشور هزینه شد، اما ساخت و شروع پروژه های جدید همواره اولویت سازمان بوده است.

 وی افزود: در حال حاضر ۴۸ هزار بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که قرارداد جمع آوری و تبدیل آنها به سیستم های گرمایشی ایمن در سال جاری منعقد خواهد شد.

 رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه امروز در کشور پروژه نیمه تمام و بلاتکلیف که از محل اعتبارات ملی شروع شده باشد نداریم اظهار کرد: تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و به زیر ۷ درصد رسیده که امری بسیار قابل توجه است.

وی افزود: در بحث مدارس عشایری نیز تفاهمنامه ای با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور منعقد شده و ۲ هزار میلیارد تومان برای این‌امر در نظر گرفته شده که تلاش داریم تا این میزان را به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

 این مقام مسوول به توجه ویژه دولت روحانی به مدرسه سازی اشاره و اضافه کرد: سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور بالغ بر یک و نیم درصد اعتبارات عمرانی کشور را در اختیار داشته که امروز این ‌میزان به ۷ درصد رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما