شناسهٔ خبر: 47706447 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد:

«کاهش مدارس نیازمند تخریب و بازسازی» به زیر ۷ درصد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین افتتاح دبیرستان شهید چمران سمنان با بیان این که عملیات اجرایی این مدرسه درسال ۱۳۹۶ آغاز شده بود، از کاهش میانگین دوره ساخت مدارس از ۹ سال به سه سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهراله رخشانی مهر در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران شهر سمنان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزارشد، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه آموزشی در استان سمنان از دی ماه ۱۳۹۶آغاز شده و امروز در کمتر از ۳سال به بهره برداری رسیده که امری ارزشمند است.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: میانگین مدت زمان اجرا و ساخت مدارس در کشور از کلنگ‌زنی تا افتتاح و بهره برداری، از ۹سال به ۳سال کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در بازدیدی که از برخی از پروژه های آموزشی در حال ساخت در استان و شهرستان های گرمسار و آرادان داشتم، اکثر پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالا بوده و در یک سال و نیم اخیر عملیات اجرایی آن ها آغاز شده است. این در حالی است که پروژه های افتتاح شده در سال 1399 عمدتا شروع عملیات اجرایی و کلنگ زنی آن ها به سال1391 بر می گشت.

رخشانی مهر، با یادآوری پایان کار مدارس خشت وگلی در سال 1398 بیان کرد: بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال برای جمع آوری مدارس خشت و گِلی در کشور هزینه شد، اما ساخت و شروع پروژه های جدید همواره اولویت سازمان بوده و ادامه داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۸هزار بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که قرارداد جمع آوری و تبدیل آن ها به سیستم های گرمایشی ایمن، در سال جاری منعقد خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان این که امروز در کشور پروژه نیمه تمام و بلاتکلیف که از محل اعتبارات ملی شروع شده باشد، نداریم اظهار کرد: تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و به زیر ۷درصد رسیده که امری بسیار قابل توجه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در بحث «مدارس عشایری» نیز تفاهم نامه ای با سازمان امور عشایری کشور منعقد شده و ۲هزار میلیارد تومان برای این‌امر در نظر گرفته شده که تلاش داریم تا این میزان را به ۴هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

رخشانی مهر در پایان به توجه ویژه دولت تدبیر وامید به حوزه «مدرسه سازی» اشاره کرد و افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ابتدای دولت دوازدهم  بالغ بر یک و نیم درصد اعتبارات عمرانی کشور را در اختیار داشته که امروز این ‌میزان به ۷درصد رسیده است

نظر شما