به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ عباس گل رو در حضور وزیر آموزش و پرورش و در برنامه دیدار با فرهنگیان استان سمنان گفت: در سیستم حکمرانی هیچ وزارتخانهای مهمتر از وزارت آموزش و پرورش نیست؛ پایه و اساس توسعه انسانی و توسعه ابعاد مختلف در دنیای مدرن، «توجه به آموزش نیروی انسانی» است.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هم پای دولت، برای کمک به نظام آموزشی کشور، «دغدغه مند» است و آماده هرگونه همکاری است .
رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب کلیات لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس، گفت: هفته گذشته کلیات لایحه رتبه بندی در مجلس تصویب شد و در بحث بررسی لایحه و همچنین موضوعات دیگری که نهاد تعلیم و تربیت با آن دسته و پنجه نرم میکند، توجه و اهتمام ویژه شد .
گلرو با بیان این که بخش عمده ای از مراجعات به دفتر نمایندگان مجلس مرتبط با حوزه آموزش و پرورش و عمده آن از سوی نیروهای خدماتی، خدمتگزاران مدارس و نیروهای خرید خدمات و نهضت سواد آموزی است، گفت: نظام اداری نامنظم شده است و جذب نیروی انسانی به طور متکثر، صورت می گیرد.
وی ادامه داد: طرحی برای یک دست کردن امور استخدامی و اداری در دست اقدام است که امیدواریم به ساماندهی برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این نشست، گفت: تکیه بر سیاستها و اولویتهای ده گانه وزارت آموزش و پرورش و تعیین بسته های تحولی و راهبردهای سال ۱۴۰۰، تضمینی شد تا عملکرد نهاد تعلیم و تربیت در شرایط کرونا، همچنان رضایت بخش باشد .
محمد دستورانی با بیان این که با تلاشهای صورت گرفته در شرایط کرونایی، با همراهی همراهان سنگر تعلیم و تربیت، چراغ علم و دانش در استان با مجاهدت بیش از ۹هزار معلم، معلم یار در بیش از ۵هزار کلاس درس برای دانش آموزان این آب و خاک روشن ماند، گفت: امیدواریم این تلاش ها موجب جلب رضایت خداوند و مردم شود .
وی دغدغه معلمان و همکاران خود در استان را «اجرای دقیق و سریع طرح رتبه بندی معلمان» عنوان کرد و از زحمات وزیر آموزش و پرورش و دفاع وی از این طرح در مجلس تقدیر کرد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، همچنین «اعمال مدرک تحصیلی»؛ «تعیین تکلیف معلمان تمام وقت» و «ترمیم حقوق نیروهای خدماتی» را از مطالبات و خواسته های همکاران این استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد با حمایت ها و پیگیری وزیر آموزش و پرورش به سرانجام برسد .
وی «تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک» و «راه اندازی شبکه شاد» (شبکه آموزشی دانش آموز) را از اقدامات برجسته دولت تدبیر و امید در وزارت آموزش و پرورش دانست.