شناسهٔ خبر: 47697564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی؛

در سیستم حکمرانی هیچ وزارتخانه‌ای مهم تر از آموزش و پرورش نیست

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: مجلس شورای اسلامی همپای دولت، قرص و محکم برای کمک به نظام آموزشی دغدغه مند است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان؛ عباس گلرو در حضور وزیر آموزش و پرورش و در برنامه دیدار با فرهنگیان استان سمنان گفت: در سیستم حکمرانی هیچ وزارتخانه‌ای مهم‌تر از وزارت آموزش و پرورش نیست؛ پایه و اساس توسعه انسانی و توسعه ابعاد مختلف در دنیای مدرن امروز در گرو آموزش نیروی انسانی است.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی همپای دولت، قرص و محکم برای کمک به نظام آموزشی دغدغه مند است و آمادگی هرگونه همکاری است .

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی در مجلس، گفت: هفته گذشته کلیات لایحه رتبه بندی در مجلس تصویب شد و در بحث بررسی لایحه و همچنین مسائلی چون ارتقای اعتبار و موضوعات دیگری که نهاد تعلیم و تربیت با آن دسته و پنجه نرم می‌کند، توجه و اهتمام ویژه شد .

گلرو با بیان اینکه بخش عمده ای از مراجعات به دفتر بنده مرتبط به حوزه آموزش و پرورش است که عمده آن از نیروهای خدماتی، خدمت گزاران و نیروهای خرید خدمات و نهضت است، گفت: چرا نظام اداری ما پهن و نامنظم است و چرا جذب نیروها متکثر است؟وی ادامه داد: طرحی برای یکدست کردن امور استخدامی و اداری در دست اقدام است که امیدواریم به ساماندهی برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هم در این نشست و دیدار گفت: همان طور که می دانیم تکیه بر سیاست‌ها و اولویت‌های ده گانه این وزارتخانه و تعیین بسته های تحولی و راهبردهای سال ۱۴۰۰،  تضمینی شد تا عملکرد نهاد تعلیم و تربیت در این شرایط کرونایی، همچنان رضایت بخش باشد .

محمد دستورانی با بیان اینکه با تلاش‌ها و مساعی صورت گرفته در شرایط کرونایی، با همراهی همراهان سنگر تعلیم و تربیت چراغ علم و دانش در استان با مجاهدت بیش از ۹هزار معلم، معلم یار و فرهنگی در بیش از ۵هزار کلاس درس برای دانش آموزان این آب و خاک روشن مانده گفن: امیدواریم این تلاش ها موجب جلب رضایت خداوند و مردم شود .

وی دغدغه معلمان و همکاران خود در استان را اجرای دقیق و سریع طرح رتبه بندی معلمان عنوان کرد و از زحمات وزیر آموزش و پرورش و دفاع وی از این طرح در مجلس تقدیر کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین اعمال مدرک تحصیلی، تعیین تکلیف معلمان تمام وقت و ترمیم حقوق نیروهای خدماتی را از مطالبات و خواسته های همکاران این استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد با حمایت ها و پیگیری دکتر حاجی میرزایی به سرانجام برسد .

وی تاسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک و راه اندازی ابر رسانه شاد (شبکه آموزشی دانش آموزان) را از اقدامات برجسته دولت تدبیر و امید در وزارت آموزش و پرورش دانست.

نظر شما