شناسهٔ خبر: 47668281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاندیداها قول خلاف واقع و وعده دروغین به مردم ندهند/مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم، فضای سیاسی کشور را تغییر داده و مسئولان و سیاسیون استان خراسان جنوبی نیز بر افزایش شور و مشارکت انتخاباتی تأکید دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در حال حاضر صحنه سیاسی و اجتماعی کشور تحت تأثیر اخبار و فعالیت های انتخاباتی قرار گرفته است و رقابت نامزدها و هواداران آنها وارد مرحله جدیدی شده تا جنب و جوش ها به حداکثر برسد. آنچه از زبان مسئولان ارشد کشور و سیاسیون به صورت صریح در این روزها شنیده می شود، حضور و مشارکت حداکثری پای صندوق های رای است تا بار دیگر نظام جمهوری اسلامی در عرصه مردم سالاری در چشم جهانیان بدرخشد. فعالان و دولتمردان در استان ولایت مدار خراسان جنویی، انتخابات ۲۸ خرداد را میدانی جدی برای ابراز نظر آحاد مردم در آینده خود می دانند و فصل مشترک سخنانشان افزایش مشارکت انتخاباتی است.

صیانت از آرا، برگزاری انتخاباتی امن و قانونمند، تبلیغات سالم و بدور از تخریب و سیاه نمایی، پرهیز از برنامه های شعاری، انتخاب فرد اصلح و غیره از جمله مواردی است که مسئولان و صاحب نظران و ائمه جمعه در انتخابات ۲۸ خرداد متذکر شده اند.

مردم به فرد اصلح، قدرتمند و همیشه در میدان رأی بدهند

امام جمعه شهرستان فردوس در گفت وگو با خبرنگار ما توجه به دو نکته در انتخابات ریاست جمهوری را متذکر شد و گفت: در وهله اول حضور حداکثری در انتخابات بنا به فرمایش مقام معظم رهبری برای حفظ نظام و اسلام حائز اهمیت است و در وهله بعد مردم باید فرد اصلح، قدرتمند، ولایت مدار و همیشه در میدان را انتخاب کنند.

کاندیداها قول خلاف واقع به مردم ندهند

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه مردم ولایت مدار و با بصیرت خراسان جنوبی همواره در انتخابات به افراد اصلح رأی داده اند، افزود:کاندیداهای ریاست جمهوری نباید قولی به مردم بدهند که از امکانات و مقدورات فعلی فراتر باشد چرا که متهم به دروغ گویی خواهند شد. وی بااشاره به اینکه کاندیداها بایداخلاق انتخاباتی را رعایت کنند،ادامه داد: کاندیداها نباید سیاه نمایی کنند بلکه باید توانمندی خود را معرفی و برنامه های خود را برای رفع مشکلات کشور بیان کنند.

وضع معیشت مردم بهبود پیدا کند

وی بیان کرد: در حال حاضر کشور با مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی، معیشت مردم؛ اشتغال و... روبروست که رفع آنها زمان بر خواهد بود و کاندیدای منتخب مردم باید کاری بکند که ارزش پول ملی ارتقا یابد و وضع معیشت مردم سروسامان بگیرد.

عملکرد ۸ ساله دولت تعیین کننده میزان حضور مردم پای صندوق ها

امام جمعه قاین هم با بیان اینکه تلاش برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی وظیفه شورای نگهبان نیست بلکه وظیفه دولت است و دولت باید این بستر را فراهم کند، گفت: چنانچه مردم حضور حداکثری پای صندوق های رأی نداشته باشند وظایف شورای نگهبان خدشه دار نمی شود بلکه بایستی این عدم حضور را از عملکرد ۸ ساله دولت دانست.

وعده های عمل نشده مسئولان و کاهش رغبت مردم به رأی دادن

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با تاکید بر اینکه مردم به فکر حل مشکلات خود هستند و به طیف سیاسی کاری ندارند، گفت: توده مردم غم مشکلات زندگی را دارند و نگاهشان به این است که چه کسی توانایی رفع مشکلاتشان را دارد واگر خدایی نکرده چنانچه در انتخابات پیش رو،حضور حداکثری مردم را نداشته باشیم به سوء مدیریت دولت در سالهای اخیر بر می گردد.

وی عدم حضور در انتخابات را به خاطر وعده های عمل نشده دانست و گفت: عدم حضور به خاطر گرانی در بازار و عدم نظارت ها خواهد بود، عدم حضور به خاطر اختلاس های پیدا و نا پیدا وحقوق های نجومی و برجام بد فرجام خواهد بود.

وی افزود: عدم حضور در انتخابات به دلیل شکاف عمیق طبقاتی و همچنین دروغ های آشکار خواهد بود. امام جمعه قاین بیان کرد: اگر حضور حداکثری در سر صندوق های رأی وجود نداشته باشد هیچ ربطی به مشروعیت نظام ندارد که رادیوهای بیگانه و عوامل داخلی ؛ چون عده ای احراز یا تایید صلاحیت نشده اند مشروعیت نظام را زیر سوال می برند.

حضور حداکثری مردم پای صندوق ها به نظام ابرو می دهد

وی با تأکید بر حضور حداکثری در پای صندوق های رأی گفت: حضور مردم بستر اجرای قانون الهی را خوب فراهم می کند و کمک مردم پشتوانه نظام است . حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: حضور مردم به نظام آبرو می بخشد و دشمن را نا امید تر و ذلیل تر و مسئولان را امیدوار تر می کند.

حضور حداکثری در انتخابات امنیت را تضمین میکند

امام جمعه نهبندان هم با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات امنیت را تضمین و دشمنان را ناامید میکند، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه قوی برای ریاست جمهوری است و رئیس جمهور با رأی مردم و مشارکت حداکثری با نفوذ کلام بیشتری ظاهر میشود.

حجت الاسلام خزاعی افزود: قبل از انقلاب انتخابات وجود نداشت اما به برکت وجود انقلاب هرساله انتخاب برگزار میشود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات، بیان داشت: در آموزههای امام راحل و مقام معظم رهبری به اهمیت حضور و مشارکت گسترده و حداکثری در انتخابات اشاره شده و حضور در انتخابات یعنی همه مردم پایبند به نظام هستند.

دولت جوان و انقلابی یک آرزوی بزرگ

وی با تأکید بر اینکه مردم باید با انتخاب خود، یک انتخاب اصلح داشته باشند چراکه انتخاب مطلوب باعث حل مشکلات کشور میشود، تصریح کرد: مقوله انتخابات جابجایی نیرو، سیاست و برنامه است که تنها با انتخاب مطلوب و بهتر آینده رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه دولت جوان انقلابی یک آرزوی بسیار بزرگ است، افزود: دولتمردان جوان دارای انگیزه هستند و در اوایل انقلاب مسئولیتهای بزرگ به جوانان سپرده شده و دوران دفاع مقدس الگو و نمونه موفقیت جوانان را به خوبی تشریح و توصیف میکند. امام جمعه نهبندان عنوان کرد: هر کجا، کار به دست نیروهای جهادی افتاد، پیشرفت حاصل شد و دولت جوان انقلابی وقتی محقق میشود که به جوانان اعتماد شود و در بدنه دولت از جوانان استفاده شود.
شرکت در انتخابات یک تکلیف است.

امام جمعه مود هم با اشاره به این مهم که امروزه انتخابات یک نوع وفاداری ملت و امت به حاکمیت به عنوان الگوی نظام است، گفت: شرکت در انتخابات تکلیفی است که حق هم در آن نهفته شده و فرق بین حق و تکلیف این است که حق قابل ترک و تفویض بوده اما تکلیف قابل ترک و واگذاری نیست.

حجت الاسلام فلسفی راد افزود: انتخابات یک تکلیف است که حق ترک، تفویض و واگذاری آن را به دیگران نداریم و باید هر شخص خود در انتخابات برای رقم زدن سرنوشتش حضور یابد. وی با بیان اینکه سرنوشت هر فرد را خود او تغییر می دهد، یادآور می شود: چنانچه سرنوشت خود را به گونه ای رقم بزنیم که جامعه اسلامی و مسلمانان آسیب ببینند در پیشگاه خداوند مدیون هستیم و بر این اساس عدم شرکت در انتخابات و به دنبال آن پایین آمدن میزان و درصد مشارکت باعث طمع و آسیب رساندن دشمنان به نظام شده و ما در این زمینه مدیون هستیم.

انقلاب مشکلی ندارد مشکل بر سر انتخاب هاست

امام جمعه مود از همه مردم به خصوص مردم فهیم خراسان جنوبی می خواهد با حضور با شکوه خود در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام بیفزایند. حجت الاسلام فلسفی راد با بیان اینکه انقلاب ما مشکلی ندارد و مشکل بر سر انتخاب است، ابراز امیدواری کرد: بر اساس رهنمون های مقام معظم رهبری و نقشه راه ایشان مبحث انتخابات به بهترین نحو با انتخاب فرد اصلح برگزار شود چرا که بسیاری از مشکلات جامعه با انتخاب فرد اصلح از بین می رود.

مأیوس شدن دشمنان نظام در پی مشارکت مردم در انتخابات

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا هم با بیان اینکه این عزت، وحدت و آرامشی را که خداوند متعال به جامعه ما عنایت کرده است، باید قدردان باشیم و با حضور خود در انتخابات آن را حفظ کرده و ارتقا دهیم تا با وحدت ملی در آینده شاهد اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران باشیم، گفت: حضور مردم در همه انتخابات گذشته قدرت و عظمت ملت ایران و نظام اسلامی را به اثبات رسانده است و هرچه مردم حضور بیشتری در پای صندوقهای رأی داشته باشند، دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی مأیوستر خواهند شد. مولوی حسینی بیان کرد: دشمنان با توطئه های مختلف به دنبال این هستند که ملت ایران حضور کمرنگی در پای صندوقهای رأی داشته باشد و حضور گسترده مردم در میدان انتخابات تبلیغات و نیت سوء آنان را خنثی و نقش بر آب میکند.

عرصه انتخابات عرصه تعیین سرنوشت

وی بیان کرد: شخصی هم که با رأی بیشتر و پشتوانه قوی مردمی به عنوان خادم مردم انتخاب میشود، قدرت چانهزنی بیشتری در عرصه بینالملل خواهد داشت تا بتواند در برابر توطئهها و حرکتهای شوم دشمنان قیام کند و از حقوق ملت در عرصه بین الملل دفاع کند.

مولوی حسینی گفت: در سطح جهان تمامی کشورهای دوست و دشمن انتخابات ما را رصد میکنند بنابراین هرچه مردم حضور بیشتری داشته باشند، دشمنان در طراحی برنامههای خود علیه ما ناامید و دوستان امیدوارتر خواهند شد. وی انتخابات را عرصه مشارکت در تعیین سرنوشت توصیف کرد و افزود: مردم به عنوان یک وظیفه ملی و شرعی باید با بصیرت و آگاهی در انتخابات پیشرو شرکت کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵

نظر شما