شناسهٔ خبر: 47657941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بنیاد شهید:تسهیلات مسکن ایثارگران افزایش یافت

شهرکرد -ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رفع مشکلات پیش روی مسکن ایثارگران به عنوان یکی از برنامه‌های سالجاری گفت: تسهیلات مسکن ایثارگران امسال بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

سعید اوحدی روز سه‌شنبه در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد،هنوز نتوانسته‌ایم ۱۰۰درصد مشکل مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران را رفع کنیم، افزود: امسال با افزایش تسهیلات مسکن، میزان تسهیلات مسکن در مناطق روستایی از ۶۰۰ میلیون ریال به ۲میلیارد ریال و در مناطق شهری از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

 وی از ابلاغ دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به بانک‌های عامل سراسر کشور خبر داد و گفت: در طول یکسال گذشته اتفاقاتی کم سابقه و خوبی با مصوبات دولت و پشتیبانی وزیران، نمایندگان مجلس، دولت و استانداران برای حل مشکلات ایثاگران رخ داد.

اوحدی اظهار داشت: سال‌گذشته ۷۱ هزار مورد زمین در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت که ۶۵ تا ۷۰ درصد بیشتر از ۱۶ سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۶ سال گذشته ۳۶ هزار و ۵۰۰ مورد زمین در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته بود، گفت: برای رفع مشکل مسکن ایثارگران به دنبال رفع مشکل در خود استان محل سکونت آنها بودیم که زمین در محل سکونت خود ایثارگران به آنها داده شود.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه اشتغال به عنوان مهمترین موضوع و چالش امروز در جامعه به خصوص بین جامعه ایثارگران است، گفت: در سفرهای استانی تفاهم‌نامه‌های برای حل این مشکل منعقد شده است که تفاهم‌نامه اشتغال یکهزار و ۲۰۰ نفر از جامعه ایثارگران چهارمحال و بختیاری منعقد می‌شود.

اوحدی اظهار داشت: در راستای اجرای بند" ج" ماده ۸۷ برنامه ششم امسال همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد استخدام خواهند شد و مرحله نخست آزمون استخدامی ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود و آن دسته افرادی که هنوز مشغول تحصیل هستند بعد از این آزمون، مقدمات برای برگزاری آزمون بعدی فراهم خواهد شد تا فارغ‌التحصیلان آینده، براساس احکام برنامه ششم استخدام شوند.

اوحدی افزود: در قانون بودجه سال گذشته چهار تبصره به بنیاد شهید و امور ایثارگران تعلق گرفته بود که این تعداد در بودجه امسال به هشت تبصره افزایش یافته است و از این تعداد ۶ تبصره به تصویب هیات دولت رسیده است و تنها ۲ تبصره آن در حوزه درمان جانبازان و آزادگان و هماهنگی برای معیشت نیاز به تصویب دارد.

وی به افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالجای با همراهی مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: در مجلس بالاترین تعداد اعضا را از بین ایثارگر و خانواده شهدا و جانبازان داریم.

اوحدی به پرداخت بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از هشت سال به دانشگاه‌های کشور و دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد بدهی بنیاد به دانشگاه‌ها تسویه شده است.

وی به پرداخت مطالبات و معوقات دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به برنامه بنیاد در سالجاری که سال برنامه‌محور است هر هفته به یک استان سفر خواهیم داشت تا از نزدیک و میدانی مسایل و مشکلات ایثارگران برطرف شود.

به گفته وی، رفع مشکلات ایثارگران، قطره‌ای در مقابل عظمت کار آنها در طول هشت سال دفاع مقدس نیست و هر چه تلاش کنیم بدهکار جامعه ایثارگری هستیم.

اوحدی اظهار داشت: عزت کشور و نظام اسلامی ایران در منطقه به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان و ایثارگران و خانواده آنها و بنیانگذار  انقلاب اسلامی و همچنین رهبری و هدایت مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایرنا، دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه کارگروه ایثار و شهادت از برنامه‌های سفر رییس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور به چهارمحال و بختیاری است.

استان چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس ۲هزار و ۴۴۰شهید تقدیم نظام تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد.

نظر شما