شناسهٔ خبر: 47671892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

اوحدی خبر داد:

فراهم شدن زمینه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان/ تصویب و ابلاغ منشور ۳۴ بندی در بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مشکل اشتغال جامعه ایثارگری از بزرگترین چالش‌های امروز است، گفت: امسال زمینه استخدام ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان فراهم شد.

صاحب‌خبر -
سرویس اجتماعی   شهدای ایران: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مشکل اشتغال جامعه ایثارگری از بزرگترین چالش‌های امروز است، گفت: امسال زمینه استخدام ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان فراهم شد.

سعید اوحدی روز گذشته (سه شنبه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه مشکل اشتغال جامعه ایثارگری از بزرگترین چالش‌های امروز است، افزود: طبق بند ج ماده ۸۷ احکام برنامه ششم توسعه، بر استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تاکید شده که پیش از پایان سال گذشته ریاست جمهور دستوری مبنی بر اشتغال این افراد صادر و  به ۵۱ دستگاه اجرایی ابلاغ این دستور صورت گرفت، همچنین امسال زمینه استخدام ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این امر بی‌سابقه بود، برای جذب این افراد آزمون اختصاصی در تاریخ ۱۲ تیرماه ‌برگزار خواهد شد و این قول داده شده که زمینه برای جذب کسانی که امسال فارغ‌التحصیل می‌شوند نیز فراهم شود.

اوحدی با اشاره به افزایش وام مسکن، تصریح کرد: وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان و وام مسکن شهری به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ به‌خوبی تصویب و مصوب شد که امید است مشکلاتی که سال گذشته وجود داشت در سال‌جاری با آن‌ها مواجه نشویم، البته بعد از هشت سال که بنیاد شهید و امور ایثارگران بدهی‌هایی خود به دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد را به‌صورت ۱۰۰ درصد پرداخت کرد، همچنین بعد از هشت سال برای اولین بار، معوقات و بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه‌ها پرداخت شد که امید است سال جاری سال برنامه‌محور برای این مجموعه باشد.

وی بیان کرد: امسال به جد دنبال این هستیم که در سفرهای استانی، بتوانیم مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را برطرف کنیم، زیرا امروز به برکت جامعه ایثارگری و برکت خون شهدا عزت موجود در منطقه را مدیون این قشر هستیم و امید است بتوان قطره‌ای از دین موجود را ادا کنیم.

اوحدی با اشاره به تصویب و ابلاغ منشور ۳۴ بندی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: در سه بند ابتدای آن به مسائل اخلاق جامعه در مقابل جامعه ایثارگری، تواضع و رفتار اشاره شده است.

نظر شما