شناسهٔ خبر: 47648694 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تدوین استاندارد ملی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد: استاندارد ملی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» تدوین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد زیرساخت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، تجهیزات و خدمات موردنیاز ارتقای کیفیت محصولات دانش‌بنیان را توسعه داد.

تجهیزات آزمایشگاهی یکی از بخش‌های مهم و غیرقابل انکار در توسعه پژوهش‌های کاربردی، محصولات دانش‌بنیان و خدمات فناورانه است و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با ایجاد زیست‌بومی برای فعالیت اثربخش و مطلوب توسط آزمایشگاه‌های عضو مسیر تبدیل پژوهش به محصول را هموار کرده است.

اما آزمایشگاه‌ها نیازمند برخورداری از معیارهای مطلوب و متناسب با نیاز فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، پژوهشگران و دانشگاهیان هستند تا با ارائه نتایج و تحلیل‌های دقیق و کارآمد، به خلق پدیده از ایده‌های نوآورانه کمک کنند.

استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی، یکی از مهم‌ترین گام‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی است و شبکه تلاش می‌کند تا از روش های گوناگون مانند حمایت از آزمایشگاه‌ها در زمینه افزایش دقت تجهیزات، استقرار استانداردهای بین‌المللی مانند ۱۷۰۲۵، آموزش مدیران کیفیت و تدوین استانداردهای روش آزمون، این موضوع را محقق کند.

نظر شما