شناسهٔ خبر: 47635923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته انتخاباتی شوراها؛

از تبلیغ مجازی داوطلبان تا انتخابات عاشقانه/ استیکرهای کاندیدا هم رونمایی شد!/ دانش آموزان رأی اولی دست به کار شدند

چند روزی بیشتر به انتخابات شوراها نمانده، انتخاب های جدید در راه است و همه ما در تلاش هستیم تا فرد اصلح به جایگاه مورد نظر هدایت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات ۱۴۰۰ در حال نزدیک شدن است و همه ما به عنوان یک ایرانی وظیفه داریم تا با مطالعه و جمع آوری اطلاعات فرد مورد نظر را برای راهیابی به شوراها  همراهی کنیم. 

این که تا چه حد در این مشارکت سنگ تمام بزاریم یک طرف و این که واقعا چه افرادی به این جایگاه ها خواهند رسید مسئله دیگری است که باید به آن بسیار توجه شود .

 

اعلام نتایج نهایی بررسی داوطلبان رده صلاحیت شده انتخابات شوراها/پیش بینی ۴۰ شعبه اخذ رای در بخش طارم سفلی

اسدالله حمزه‌ای دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با اعلام نتایج نهایی بررسی دواطلبان رد صلاحیت شده، ۸۱۷ نفر در شهر‌های قزوین برای رسیدن به کرسی‌های شورا‌ها رقابت می‌کنند.

حمزه‌ای افزود: در حوزه شورا‌های شهری از بین ۹۶۴ ثبت نام کننده ۵۷ نفر انصرافی و ۹۰ نفر رد صلاحیت شده بودند که بررسی به اعتراضات در موعد مقرر آن صورت گرفت.

از ممنوعیت استفاده تصویر سردار سلیمانی درتبلیغات شورا‌ها تا موج سواری رسانه‌های معاند

محمدعلی سلیمانی، معاون حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان طی نامه‌ای به علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان آورده است:

احتراماً با عنایت به مکاتبه بنیاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، هیچ مجوزی برای استفاده از تصویر این شهید در تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهر صادرنشود، لذا به کلیه چاپخانه داران سطح استان و فعالان حوزه چاپ و نشر اعلام شود از چاپ اقلام تبلیغاتی نامزد‌ها که تصویر شهید سلیمانی در آن استفاده شده است، جداً خودداری کنید.

تا انتخابات ۱۴۰۰ در هرمزگان

پرونده تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا در هرمزگان پایان یافت و تا ۱۹ خرداد ماه اسامی نهایی منتشر می‌شود و از روز ۲۰ مرداد تبلیغات انتخاباتی به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات هرمزگان کل تایید شدگان شورای شهر ۶۹۷ نفر است که ۱۸ نفر به تایید شدگان اضافه شده است.

از وعده‌های نامزد‌ها تا تب و تاب گیلان برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به فاصله مدیریت کشور از شایسته سالاری، گفت: وعده‌های واهی نامزد‌ها نشان از بی خبری نسبت به نحوه مدیریت کشور است.

او میثاق ملی مردم را قانون اساسی دانست و افزود: قوای سه گانه و شورا‌های شهر و روستا طبق قانون موظف به انجام وظایف خود در قبال مردم هستند و مردم نیز برای تعیین سرنوشت خود باید در فرآیند انتخابات شرکت کنند.

تب و تاب انتخابات در استان فارس

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، روز جمعه ۲۸ خرداد امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

در باب اهمیت مشارکت در انتخابات، مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند: علاج درد‌های مزمن کشور در پرشور انتخابات و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است چرا که انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است و نباید از دست داد.

انتخابات ۱۴۰۰، صحنه نقش آفرینی مردم برای تعیین سرنوشت

علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در این شهرستان فراهم شده است، گفت: برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری ۳۹۲ شعبه ثابت و سیار اخذ رای تعیین شده است.

او افزود: با توجه به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تعداد شعب اخذ رای نسبت به دوره قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه یک شعبه اخذ رای ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول مستقر مستقر خواهد شد.

از ممنوعیت برگزاری جلسات خانگی کاندیدا‌ها تا ممنوعیت فراخوان مردم برای حضور در تجمعات انتخاباتی

تیرافکن معاون فرماندار و رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بدره در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، اظهار داشت  : نظر به دستورالعمل‌های ابلاغی و تعیین مصادیق مجاز و غیر مجاز تبلیغاتی ، برگزاری جلسات خانگی کاندیدا‌های محترم ممنوع می‌باشد.

او ادامه داد : با توجه به شرایط کرونایی اخیر هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانگی باعث شیوع بیشتر بیماری و افزایش مبتلایان می‌گردد.

از تبلیغ مجازی داوطلبان تا انتخابات عاشقانه/ استیکرهای کاندیدها هم رونمایی شد!/ دانش آموزان رأی اولی دست به کار شدند

داوطلبان رد صلاحیت شده ای که به تایید امیدوارند/۳۰نفر از کاندیدای شورای شهر نهاوند ستاد ندارند

شنیده ها در شهرستان ملایر از تایید صلاحیت دو عضو فعلی شورای شهر ملایر تا فردا حکایت دارد از طرفی همایون مطیعی فعال رسانه ای و مدیر پیج ملایر بوک،اعلام کرده احتمال دارد یکی از کاندیداهای شورای اسلامی شهرملایر و  عضو ادوار شورای شهر نیز به زودی تایید صلاحیت خواهد شد .

ستادهای انتخاباتی شورای وحدت البرز فعال شد/ دانش آموزان رأی اولی پویش انتخاباتی به راه انداختند

 یکی از کاندیداهای شورای ششم شهر کرج که قبلا هم عضو این شورا بوده با حضور ۲۰۰نفر از افراد یک قوم، ضیافت شام برگزار کرده و بعد از جلسه، سخنران جمع به دلیل ابتلا به کرونا راهی بیمارستان شده است.

هرچند که مهلت قانونی تبلیغات انتخابات شوراهای شهر آغاز نشده است اما براساس قانون تبلیغات انتخابات کاندیداها تنها مجاز به برگزاری تجمعات با استفاده از ۳۰درصد فضا هستند.

اعلام کمترین گزارش تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه تا خنثی شدن فشار حداکثری دشمنان بر ملت ایران

فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : از ۱۱ داوطلب رد صلاحیت شده ۱۰ نفر در شهر کرمانشاه و یک نفر در شهر کوزران تایید صلاحیت شده‌اند.

او گفت: در نتیجه از مجموع ۳۱۲ نفر داوطلب شورای اسلامی شهر‌های کرمانشاه، کوزران، ماهیدشت، هلشی و قلعه ۲۳۶ نفر تایید نهایی شدند.

از تلاش برای تامین امنیت انتخابات تا پیش بینی استقرار ۲۳۱ شعبه اخذ رأی در لردگان

مرداس طاهری فرماندار فارسان با اشاره به اهمیت حفظ و تامین امنیت و سلامت انتخابات گفت: تلاش اصلی باید علاوه بر توجه به این ۲مقوله به سمت مشارکت حداکثری نیز معطوف شود و این یک وظیفه همگانی است.

او افزود: همه موظفند بر مبانی حقی که قانون برای آنان تعیین کرده است وظیفه خود را در انتخابات به سرانجام برسانند.

طاهری با بیان اینکه شهرستان فارسان از نظر آمار تحصیلکردگان دانشگاهی و درصد باسوادی از شهرستان‌های شاخص چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود اضافه کرد: انتخابات ۲۸ خرداد ایران اثرات مهمی در ابعاد جهانی دارد و کاندیدایی که بتواند با بیشترین میزان رای به عنوان منتخب ملت به مقام رئیس جمهوری دست یابد می‌تواند با قدرت بیشتری نیز اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های بین‌المللی پیگیری کند.

از اشراف کامل پلیس بر فضای حقیقی و مجازی انتخابات تا درخواست فرمانداران استان سمنان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات

سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کشور در سمنان با بیان اینکه با افراد یا گروه‌هایی که امنیت انتخابات را به مخاطره بیندازند برخورد جدی و محکم می‌شود، گفت: انتخابات پیش رو باید امن و پرشور باشد و حضور پرشور مردم این امنیت را ارتقاء می‌دهد.

رقابت برای به دست آوردن ۱۶۵ کرسی شورای شهر در اردبیل

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در همه روستا‌های استان اردبیل به غیر از پنج روستا که کاندیدایی ثبت‌نام نکرده، انتخابات برگزار خواهد شد که در ۱۲ شهر و ۳۱ بخش نیز برای به دست آوردن ۱۶۵ کرسی شورای شهر رقابت‌ها آغاز خواهد شد.

بهروز ندایی مجموع راه یافتگان به شورای شهر‌ها را با در نظر گرفتن اعضای علی‌البدل ۲۶۶ نفر اعلام کرد.

از تایید نشدن صلاحیت برخی اعضای شورا تا اعلام اسامی نامزد‌ها از امروز

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در حالی که بیش از ۷۰ داوطلب انتخابات شورا‌های شهر استان بوشهر از رد صلاحیتشان شکایت کرده بودند، ۲۲ نفر به عرصه رقابت بازگشتند، همچنین ۹ نفر از افرادی که در مراحل قبل در هیات نظارت شهرستان و استان تایید صلاحیت شده بودند از سوی هیات مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند که تعدادی از آنان از اعضای فعلی شورا‌ها هستند.

تبلیغات انتخاباتی شوراها تا زمان شروع قانونی ممنوع است

عارف خدرلو فرماندار مهاباد اظهار داشت: کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده تا زمان شروع قانونی تبلیغات انتخابات حق هیچ گونه تبلیغی در فضای مجازی و غیرمجازی اعم از دیوار نویسی، چاپ بنر، پوستر، تراکت و سایر اقداماتی را که به نوعی تبلیغات محسوب می‌شود، ندارند.

از پایان بررسی اعتراض رد صلاحیت شدگان انتخابات شورا‌های اسلامی تا جانمایی شعب اخذ رأی

 سید علی بامشکی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مشهد گفت: به موجب تبصره ۱ و۳ ماده ۵۳ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی کشور تعداد ۲۶۵ نفر از رد صلاحیت شدگان در هیئت اجرایی و نظارت بخش‌های مرکزی، رضویه و احمد آباد در موعد مقرر اعتراض خود را تسلیم هیئت نظارت شهرستان کردند.

از تبلیغ مجازی داوطلبان تا انتخابات عاشقانه/ ادامه واکنش‌ها به استعفای اعضای هیات نظارت بر انتخابات

از اعلام نحوه اخذ رأی الکترونیکی تا اهمیت حضور مردم پای صندوق های رأی

ناصری فرماندار بیرجند گفت: مقدمات انتخابات الکترونیکی در مرکز استان با آموزش کاربران، فراهم کردن تجهیزات لازم و ارسال تعدادی از صندوق‌های الکترونیک از سوی وزارت کشور آغاز شده است و نحوه رأی دادن الکترونیکی نیز از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به مردم آموزش داده می‌شود.

تعیین تکلیف کاندیداها برای حضور در لیست ها

باطنی دبیر مجمع نیرو‌های انقلاب اصفهان گفت: اعضای لیست مجمع نیرو‌های انقلاب نباید در فهرست‌های مختلف سیاسی دیگر که منتشر می‌شود حضور داشته باشند.

او افزود: فرایند مطرح شده در چند مرحله پیش‌بینی شده بود؛ یکی از مراحل این فرایند استفاده از نخبگان علمی و تخصصی برای شناسایی توانمندی‌ها، صلاحیت‌ها و شایستگی کاندیدا‌ها بود و باتوجه به این موضوع مصاحبه‌هایی را صورت گرفت.

باطنی ادامه داد: مرحله دوم و پایانی رسیدن به لیست ۱۳ نفره دوشنبه برگزار می‌شود که از تعداد ۵۲ نفر، با انتخاب اعضای حقیقی و حقوقی مجمع نیرو‌های انقلاب که نمایندگان تشکل‌های سیاسی در مجمع و اشخاص حقیقی دارای حوزه تأثیر هستند تبدیل به ۱۳ نفر خواهد شد.

ادامه واکنش‌ها به استعفای اعضای هیات نظارت بر انتخابات

 شکرالله رضازاده دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان مازندران به‌دنبال انتشار اخبار مبنی بر استعفای سه عضو هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستای مازندران، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: قرار گرفتن این انتخابات در کنار انتخابات ریاست جمهوری موجب کاهش توجه به این انتخابات شده است، اما نگاهمان نباید کم اهمیتانه باشد.

او افزود: سوابق نظری و کلامی همه صاحبنظران، اهالی قلم، کسانی که تریبون دارند، همه جناح‌ها و حزب‌ها در ادوار گذشته نشان می‌دهد همه نسبت به بازگذاشتن درب شورای هیات نظارت و صدور مجوز برای ورود همه نامزد‌ها به عرصه شورا گلایه‌مند بودند.

از تبلیغ مجازی داوطلبان تا انتخابات عاشقانه/ ادامه واکنش‌ها به استعفای اعضای هیات نظارت بر انتخابات

از تبلیغ مجازی داوطلبان شورا‌ها تا انتخابات عاشقانه در استان مرکزی

جمعی از فعالان فضای مجازی در استان مرکزی پویش "به عشق شهید مجیدی رای میدهم" را راه اندازی کرده اند. فعالان، رویکرد این پویش مردمی را «رای درست، ادامه دهنده راه شهداست» نامیده اند و از همگان دعوت کرده اند به این پویش بپیوندند.

از اعلام اسامی قطعی داوطلبان انتخابات شورا‌ها تا شروع تبلیغات نامزد‌ها

 شاه حسینی دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: امروز صبح هم در حوزه روستایی و هم در حوزه شهری اسامی نهایی نامزد‌های تایید صلاحیت شده شورا‌ها اعلام می‌شود.

او افزود: امروز اسامی قطعی نامزد‌های تایید صلاحیت شده روستا‌ها از سوی بخشداری‌ها تحت عنوان آگهی انتخابات اعلام می‌شود.

از احراز صلاحیت ۳۴ داوطلب دیگر برای حضور در رقابت‌ انتخاباتی شورا‌های شهر و روستا تا توصیه فرماندار گرگان به نامزدها

سید محسن کاظمی دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: از ۱۵۸ نفری که صلاحیتشان احراز نشده بود و به نتیجه معترض بودند هیئت عالی نظارت صلاحیت ۳۴ نفر دیگر را تائید کرد.

او  افزود: بر این اساس تعداد داوطلبان شورای شهر‌های گلستان در مجموع به یک هزار و ۲۱۵ نفر رسید.

انتهای پیام/ب

نظر شما