شناسهٔ خبر: 47628284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

قهر با انتخابات به اسلام ضربه می‌زند

مشهد - تولیت آستان قدس رضوی گفت: گلایه‌های مردم در مورد مشکلات به حق است ولی قهر با انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند و به اسلام ضربه می‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی در مراسم روز شهادت امام جعفر صادق (ع) که به همت مدیریت حوزه علمیه خراسان در محل حوزه علمیه نواب مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق (ع) و امام باقر (ع) در دورانی زیست می‌کردند که بهترین فرصت برای بیان حقایق دینی و تفسیر و تبیین مسائل دینی و رفع شبهات و سوالات و ابهامات بود.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: حکومت غاصبانه بنی‌امیه رو به زوال می‌رفت و پایه‌های این حکومت لرزان بود و از سوی دیگر بنی‌عباس تازه روی کار آمده بودند و پایه‌های حکومت جبار بنی‌عباس هم تحکیم نشده بود و امامین صادقین (ع) از این فرصت برای تربیت شاگردان و فقاهت اسلام و مسائل توحیدی، بهترین استفاده را کردند. ما فقط در مسائل فقهی مدیون امام صادق (ع) هستیم؛ درس‌های امام صادق (ع) در فقه ایشان متبلور شده اما در مسائل کلامی و توحیدی و هستی‌شناسی و دیگر ابعاد نیز شیعه مدیون امام صادق (ع) است و نه فقط شیعه، بلکه جهان اسلام مدیون ایشان است که شاگردان بزرگی را در این آسمان تربیت کردند.

مروی گفت: درس امام صادق (ع) صرفاً بیان احکام شرعی صرف نبود؛ اگر امام صادق (ع) و امام باقر (ع) صرفاً در گوشه مسجد می‌نشستند و صرفاً فقه برای مردم می‌گفتند و کاری به مسائل و مشکلات جامعه و احیای حقیقی دین نداشتند حکومت‌ها متعرض ایشان نمی‌شدند همان گونه که متعرض بسیاری از فقها و متکلمان نشدند، اما مکتب امام صادق (ع) و درس ایشان با آن بیان و استدلال و منطق حکومت را به چالش می‌کشاند و رهبر معظم انقلاب تعبیری دارند که فقه امام صادق (ع) مضمون معترضانه را با خود حمل می‌کرد؛ امام ماهیت غاصبانه حکومت را با علم و فقه و درس خود برملا کردند.

تولیت آستان قدس رضوی دغدغه اصلی امام صادق (ع) را اقامه دین و اقامه دین را نیازمند زیرساخت دانست و افزود: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم ابزار و زیرساخت نیاز داریم و اقامه دین نیازمند حکومت و زیرساخت و ابزار و قدرت است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مشکلات و گلایه‌ها حق با مردم است، اما دلیل نمی‌شود کنار بکشیم، تصریح کرد: اینکه اگر رفتیم با مردم صحبت کردیم و آنها سفره دلشان را باز می‌کنند باید گوش بدهیم و سنگ صبور مردم باشیم و باید درد و دل مردم را بشنویم و احساس همراهی و هم‌دردی کنیم و اگر با انتخابات قهر کنیم به نفعمان می‌شود؟ صندوق‌ها خلوت شوند و حضور حداکثری مردم محقق نشود چه نصیب می‌شود و چه کسی صدمه می‌بیند؟ اسلام ضربه می‌خورد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مردم ما صبور هستند و ما نتوانستیم این صبوری و نجابت را آن‌گونه که شأن مردم است ادا کنیم، عنوان کرد: مردم هیچ‌وقت حاضر نیستند که نتیجه اعمال و رفتارشان طمع کردن دشمن به کشور باشد و مردم غیور هستند و می‌گویند انتخابات سرد برگزار شود، دشمن جری می‌شود و آماده دفاع از کشور هستند.

نظر شما