شناسهٔ خبر: 47617333 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیام استاندار تهران به مناسبت قیام ۱۵ خرداد

استاندار تهران به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به پیشتازی مردم دشت ورامین آغازی بر پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله با ظلم و جور بود بر استمرار مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی تاکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، متن پیام استاندار تهران به شرح زیر است:
 
"قیام حق‌طلبانه ۱۵ خرداد، در تاریخ این مرز و بوم وجدان‌های آحاد ملت را بیش از پیش بیدار ساخته و بساط ظلم و جور طاغوت را با فریاد آزادیخواهی ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی در هم پیچید و درس‌های زیادی از آن یادآوری می شود.
 
در این قیام که به پیشتازی مردم دشت ورامین صورت گرفت، ۷ نفر از بهترین جوانان این منطقه تنها به جرم حمایت از مرجعیت به خاک و خون کشیده شدند ولی با خون خود درخت نوپای انقلاب را آبیاری کردند. این حادثه دل‌ها را غمگین کرد و حضرت امام خمینی(ره) آن را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد این قیام خونین زمینه‌ساز قیام و نهضت گسترده‌تری را فراهم کرد که به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

اینجانب یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای قیام پانزده خرداد را گرامی داشته و بار دیگر ضمن تجدید میثاق با شهدا و امام شهیدان و تجدید بیعت با خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری، در آستانه انتخابات ۲۸ خردادماه همه مردم شریف استان را به حضور گسترده در این انتخابات دعوت کرده و موفقیت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.
 
انوشیروان محسنی بندپی
استاندار تهران"

برچسب‌ها:

نظر شما