شناسهٔ خبر: 47615304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصالحه ۷۶ درصد از پرونده‌های صنعتی ساوه

رئیس دادگستری ساوه گفت: ۷۶ درصد از پرونده‌های صنایع ساوه در شورای حل اختلاف به مصالحه منجر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  ملکی رییس دادگستری شهرستان ساوه درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری گفت: در شهرستان ساوه بالغ بر ۷۶ درصد از پرونده‌های صنایع در شورای حل اختلاف منجر به مصالحه شده است.

ملکی افزود: به این ترتیب در این پرونده‌ها از حضور صنعتگران به دستگاه قضا جلوگیری به عمل آمده و کارگران هم به حق و حقوق خود رسیدند.

او با اشاره به فعالیت شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنایع اضافه کرد: فعالیت این شورا در پی انعقاد تفاهمنامه‌ای میان مرکز امور شورا‌های حل اختلاف قوه قضائیه و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رسیدگی به اختلافات و دعاوی کیفری و حقوقی واحد‌های تولیدی انجام می‌شود.

رئیس دادگسترى ساوه با تاکید بر رعایت ایمنی دربکارگیری تجهیزات و ماشین آلات واحد‌های صنعتی بیان کرد: مدیران واحد‌های صنعتی باید با استفاده از ماشین الات و دستگاه‌های ایمن، حفظ جان و سلامت نیروی کار را تامین کنند.

او ادامه داد: صنایع در شرایط کنونی و با وجود مشکلات فراوانی که امروز با آن موجه هستند، نیازمند برنامه ریزی و اطلاع از زمانبندی خاموشی‌ها برای جلوگیری از خسارت به تولید و محصولاتشان هستند.

میرزائی فرماندار ساوه هم گفت: در خصوص مسایل ایمنی و بازرسی واحد‌های مختلف با مشکلاتی روبه رو هستند که مقرر شد با بازرسی‌های مجدد از صنایع در خصوص اعمال سختی‌های کار بازنگری شود.

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری شهرستان ساوه در دفتر انجمن مدیران صنایع و خانه صنعت و معدن ساوه برگزار شد.

انتهای پیام/ ج

نظر شما