شناسهٔ خبر: 47610873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری آئین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در آبادان

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان از برگزاری آئین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد به صورت مجازی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،احمد رضا دشت افکن رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان درمراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد گفت: چهاردهم خرداد، سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، یادآور همیشگی حماسه جاودان ملت مسلمان ایران در عشق ورزی به محبوب خود و وداع با مقتدای خویش است.

او ضمن تسلیت سالروز عروج ملکوتی امام افزود: قیام خونین ۱۵ خرداد نیز که حاصل جنبش عظیم ملت علیه استبداد ستم شاهی بود، به برکت الهی بودن این نهضت، موجب ماندگاری در تاریخ گشته و ثمره خود را در بهمن ۱۳۵۷ نشان داد.

دشت افکن با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، همگان را به پیروی از ولایت فقیه و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیه کرد.

همچنین در این مراسم که به صورت زنده در بستر فضای مجازی برگزار شد، سردار عبدالرضا قاسمی زاده از محافظان امام خمینی(ره) به بررسی شاخص های مکتب امام پرداختند و  گفت: امام راحل(ره) توانست مانند حضرت ابراهیم(ع) با دستانی خالی اما با داشتن همتّی بلند، تمام بُت های طاغوت و ستم شاهی را از بین ببرد.

او افزود: امام همواره خود را خدمتگزار مردم می دانست و به همه نشان داد که این انقلاب با محوریت الهی و مردم سالاری به پیروزی رسید.

سردار قاسمی زاده، مردم داری، سیر و سلوک الهی و قریحه ادبی امام در سرودن اشعار را از ویژگی های این مرد بزرگ شمرد و جوانان را به تلاش برای حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب فرا خواند.

همچنین در پایان این مراسم، موسی عبادی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) اقدام به مداحی و روضه خوانی پیرامون مصایب خاندان نبوت، حضرت امام خمینی(ره) و شهدا پرداختند.

انتهای پیام/ د

نظر شما