شناسهٔ خبر: 47608129 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیش بینی پرداخت ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زکات

رئیس شورای عالی زکات کشور پیش بینی کرد: امسال مردم کشورمان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 حجت الاسلام سیدرضا تقوی در نخستین جلسه شورای زکات گلستان در سال ۱۴۰۰ گفت: علیرغم خشکسالی تا کنون حدود ۵۴۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: سال گذشته مردم کشورمان یک هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

رئیس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه زکات پرداختی برای رفع احتیاج نیازمندان و آبادانی همان منطقه‌ای که پرداخت شده هزینه می‌شود افزود: بر اساس مصوبات شورای زکات بیش از ۶۰ درصد زکات دریافتی باید به دست نیازمندان برای پربار شدن سفره آنان برسد و بقیه برای اموری مانند تهیه جهیزیه، درمان، ساخت مسجد و درمانگاه هزینه شود.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی همچنین ادامه داد: پرداخت زکات مستحبی هم در کشور در حال گسترش و رواج پیدا کردن است و به عنوان در محصولاتی مانند پسته که زکات به آن تعلق نمی‌گیرد نیز در قالب زکات مستحبی پرداخت می‌شود.

او گفت: گلستان همیشه از استان‌های پیشرو در پرداخت زکات در کشور بوده است.

بابایی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان هم اعلام کرد: مردم گلستان پارسال بیش از ۷۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.
 
 
<div id="video-display-embed-code_390195" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/818409/390195?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما