شناسهٔ خبر: 47588239 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه:

«توبیتاک» مرجع اصلی اجرای طرح‌های تحقیقاتی بین‌المللی با بیش از ۶۴ کشور دنیا است

رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه گفت: توبیتاک گستره وسیعی از همکاری‌های فناورانه و علمی را در کشور ترکیه رهبری می‌کند و هم اکنون مرجع اصلی اجرا و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی بین‌المللی با بیش از ۶۴ کشور دنیاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ماندال رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه (توبیتاک) در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی، بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه که ۱۲ خرداد ماه به میزبانی دانشگاه تبریز (به عنوان کارگروه ملی همکاری‌های علمی با کشور ترکیه) و به صورت مجازی برگزار شد، گفت: توبیتاک گستره وسیعی از همکاری‌های فناورانه و علمی را در کشور ترکیه رهبری می‌کند و هم اکنون مرجع اصلی اجرا و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی بین‌المللی با بیش از ۶۴ کشور دنیاست.

وی با بیان اینکه هم اکنون ایران به دلیل فعالیت‌های پژوهشی درخشان توسط محققان و دانشگاه‌های خود برای ما از اهمیت زیادی برخورداراست؛ اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های فراوان موجود که توسط دوفراخوان موفق ما اثبات شد بهره‌برداری حداکثری کرد.

رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه بیان کرد: توبیتاک اکوسیستم عظیم فناوری با شرکت بیش از ۲۰۰ دانشگاه و موسسه خود ایجاد کرده است که از دستاورد‌های بزرگ آن محسوب می‌شود.

به گفته ماندال، فراخوان‌های پروژه‌های عظیم و درخشان از برنامه‌های مهم با کشور‌های مختلف است که امیدواریم ایران هم به آن بپیوندد.

وی در پایان با بیان اینکه ایجاد علوم نوین و آموزش دانشجویان از اهداف اصلی ما است، ابراز امیدواری کرد که دو طرف برای اجرای فراخوان سوم همکاری‌ها به‌زودی اقدام کنند.

نظر شما