شناسهٔ خبر: 47581416 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهم‌ترین انتقادات بورسی‌ها: بی‌تدبیری دولت، عملی نشدن وعده‌ها و ریزش عامدانه بازار توسط دولت

شرکت دیتاک می‌گوید: بی‌تدبیری دولت، عملی نشدن وعده‌ها و ریزش عامدانه بازار توسط دولت، مهمترین انتقادات فعالان این بازار را تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز افکارسنجی فارس، شرکت دیتاک با بررسی توئیت‌های فعالان و کانال‌های تخصصی بورس در بستر توئیتر و تلگرام، به تحلیل و آنالیز بیگ‌دیتای تولید شده این افراد درباره بازار سرمایه پرداخته است. این تحلیل انتظارات بورسی‌ها را از دولت جدید بیان می‌کند. 

در این گزارش بی‌تدبیری دولت و حاکمیت اقتصادی با ۵۰ درصد از انتقادات، بیشترین محتوای بورسی‌های توئیتر را به خود اختصاص داده است. انتقاد از عملی نشدن وعده‌های مسؤولان (۱۰ درصد)، انتقاد از ریزش عامدانه و هدفمند بازار توسط دولت (۱۰ درصد)، انتقاد از سرمایه‌گذاری آماتور مردم (۹ درصد)، لزوم برخورد قوه قضاییه با مافیا و بانیان ریزش بورس (۸ درصد)، اعتراض به ایجاد فضای سیاسی در بورس (۷ درصد) و انتقاد به عدم تزریق منابع صندوق توسعه ملی (۶ درصد) در جایگاه‌های بعدی مطالبات مردمی قرار دارند.

راهکار چیست؟

تحلیل دیتاک از نقطه نظرات کارشناسان و متخصصان بازار سرمایه، حکایت از ارائه راهکارهایی از سوی این گروه‌ها می‌دهد که پُرتکرارترین و مهمترین آن اصلاح قیمت‌گذاری دستوری، الزام حقوقی‌ها به اجرای قوانین، برخورد با حقوقی‌های متخلف، خروج دولت از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ضرورت مشارکت سهامداران در سیاست‌گذاری بورس و ضرورت عرضه املاک در بورس کالا برآورد می‌شود.

دیتاک (https://t.me/DataaKcom)، شرکتی جوان و دانش‌بنیان و مبتنی بر تکنولوژی است که با تکیه بر دانش و تجربه چندین ساله در حوزه کلان‌داده و هوش مصنوعی، خدمات و محصولات متنوعی را برای تبدیل دیتای پراکنده به دانش منسجم و کاربردی ارائه می‌نماید. 

انتهای پیام/ح

نظر شما