شناسهٔ خبر: 66520348 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خبر خوش وزیر راه برای متقاضیان مسکن دولتی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد و با احتساب زمین‌های روستایی، شهری و شهرهای جدید ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه زمین و مسکن پرداخت و گفت: با تصمیمات درستی که در شورای بنیاد مسکن گرفته شد و همچنین در همکاری با وزارت راه و شهرسازی واگذاری یک میلیون قطعه زمین روستایی به مردم در برنامه قرار گرفته است که تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده است. همچنین در بخش ساخت واحدهای مسکونی روستایی از ۱۰۰ هزار واحد عبور کرده‌ایم.

بذرپاش افزود: هدف‌گذاری ما در حوزه روستایی احداث و تأمین دو میلیون واحد است. در حوزه زمین شهری نیز یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان واگذار خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم توسعه مسکن و ساختمان طبق اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی به ترتیب منفی ۱۳.۵ و منفی ۱۵.۴ بود. در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش مسکن و ساختمان به مثبت ۴.۸ رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعاونی‌های مسکن مشکلاتی در تکمیل واحدهای اعضای خود دارند، گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم هم اکنون احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به دو میلیون و ۵۶۸ هزار واحد رسیده است. همچنین در بافت فرسوده نوسازی واحدهای مسکونی این بافت‌ها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از ۲۷۰ هزار واحد عبور کرده است بخشی از این واحدها تکمیل شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در پروژه مسکن مهر در مجموع ۸۰۰۰ هکتار زمین وارد عملیات ساخت مسکن در کشور شد گفت: امروز با احتساب زمین‌های روستایی، شهری و شهرهای جدید ۱۰۰ هزار هکتار زمین این کلان پروژه تأمین شده است و تابستان امسال این رقم به ۱۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهر نیز گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده تکمیل به دولت به ارث رسید که متقاضیان برخی از این واحدها از سال‌های ۸۹ و ۹۰ منتظر تحویل بودند که با تلاش‌های دولت سیزدهم ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و باقیمانده نیز در تعهد دولت است تا تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

بذرپاش افزود: آماده‌سازی هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد که در خصوص باقیمانده‌های مسکن مهر، دولت این هزینه را متقبل شده است.

وی همکاری گروه‌های جهادی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را حائز اهمیت برشمرد و گفت عزم داریم تا واحدهای مسکونی در تعهد دولت را در زمان‌بندی اعلام شده به متقاضیان بدهیم.

گفتنی است در این مراسم از گواهی صلاحیت حرفه‌ای برای گروه‌های مردمی و جهادی رونمایی شد.

نظر شما