شناسهٔ خبر: 47498372 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اخبار حوادث ۸ خرداد ۱۴۰۰؛

کشف دو اتوبوس حامل کالای قاچاق در گناوه/کاهش ۴۶ درصدی وقوع جرایم خشن در بوشهر

اخبار حوادث ۸ خرداد ۱۴۰۰ را در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اخبار حوادث شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ را در این بسته خبری بخوانید.

کشف دو دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق در گناوه

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسین احمدی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی به ۲ دستگاه اتوبوس به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شده و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از اتوبوس‌های توقیف شده اقلامی از قبیل؛ کولر دو تکه، دستگاه غذاساز، قهوه ساز برقی، چرخ گوشت، دستگاه جاروبرقی، نوشیدنی انرژی زا به مارک هایپ، فندک، شکلات کاکائویی، باطری قلمی بدون هر گونه مدارک مثبته گمرکی که به صورت ماهرانه‌ای جاساز کرده بودند کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

۱۹۷ کیلو مواد مخدر در دیلم

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دیلم موفق به توقیف یک دستگاه خودرو سواری حامل ۱۹۷ کیلوگرم موادمخدر تریاک شدند.

سرهنگ حیدر سوسنی بیان کرد: دیروز ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر دیلم و ایستگاه بازرسی شهید موسوی با همکاری سایر یگان‌های انتظامی این شهرستان در یک عملیات هماهنگ موفق شدند یک محموله قاچاق مواد مخدر را شناسایی و توقیف کنند.

او افزود: ماموران پلیس در ورودی شهرستان دیلم، خودرو مورد نظر را شناسایی و پس از تعقیب، مراقبت و مسدود کردن مسیر‌های خاکی، در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم اقدام به توقیف خودرو حامل موادمخدر کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه قاچاقچیان به محض اینکه عرصه را برخود تنگ دیدند با رها کردن خودرو از محل متواری شدند، گفت: عوامل این باند شناسایی و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

سرهنگ سوسنی با بیان اینکه ۱۹۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از این خودرو کشف شد، عنوان کرد: قاچاقچیان محموله موادمخدر را در یکی از استان‌های همجوار تهیه و قصد داشتند از طریق استان بوشهر به یکی از استان‌های همجوار کشور منتقل کنند.

کاهش ۴۶ درصدی وقوع جرایم خشن در بوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از کاهش ۴۶ درصدی وقوع جرایم خشن در در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

سرهنگ ابراهیم عرب زاده در تشریح اقدامات و موفقیت‌های حاصل شده در سال جاری، گفت: با تلاش همه جانبه و شبانه روزی و همکاری و مشارکت مردم، امنیتی در خور شآن مردم فراهم شده است به گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، وقوع جرایم خشن ۴۶ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه ۹۰ در صد از وقوع جرایم کشف شده و ۱۳ نفر نیز در خصوص این جرم دستگیر شده اند، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و اجرای منظم و مستمر طرح‌های پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در مدت یاد شده ۶۰۸ نفر دستگیر و در دستگیری سارق نیز ۴ درصد رشد و افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر در خاتمه با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی از سوی افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند، تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/م

نظر شما