شناسهٔ خبر: 47441210 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترکیدگی خط لوله اکسیژن شرکت دماوند انرژی عسلویه یک کشته برجا گذاشت + فیلم

فرماندار عسلویه گفت: ترکیدگی خط لوله اکسیژن شرکت دماوند انرژی عسلویه یک کشته و دو مصدوم برجاگذاشت.

صاحب‌خبر -

عبدالنبی یوسفی فرماندار عسلویه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عنوان کرد: ساعت ۹:۲۰ امروز خط لوله‌ای که قرار بود اکسیژن را از پتروشیمی دماوند انرژی عسلویه (واقع در فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه) به مجتمع پتروشیمی انتخاب منتقل کند هنگام جوشکاری دچار ترکیدگی و انفجار شد.

او افزود: بر اثر این حادثه یک نفر جان باخت و دو نفر مصدوم شدند.

فرماندار عسلویه بیان کرد: علت حادثه در دست بررسی است و به اطلاع خواهد رسید.

پیش از این هم منبعی آگاه در گفت و گو با خبرنگا ما گفته بود: این خط لوله که در دست ساخت است، هنگام آزمایش دچار این حادثه شده است.

به گفته او، این انفجار صدای مهیبی داشت و دود ناشی از آن هم تا مدت‌ها در آسمان مشخص بود.

شرکت دماوند انرژی عسلویه (سهامی خاص) با هدف تامین سرویس‌های جانبی و انتقال خوراک و محصول ۲۸ طرح مستقر در فاز ٢ پتروشیمی‌های عسلویه راه اندازی شده است و با تکمیل نهایی این پروژه تامین ۴۰۰ هزار مترمکعب در ساعت انواع آب، ۲۵۰۰ تن در ساعت بخار، ۲۰۰۰ مگاوات برق، ۶۰۵ هزار نرمال مترمکعب در ساعت اکسیژن و تصفیه انواع پساب صنعتی و زباله سوز بر عهده این شرکت خواهد بود.

فاز اول طرح شامل خطوط مورد نیاز، تامین برق و بخار، ایستگاه‌های آتش نشانی، ایستگاه گاز، واحد تصفیه آب و واحد تصفیه پساب اجرا شده است و واحد‌های تولید اکسیژن نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

مطلبی در فضای مجازی مبنی بر رخ دادن حادثه ای در مجتمع پتروشیمی مبین منتشر شده بود که روابط عمومی این مجتمع در  واکنش به این خبر  اعلام کرد: این حادثه ارتباطی به شرکت مبین انرژی ندارد و در محدوده فاز دوم شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به وقوع پیوسته است.

در این گزارش آمده است: واحد‌های عملیاتی شرکت مبین انرژی بدون مشکل در سرویس قرار دارند.

<div id="video-display-embed-code_14029289"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7769201/14029289?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/ک

نظر شما